monja Skrevet 16. januar 2006 #21 Skrevet 16. januar 2006 Nå er ikke døgnåpern barnehage aktuelt for oss, men jeg hadde gjerne sett at barnehagen åpna kanskje klokka 6 da. For det er mange som begynner å jobbe i den tiden. Synes det er en god ide jeg, og det hadde jo vært praktisk for den som jobber turnus og kanskje er alene med barnet. Ikke alle har besteforeldre innen rekkevidde heller.
Gjest Bjørnsdatter Skrevet 16. januar 2006 #22 Skrevet 16. januar 2006 For det første: Ikke alle har besteforeldre, tanter, venner osv i nærheten som kan passe barna. For det andre: Det er ganske mange som har mer enn fem minutter på jobb. Jeg bruker 35 min med bil når det ikke er trafikk, nærmere en time i rushtiden. Får Vendelin plass i en barnehage som er åpen fra halv åtte til halv fem, så sliter vi, for drar hjemmefra i sjutida for å rekke jobben, og er ikke hjemme før fem-kvart over fem når jeg drar kl fire. Bjørnemannen tar buss/tog, og drar halv sju på jobb, er hjemme i femtida. Hadde ikke brukt mindre tid om han hadde brukt bil. Hvordan er det meninga at vi skal klare å levere/hente innen barnehagens åpningstid? Må også få med at vi begge er veldig fornøyde med jobbene våre, og ikke har mulighet til å bytte til noe nærmere - selv om Vendelin ville vært den eneste begrunnelsen som kunne fått meg til å gjøre det.
Gjest Leanne ikke innlogget Skrevet 16. januar 2006 #23 Skrevet 16. januar 2006 Pedagogisk tilbud om natten? Nei, men får denoe mer pedagogisk tilbud av å ligge hjemme og sove enn å ligge i bhg og sove, da??? ← Slik jeg forstod det må man velge når man skal ha barnet i barnehagen, altså max 9timer per døgn. Hvis man bruker barnehagen kun til "oppbevaring" om natten må jo barnet være hjemme/andre steder på dagen og går da glipp av det pedagogiske tilbudet. Det var slik jeg mente det...
Nanne Skrevet 16. januar 2006 #24 Skrevet 16. januar 2006 for meg så passer ikke de tidene barnehagen er oppe, jeg jobber på kvelden/ natta så jeg er avhengi at noen andre kan passe på sønnen min, så jeg har tatt ett årspermiso som jeg skal bruke til å finne meg en normal jobb.
Gjest Embla s Skrevet 16. januar 2006 #25 Skrevet 16. januar 2006 http://www.ranablad.no/Innenriks/article1907177.ece Hva mener dere om døgnåpne barnehager? Strekker dagens åpningstider til eller bør de feks. være døgnåpne? Sett fra foreldres perspektiv og sett fra barnas perspektiv ← Jeg syns barnehager bør ha åpent fra 7-17, men jeg syns ikke barn bør ha så lange "skift". døgnåpne barnehager syns jeg ikke noe om. Skjønner at det kan være et behov for noen, men syns ikke det høres ideelt ut for barna. Mulig jeg tar feil.
Gjest Gjest Skrevet 17. januar 2006 #26 Skrevet 17. januar 2006 Er det mest vanlig at barnehagene rundt omkring åpner klokka halv 8?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå