AnonymBruker Skrevet 26. juli 2023 #1 Skrevet 26. juli 2023 Jeg bor i leiebolig og har siden jeg flytta inn delt nett med utleier. Betaler 500 i mnd for dette, altså halvparten av totalprisen. Problemet er bare at det iblant er så dårlig dekning. Har snakket med utleier om det, og han sier at han har kjøpt en god løsning og at det burde være bra. Utleier er grei, men også veldig treig til å få ting gjort. Jeg arbeider fra hjemmekontor noen dager I uka og opplever noen dager at nettet kobles helt ut. Veldig upraktisk og flaut når det plutselig bli brutt i kundesamtaler osv. Jeg har lite peiling på sånt, men vet at utleier har installert nettet oppe hos seg. Jeg har merket at dekning er bedre i stua mi (han har stua si rett over, og det er der nettet er installert). Kontoret mitt ligger i andre enden av huset. Er det noe ekstra utstyr jeg kan installere for å få bedre dekning? Jeg er villig til å selv kjøpe inn egen internett tilgang til å bruke kun til jobb. Men aner ikke hva jeg burde kjøpe. Setter pris på alle tips! Anonymkode: abbd9...c2e
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2023 #2 Skrevet 26. juli 2023 Jeg vil anbefale deg å ordne med eget nett og abonnement, deling av nett på denne måten mellom husstander er ikke bra med tanke på sikkerhet og det bryter også med vilkårene til nettleverandøren. Utleiere burde ordne med egen linje til utleiebolig slik at leietagere kan styre selv med leverandører og abonnement, er det ikke mulig med egen fastlinje så må leietager ordne med eget trådløst bredbånd. Du kan finne ut hvilken leverandør som har best signal der du bor og så bestiller du trådløst bredbånd. Hvis du absolutt skal bruke nettet til utleieren så er det mesh eller ekstender som er løsningen, det bør også settes opp slik at enhetene til utleieren og dine enheter er separert. Men du har fremdeles ingen garanti for at hastigheten blir bra, det kommer helt an på hvilken type nett utleieren har og hvilken hastighet det er. Anonymkode: ec8d2...89b 2 1
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2023 #3 Skrevet 26. juli 2023 Enig med svaret over. Men enda en løsning kan være å få lagt kabel fra ruteren til huseier og ned i leiligheten din, hvor du da får din egen ruter. Anonymkode: 3624b...e74
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2023 #4 Skrevet 27. juli 2023 En wifirepeater koster noen hundrelapper og sender signalene videre nede hos deg. Sett den i stuen der det er best signal. Kanskje jobben kan kjøpe en 5G ruter og betale abonnement om det ikke funker? Anonymkode: e500e...a79
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2023 #5 Skrevet 27. juli 2023 Har du prøvd å koble til via ledning eller er du bare på nett trådløst? Trådløst kan være ganske ustabilt.. Anonymkode: 9fc78...364
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå