AnonymBruker Skrevet 25. juli 2023 #21 Skrevet 25. juli 2023 Vi har hatt to barnefrie netter de siste fem årene. Har også hatt noen timers barnepass dann og vann. Her er det bare ett par besteforeldre som kan passe, og de orker det bare i små doser. Spesielt det ene barnet er skeptisk til fremmede, så det å leie inn en ukjent barnevakt er uaktuelt. Anonymkode: c24a9...149
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2023 #22 Skrevet 25. juli 2023 Eldste er tre år og yngste ett år. Aldri hatt barnevakt. Ingen familie i nærheten av oss, og føler barna har vært for små til å leie inn noen. En god venninne av meg kom nå nylig å sa at hun ville ta barna på kveldstid slik at vi fikk en frikveld, det er bare helt fantastisk at hun faktisk kom å tilbydde seg. Vi har nok også litt vanskelig for å spør om barnevakt har vi innsett, og har nå fått barnevakt på eldstemann over natten hos mine foreldre (som bor et stykke unna). Anonymkode: 605b3...79c
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2023 #23 Skrevet 25. juli 2023 Føler med dere. Jeg er aleinemor og har ingenni familien her vi bor og ingen som ønsker passe barna. Min far har de et par helger i året når jeg er på jobb. Han er glad i barna, men min mor er ikke glad i å være med barnevarna sine! Jeg har større barn som en sjelden gang er hjemme om det er noe viktig jeg bør gå på. Anonymkode: ccd56...d88
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2023 #24 Skrevet 25. juli 2023 AnonymBruker skrev (17 timer siden): Jeg har snart hatt barn i ti år, og enda har ikke mannen min og jeg hatt en hel helg med barnefri. Vi har heller ikke hatt begge barna på overnatting på over 5 år. Vet ikke helt hvor jeg vil med dette innlegget, men lurer på om det er mange der ute som nesten aldri har barnevakt? Og dere som har lite hjelp av nærmeste familien, hvilke løsninger bruker dere? Vi har ikke det store behovet for barnevakt egentlig, men det kunne jo vært fint om vi en sjelden gang kunne gjort noe sammen bare vi to… Anonymkode: fcd74...b4f Min venninne har maks en overnatting per barn i året. De har ikke funnet noen annen løsning enn at sånn er deres familieliv. Anonymkode: c2b02...5d8
Yodas Skrevet 25. juli 2023 #25 Skrevet 25. juli 2023 7 hours ago, Anonym90059005 said: Har ikke barna deres venner de kan dra på overnatting til da? Virker merkelig tafatt når folk sier de ikke har hatt barnefri på 10 år osv. Da må man være virkelig asosial og inngrodde i eget hjem? Det kommer vel an på hvor mange barn man har og aldersspennet mellom dem. Barna mine er på overnatting hos venner rett som det er, men det har ikke hendt at alle har vært det samtidig. Og det er vel typisk ikke noe man gjør før man har nådd skolealder?
Sam Jones Skrevet 25. juli 2023 #26 Skrevet 25. juli 2023 (endret) Vi hadde det sånn. Har vel hatt barnefri begge to en håndfull netter på 18 år, og ingen etter at yngste ble født for over 10 år siden. Og det har aldri vært snakk om en hel helg. Vi måtte bare velge å tenke at sånn er situasjonen vår og gjøre det beste ut av det. Gi hverandre stort rom for å reise på egenhånd med venner, ha voksentid med god middag og vin hver helg etter ungenes leggetid, ta med ungene på ting. Da de ble større gikk vi på fester mest i nabolaget og de kunne være alene hjemme. Det har gått greit, vi har jo ikke visst om annet. Vips er de store og klarer seg mye selv. Endret 25. juli 2023 av Sam Jones
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2023 #27 Skrevet 25. juli 2023 Om noen få år, er barna deres så store at de kan være hjemme alene en natt eller to😊 Så det blir plutselig flere muligheter til å både dra ut på date, men også på en overnatting. Anonymkode: e0fa4...fc5
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå