AnonymBruker Skrevet 26. juli 2023 #1 Skrevet 26. juli 2023 hvordan fungerte de for deg? Fikk du mye bivirkninger? Helst gode erfaringer 😄 Fikk du det bedre da du starter på de? Anonymkode: 27c85...313
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2023 #2 Skrevet 26. juli 2023 Andres erfaringer sier ingenting om hvordan du vil oppleve det. Det er individuelt. Du må bare prøve det for å finne det ut. Det er ikke farlig og det er veldig begrenset hvor dårlig det kan gå. De fleste opplever bedring av Cipralex. Bivirkninger kan komme ved oppstart og opptrapping, men det går som oftest over etter noen uker. Hvis det ikke virker for deg eller bivirkningene ikke går over tar du kontakt med legen din for å få prøve en annen type antidepressiva istedetfor. Anonymkode: 7e695...7d0 1 2
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2023 #3 Skrevet 26. juli 2023 AnonymBruker skrev (40 minutter siden): Andres erfaringer sier ingenting om hvordan du vil oppleve det. Det er individuelt. Du må bare prøve det for å finne det ut. Det er ikke farlig og det er veldig begrenset hvor dårlig det kan gå. De fleste opplever bedring av Cipralex. Bivirkninger kan komme ved oppstart og opptrapping, men det går som oftest over etter noen uker. Hvis det ikke virker for deg eller bivirkningene ikke går over tar du kontakt med legen din for å få prøve en annen type antidepressiva istedetfor. Anonymkode: 7e695...7d0 Helt sant! Jeg har uansett lyst å høre andre sine erfaringer uansett:) det må vell være lov? har begynt på de, og skal bruke det uansett hva andre sier. ☺️ Anonymkode: 27c85...313 2
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2023 #4 Skrevet 26. juli 2023 De vanlige bivirkningene var mest merkbare første 3-4 månedene. Type at man får dempet endel emosjonelt (var viktig for meg, så stort pluss), mer vanskelig å oppnå orgasme (løsning: leketøy). Så var det forstyrret søvn (begynte med melantonin som bedret dette). Vektøkning. Delvis pga medisinen, delvis egen feil grunnet økt appetitt. Denne inntraff først etter 6 mnd bruk, og studiene som sier «liten oppgang» er bare gjort de første få månedene. Aldri hatt så lite angst i mitt liv som på Cipralex, husker jeg etter 1,5 år fikk en liten murring og bare «hæ? Hva er….åh!» 😅 Trappet ned fra 10-5 og da er ikke virkningen på angst og PMS like god. Men fortsatt virkning. Anonymkode: da71b...4d3 1 1
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2023 #5 Skrevet 26. juli 2023 Ikke ts, men må kanskje prøve dette etterhvert. Men vil det funke på angst og depressive symptomer selv om det ikke er nødv angst og depresjon i bunn, men at det er en reaksjon på utbrenthet osv? og redd for å bli helt flat i følelsene. og veldig redd for denne økningen og symptomer og selvmordstanker man kan få. er veldig aktivert nå, så «føler ikke så mye nødvendigvis Anonymkode: 7fa05...e47 1
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2023 #6 Skrevet 26. juli 2023 Andres erfaringer har svært lite å si for deg. Selv fikk jeg omtrent alle bivirkningene som står i pakningsvedlegget, pluss noen til bare for gøy. Mens pillene reddet livet til venninna mi, som står på dem for femte år på rad eller noe. Anonymkode: c879f...1c6 3
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2023 #7 Skrevet 26. juli 2023 Veldig god effekt. Fikk litt økt angst, nattesvette, hetetokter osv i oppstart, men ga seg. Virkning kom vel etter noen uker. Ikke noe avflatet humør eller andre bivirkninger i dag, annet enn litt tørr munn. Anonymkode: ab2de...99c
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2023 #8 Skrevet 26. juli 2023 Følte de ikke fungerte i det hele tatt, og jeg hadde veldig vansker med å få orgasme🫣 så jeg sluttet på de. Bestevenninna mi hadde samme erfaring, ødelegger sexlivet. Anonymkode: 3000e...aca
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2023 #9 Skrevet 26. juli 2023 For meg fungerte de ikke, men jeg fikk en diagnose senere som gjør at de ikke ville fungert. Hos mannen min fungerer de helt perfekt. Anonymkode: 54048...72d 1
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2023 #10 Skrevet 26. juli 2023 Anbefaler å ta en blodprøve for den mest egnede medisinen. Anonymkode: 863e7...a0e
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2023 #11 Skrevet 26. juli 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Anbefaler å ta en blodprøve for den mest egnede medisinen. Anonymkode: 863e7...a0e Hæ? Er det en mulighet? Hva heter den prøven? Anonymkode: 47da7...629
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2023 #12 Skrevet 26. juli 2023 Fikk fysisk kronisk sykdom og er ufør. Det er ikke bevist at lave nivåer av serotonin fører til depresjon heller. Det er en stor svindel og jeg skulle ønske jeg visste det da jeg var 20 Anonymkode: 0ef20...005
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2023 #13 Skrevet 26. juli 2023 Jeg har god effekt av Cipralex. En del bivirkninger ved opptrapping/nedtrapping, men ikke noe særlig når det får stabilisert seg. Som flere skriver opplever jeg også at det er vanskeligere å få orgasme. I tillegg opplever jeg munntørrhet og noe muskelspenninger. Uten Cipralex har jeg mye angstsymptomer og blir veldig depressiv ved Pms. Kan ligge i sengen og gråte uten grunn og alt føles håpløst. Merker ikke noe til dette nå. Føler meg mindre bekymret og gladere. Ler mer og gråter mindre.😊 Anonymkode: 4fc49...f89 1 1
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2023 #14 Skrevet 26. juli 2023 AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Følte de ikke fungerte i det hele tatt, og jeg hadde veldig vansker med å få orgasme🫣 så jeg sluttet på de. Bestevenninna mi hadde samme erfaring, ødelegger sexlivet. Anonymkode: 3000e...aca Gjelder ikke meg, ikke i det hele tatt. Anonymkode: ab2de...99c
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2023 #15 Skrevet 26. juli 2023 21 minutter siden, AnonymBruker said: Hæ? Er det en mulighet? Hva heter den prøven? Anonymkode: 47da7...629 Jeg vet at det er en slik mulighet hos DPS. Anonymkode: 863e7...a0e
Kalevala Skrevet 26. juli 2023 #16 Skrevet 26. juli 2023 Veldig god erfaring. Jeg startet på Cipralex for 10 år siden. I løpet av den første måneden begynte jeg å føle meg ørlite grann bedre i små øyeblikk. Så ble det gradvis bedre og bedre, men først etter 5 - 6 måneder var jeg helt frisk fra alle symptomer (depresjon, angst, OCD), og har vært det siden.
Kittykat Skrevet 26. juli 2023 #17 Skrevet 26. juli 2023 Jeg bruker Cipralex daglig, høyeste dosen. Jeg har brukt Cipralex i over 15 år og det er den medisinen som funker best for meg. Jeg får mindre angstanfall, panikkanfall og mindre generell angst. Angsten er der fremdeles, men ikke like mye som den var når jeg først utviklet angst. Jeg klarer å holde hodet over vannet pga Cipralex. Jeg klarer å være oppegående og ta meg av hus og barn. Jeg hadde ikke noen særlige bivirkninger annet enn litt økt angst i 2-3 uker etter å ha begynt med medisinen. Jeg har prøvd annen medisin, men da kom angsten tilbake i full blomst. Så jeg tror at jeg må bruke denne medisinen resten av mitt liv, siden jeg allerede har gått på den i over 15 år.... Jeg har vært hos psykolog flere ganger uten bedring, så det ser ikke så lyst ut for meg. Men det får tiden vise 😉 2
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2023 #18 Skrevet 26. juli 2023 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Helt sant! Jeg har uansett lyst å høre andre sine erfaringer uansett:) det må vell være lov? har begynt på de, og skal bruke det uansett hva andre sier. ☺️ Anonymkode: 27c85...313 Selvfølgelig er det er lov. Det er mange som spør om andres erfaringer med medisiner, du er ikke alene om det. Hvis man lurer på bivirkninger så er det aller beste egentlig å lese pakningsvedlegget, for der ligger det innsamlet tusenvis av erfaringer og dette er kvalitetssikret informasjon. Det som bekymrer meg litt med det å spørre om medisinerfaringer på KG er at man kanskje kan bli påvirket av andres negative svar. Det er jo leit om det skjer. Tenk om noen blir skremt fra å bruke medisiner de behøver og som kanskje hadde fungert kjempebra for personen fordi det gikk dårlig for noen ytterst få. Hvordan går det med deg da, har du merket noen forskjell så langt? Anonymkode: 7e695...7d0 1 2
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2023 #19 Skrevet 27. juli 2023 AnonymBruker skrev (16 timer siden): For meg fungerte de ikke, men jeg fikk en diagnose senere som gjør at de ikke ville fungert. Hos mannen min fungerer de helt perfekt. Anonymkode: 54048...72d Hvilken diagnose da? Anonymkode: 27c85...313
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2023 #20 Skrevet 27. juli 2023 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Selvfølgelig er det er lov. Det er mange som spør om andres erfaringer med medisiner, du er ikke alene om det. Hvis man lurer på bivirkninger så er det aller beste egentlig å lese pakningsvedlegget, for der ligger det innsamlet tusenvis av erfaringer og dette er kvalitetssikret informasjon. Det som bekymrer meg litt med det å spørre om medisinerfaringer på KG er at man kanskje kan bli påvirket av andres negative svar. Det er jo leit om det skjer. Tenk om noen blir skremt fra å bruke medisiner de behøver og som kanskje hadde fungert kjempebra for personen fordi det gikk dårlig for noen ytterst få. Hvordan går det med deg da, har du merket noen forskjell så langt? Anonymkode: 7e695...7d0 Enig i det☺️ jeg begynte i går, så har ikke merket noe enda! Håper de hjelper 🤞🏼😄 Anonymkode: 27c85...313 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå