Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg og kjæresten lurer på om vi skal ta en tur til Lisboa i mai. Har sett oss ut Hotel Tivoli Lisboa, noen som har erfaringer med dette hotellet? Ellers så lurer jeg på om noen har tips til hva vi kan gjøre, annet enn shopping og fortauskafeer :) Finner så mye info når jeg søker at jeg ikke aner hvor jeg skal begynne. Greit å høre noen personlige erfaringer.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Lisboa er nydelig! Vil anbefale dere å spasere (klatre, egentlig) opp til den borgen som ligger oppe på en høyde - husker dessverre ikke hva den heter. Fantastisk utsikt over byen, og dessuten fint anlegg.

Ellers er det mye flott ute i bydelen Belem. Nydelig gammelt kloster, og monumenter over ymse sjøfarere. Verd å ta trikken ut dit!

Å, og spis for all del de lokale "fiskekakene", de er kjempegode! Var også et utrolig bra bakeri ute i Belem, husker jeg.

Skrevet

Borgen må dere selvsagt se, og så må dere ta trikken (bittesmå, rare trikker, som kjører gjennom trange smug - artig opplevelse). Like før borgen er det en uterestaurant med nydelig utsikt over byen, litt vanskelig å finne dog. Ellers er det en nydelig restaurant nede ved havnen, tror den heter Portugalia.

Ellers er byvandring å anbefale, masse gamle (litt slitte) bygninger, men man kan virkelig se at Portugal var en stormakt en gang.

Skrevet

Ja, jeg har bodd på hotel Tivoli i Lisboa for et par år siden og kan anbefale det på det sterkeste. Det jeg husker best er den fantastiske frokostbuffeten (med sjampanje..!!) som ble servert i flotte omgivelser. Hotellet ligger også supersentralt til midt i hovedgaten!

God tur!!

Skrevet

Takk for tips!

Ser ut som om det blir en liten firedagers tur på oss. Champagne til frokost hørtes ut som noe jeg kan like :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...