Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg har alltid hatt jevn syklus, 31-32 dager. Men denne gangen skjedde noe rart. Jeg er på dag 38

:overrasket:

Med tempmålingene ser det kanskje ut til at EL ikke kom denne mnd, men pga julefeirig og slikt så ble det litt dårlig med temping ei ukes tid, så jeg har ikke helt oversikt.

Jeg har tatt to tester, er ikke gravid. Når bør man egentlig begynne å bekymre seg for slike "pauser"?

Tusen takk hvis noen gidder svare!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Spørs om jeg har så veldig mye nyttig å komme med...! Har hørt om enkelte som ikke har fått mensen før rundt dag 42-43 uten å være gravide, så det er visst ganske vanlig å ha en litt rar syklus innimellom. Tror nok ikke at dette er farlig, men ville tatt meg en tur til lege om en ukes tid tenker jeg, hvis ingenting skjer. Lykke til! :troest:

Skrevet

Det er helt normalt at EL kommer sent eller uteblir helt ved stress. Ikke noe å bekymre seg over i det hele tatt!

Skrevet

En gang var mensen nesten 2 uker forsinket hos meg, mens jeg brukte p-piller og uten at jeg var gravid

Skrevet

Du sier du har tempet, men mistet en uke, ser du et skifte mellom før og etter uken som forsvant? I så fall har du trolig hatt EL i løpet av den uken, men det er umulig å si når i den uken. Om det kan være tilfelle så kan du ta utgangspunkt i siste dag du ikke fikk tempet, og sette det som antatt EL dag. Men når jeg teller litt etter, om du har hatt EL i løpet av juleferien, så begynner det å bli sent? Antatt EL 1 januar, da bør mensen nærme seg nå, så sant du ikke har en litt lang lutealfase.

Jeg har og i lange perioder hatt stabile og fine sykluser, men en sjelden gang så går ting litt løpsk. EL pleier normalt komme på dag 16-17 hos meg, men ved et par anledninger så har det latt vente på seg til rundt dag 24-26, altså på det verste ca 10 dager. Irriterende, men ingenting jeg stresser for. Tror neppe jeg hadde gjort noe særlig for å få det i gang før det hadde gått en måned eller to, men selvsagt, om jeg allikevel skulle til healer i den perioden så hadde jeg nok bedt han gi det et spark bak :ler:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...