AnonymBruker Skrevet 24. juli 2023 #1 Skrevet 24. juli 2023 Hei, jeg har jobbet for et firma i tre år. Jeg ble ansatt med en viss tittel, i mitt yrkesfag er tittelen en av de høyeste man kan få. Jeg var overlykkelig da jeg fikk jobben. Nå tre år senere innser jeg at firmaet jeg jobber i ikke er modent nok, ledelsen har ikke forstått tittelen og vil heller ikke jobbe på den måten som tittelen tilsier… jeg får oppgaver jeg er overkvalifisert til å gjøre, og har det generelt ganske kjedelig. Men det er også helt okej, ingen krever noe særlig av meg, og jeg styrer mye av hverdagen selv. Finner på hva jeg skal gjøre og legger opp året helt selv. En stilling i logistikkavdelingen har åpnet seg, og flere har sagt at jeg burde søke. Tittelen er dårligere, men arbeidsoppgavene er varierende og ganske utfordrende. Denne stillingen er også veldig selvstendig, men flere personer kommer til å kreve mer av meg. Det finns ikke mange arbeidsplasser her jeg bor i det jeg er utdannet som. Sjangsen for at jeg får en stilling med likeverdig eller høyere tittel enn den jeg har nå i et annet firma, uten at jeg må flytte 4t bort, er liten. Det er større sjangse for at jeg får en stilling med noe administrasjon i et annet firma, men det blir igjen veldig kjedelig. Hva tenker dere? Ser det merkelig ut med et nedrykk i tittel på CV etter bare tre år? Anonymkode: 9cd44...d88
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2023 #2 Skrevet 24. juli 2023 Nei, om du senere bytter jobb sier du bare at du ønsket nye og andre utfordringer. I tillegg vil du kanskje ha en mer variert erfaring, som videre kan gjøre deg egnet for flere stillinger i fremtiden. Når det gjelder tittel forvirring er noen firmaer håpløse. Selv arbeidet jeg som mellomleder i et stort firma tidligere (over 500 stk). Jeg ledet avdelingen min på eget ansvar, og ingen over meg blandet seg inn i mine valg. Nå arbeider jeg i et mindre selskap (under 100) stk og har en langt høyere tittel (c-level). Men ingen myndighet til å ta de valgene som jeg mener er best, hvert minste valg skal diskuteres ned i detalj med resten av ledelsen. Utrolig frustrerende, og jeg har aldri kjedet meg så mye. Savner en mer selvstendig og mindre kontrollert arbeidshverdag. Jeg vurderer å bytte jobb, kanskje tilbake til en mellomlederstilling som jeg hadde tidligere. Anonymkode: a8b23...08f
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2023 #3 Skrevet 24. juli 2023 AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Nei, om du senere bytter jobb sier du bare at du ønsket nye og andre utfordringer. I tillegg vil du kanskje ha en mer variert erfaring, som videre kan gjøre deg egnet for flere stillinger i fremtiden. Når det gjelder tittel forvirring er noen firmaer håpløse. Selv arbeidet jeg som mellomleder i et stort firma tidligere (over 500 stk). Jeg ledet avdelingen min på eget ansvar, og ingen over meg blandet seg inn i mine valg. Nå arbeider jeg i et mindre selskap (under 100) stk og har en langt høyere tittel (c-level). Men ingen myndighet til å ta de valgene som jeg mener er best, hvert minste valg skal diskuteres ned i detalj med resten av ledelsen. Utrolig frustrerende, og jeg har aldri kjedet meg så mye. Savner en mer selvstendig og mindre kontrollert arbeidshverdag. Jeg vurderer å bytte jobb, kanskje tilbake til en mellomlederstilling som jeg hadde tidligere. Anonymkode: a8b23...08f Takk for svar😊 Ja, det er akkurat det som har hendt meg også. Jeg har ikke myndighet til å ta de avgjørelser jeg ser er best for firmaet, og jeg har kollegaer som ikke forstår systemet fordi "sånn her har vi alltid gjort det". Ekstremt frustrerende når man ser løsninger og rotårsaker, men alt skal diskuteres i det evige og en forandring tar for lang tid å implementere. Hvor lenge har du jobbet der du er nå? Anonymkode: 9cd44...d88
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå