Gå til innhold

Burde Oslo bli en del av Viken?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Ja/Nei?

Anonymkode: 69f70...047

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Nei takk! 😮 

Anonymkode: 41a8d...26a

• Liker 2
Skrevet

Nå slutter Viken å eksistere ved nyttår. Men Oslo og tidligere (og kommende) Akershus er de to eneste fylkene som faktisk har hatt felles administrasjon. Deler jo også statsforvalter. 

• Liker 2
Skrevet

Som innbygger av dagens Viken ønsker jeg minst mulig å gjøre med Oslo

• Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet
Sawyer skrev (2 timer siden):

Nå slutter Viken å eksistere ved nyttår. Men Oslo og tidligere (og kommende) Akershus er de to eneste fylkene som faktisk har hatt felles administrasjon. Deler jo også statsforvalter. 

Det er kun Statsforvalter som er felles. Oslo er administrativt og politisk både fylke og kommune som eneste i Norge. Jeg mener at Oslo og Akershus burde slås sammen til et fylke.

Skrevet

Det burde bygges en mur rundt Oslo, og Oslo skal betale for den.

Skrevet

Nå skal vel Viken oppløses, men at Oslo lå som en øy midt i Viken sier vel mest hvor idiotisk Viken var som konsept. Vi bør absolutt kutte ned på antall mini kommuner, men å starte i noen av de mest folkerike områdene i Norge er bak mål, Vestlandet og NordNorge har behov for en skikkelig opprydning. Hvor vi setter grensen vet jeg ikke, men kommuner under 5000 innbyggere høres ut som gode kandidater.

• Liker 1
Skrevet
K.B. skrev (1 minutt siden):

Nå skal vel Viken oppløses, men at Oslo lå som en øy midt i Viken sier vel mest hvor idiotisk Viken var som konsept. Vi bør absolutt kutte ned på antall mini kommuner, men å starte i noen av de mest folkerike områdene i Norge er bak mål, Vestlandet og NordNorge har behov for en skikkelig opprydning. Hvor vi setter grensen vet jeg ikke, men kommuner under 5000 innbyggere høres ut som gode kandidater.

Det er ingen som skal røre kommuner basert på folketall. En sånn unorsk tankegang hører ikke hjemme her i landet og ingen skal fortelle en kommune at de ikke har rett til å være en kommune fordi de har så og så mange innbyggere. Deler av Oslo bør være sine egne administrative enheter som må finansiere seg selv.

AnonymBruker
Skrevet
900 skrev (1 time siden):

Det er ingen som skal røre kommuner basert på folketall. En sånn unorsk tankegang hører ikke hjemme her i landet og ingen skal fortelle en kommune at de ikke har rett til å være en kommune fordi de har så og så mange innbyggere. Deler av Oslo bør være sine egne administrative enheter som må finansiere seg selv.

Det er de allerede i form av bydeler. 

Lyser Oslohat lang vei av deg. 

Anonymkode: 62930...9ad

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Det er de allerede i form av bydeler.

Anonymkode: 62930...9ad

Hjelp. Dette kan du opplagt ingenting om.

AnonymBruker
Skrevet

Viken har en kvart av landets befolkning. Med Oslo ville det blitt nærmere halvparten av landets befolkning.

Viken er og har alltid vært en idiotisk beslutning.

Jeg er glad Viken opphører fra nyttår.

For et pengesløseri de blåblå har stått for!

Anonymkode: 25efc...4a6

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Da blir det vel Oslo og Akershus igjen...

Anonymkode: 8b8e8...0d6

AnonymBruker
Skrevet

Opp

Anonymkode: 69f70...047

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...