Gå til innhold

Publiseringer av videoovervåkinger offentlig

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Er ikke interessert i å diskutere selve saken her. Kun jussen.

For første gang i mitt snart 50 år lange liv har jeg nå fått sett et tilfelle av publisering av en tarvelig kriminell handling begått av en kjent person. I alle medier. Med fullt navn. Uten sladd.

Jeg undrer meg over at dette virkelig var lovlig?! Selv om personen selv liksom skal ha ‘samtykket’ til dette.  For hvem samtykker vel til noe slik uten å føle seg så presset at en ikke følte en hadde noe valg?!

Offentlig person eller ei. (P)sykdom eller ei. Svært få ville taklet en slik umenneskelig påkjenning. Det er en god grunn til vi har så strengt personvern i Norge. Folk ville blitt totalt ødelagt om vi ikke hadde hatt et svært strengt personvern og taushetsplikt.
Nå kan vi altså laste ned film av en  norsk offentlig persons ugjerning hvor som helst og når som helst. Det er altså sørget for at personen får sin straff på livsstid. For selv om folk ‘glemmer’ vil det alltid være et stort stygt arr i pannen der som alle ser.

Jeg kan bare ikke fatte hvorfor det er lov å knuse et menneske i fillebiter på denne måten her i Norge.Det har aldri skjedd før, hvorfor var det greit nå? Å presse en person som allerede ligger langt nede til et totalt sosialt selvmord?

Det er noe som skurrer i jussen her. Dette kan bare umulig være riktig.

Har denne gapestokk mentaliteten med publisering av videoer av offentlige personer kommet for å bli tror dere?! Eller var dette ‘et lite unntak av regelen’ (loven)?

Anonymkode: 7028b...3ff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...