Gå til innhold

Strek OVER bokstaver i word?


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Bruk tegneverktøylinja og tegn en strek.

Velg menyvalget Vis, Verktøylinje. Tegning-

Trykk på knappen linje (knapp med en skrå strek på) og tegn en strek over ordet/ordenen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er mulig. Markér teksten og høyreklikk. Da vil du få opp et nytt vindu. Tick av i boksen for Strikethrough.

Voila!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

JA, i jobben gjør jeg dette ofte, for å markere lengde på vokal. Da må du gå til "sett inn" på menylinja, og velge symbol, og så lete fram symbolket du vil ha og klikek på det!

(NB: jeg har erfart at det ikke alltid blir med i utskrift av en eller annen grunn)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmmm... men hvordan får jeg streken til å ligge over bokstavene? når jeg setter inn en sånn strek, og skriver, så flytter streken seg.. vil at den skal være over bokstavene, som ved underscore..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

IKKE gjennomstreking jeg er ute etter - med over mener jeg ikke gjennom - mener samme som underscore, bare over bokstavene, omvendt underscore

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kantlinjer fungerer bare på avsnitt. velger en for tekst, får en ikke definere kantene som en vil selv. velger en tekst, kommer det en boks rundt hele ordet, og da går det ikke an å velge vekk noen linjer slik at kun den over står igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmmm... men hvordan får jeg streken til å ligge over bokstavene? når jeg setter inn en sånn strek, og skriver, så flytter streken seg.. vil at den skal være over bokstavene, som ved underscore..

du velger ikke bare streken fra symbolmenyen, men velg bokstaven med strek over! (jeg får i allefall opp mange forskjellige valg på min symbol-oversikt, både 'rene' symboler, og bokstaver som har disse symbolene over / under seg. Velg sistnevnte)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

- Skriv ut

- Finn en linjal

- Sett strek på riktig plass med passende penn

haha, :ler::ler:

klarte ikke å lavære - men virker gjør det jo, når alt annet går i dass :sjarmor:;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmmmm-- finner ingen bokstaver med stek over på min symbolliste :(:( urk, gir opp snart. VET at dette går an bla i CSS og adobe, men det skulle tydeligvis være vanskelig i word..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

MS Word 2000.

Sett inn

symbol

velg skrift (arial, courier new, times new roman etc)

velg evt. delsett

scroll evt. nedover

Der ligger de fleste vokaler og en del konsonanter med ulike tegn over og under.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gå inn på kontroll panel - regionale settings – velg engelsk(USA). Dette funker kun når innstillinger er satt til engelsk

Åpne et word-dokument.

Trykk ctrl-F9 - du får opp et felt som ser slik ut {}

Inne i feltet srkiver du eq \o(e,¯) For å frem overlinjen inne i parantesen, må du taste alt+0175 etter kommaet.( bruk numerisk kalkulator på tastaturet.)

Dette får frem overlinje, og du må faktisk taste inn for hver enkel bokstav du vil ha overlinjet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lilletroll

Når jeg skal ha strek over det jeg har skrevet, f.eks en kontrakt som skal signeres, da skal jo navnet stå trykket under streken, og signaturen skrives for hånd oppå en linje. Da trykker jeg bare på understrek, tabber meg frem så langt jeg vil ha det, og så skriver navnet under. Enkelt og greit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...