Gå til innhold

Aldri barnevakt

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har snart hatt barn i ti år, og enda har ikke mannen min og jeg hatt en hel helg med barnefri. Vi har heller ikke hatt begge barna på overnatting på over 5 år. Vet ikke helt hvor jeg vil med dette innlegget, men lurer på om det er mange der ute som nesten aldri har barnevakt? Og dere som har lite hjelp av nærmeste familien, hvilke løsninger bruker dere?  Vi har ikke det store behovet for barnevakt egentlig, men det kunne jo vært fint om vi en sjelden gang kunne gjort noe sammen bare vi to…

Anonymkode: fcd74...b4f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi har også gått mange år uten barnevakt.

Trøsten er vel at barna er så store at de snart klarer seg selv?

AnonymBruker
Skrevet

Nettopp prøvd meg på Sitly. Ellers er det å byttelåne nabobarn.  Har 2 så har jo fortsatt minstemann... Er krevende!

Anonymkode: 2e5b8...16e

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Nettopp prøvd meg på Sitly. Ellers er det å byttelåne nabobarn.  Har 2 så har jo fortsatt minstemann... Er krevende!

Anonymkode: 2e5b8...16e

Hva synes du om sitly da? Har sjekket det litt ut, men ble litt usikker..

Gjest Lykkedykker
Skrevet

Har 2 barn på 6 og 4år. Har aldri hatt barnefri kveld vi heller. Besteforeldrene klarer å passe ett av barna en gang iblant. Mormor har hatt 6åringen på overnatting én gang. 

Jeg og barnemor drikker ikke alkohol, eller er noen festfolk. Men det hadde jo vært godt å kunne ta seg en date en gang iblant. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg og nabojenta var først trillepiker til de fleste ungene i nabolaget fra vi var rundt 12 . 
Senere så satt vi barnevakt hos alle naboene etterhvert som vi ble eldre . 
Jammen mange unger vi har passet på når jeg tenker meg om. 
Sjekk om det finnes noen pålitelige jenter i nabolaget og som vi tjene seg lommepenger. 
Begynn i det små. 
Fin måte å bli ansvarsfull på også 

Anonymkode: e6ab7...32c

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Jeg har snart hatt barn i ti år, og enda har ikke mannen min og jeg hatt en hel helg med barnefri. Vi har heller ikke hatt begge barna på overnatting på over 5 år. Vet ikke helt hvor jeg vil med dette innlegget, men lurer på om det er mange der ute som nesten aldri har barnevakt? Og dere som har lite hjelp av nærmeste familien, hvilke løsninger bruker dere?  Vi har ikke det store behovet for barnevakt egentlig, men det kunne jo vært fint om vi en sjelden gang kunne gjort noe sammen bare vi to…

Er så glad jeg ikke har barn når jeg leser sånne innlegg... 

Anonymkode: bba89...1d9

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Er så glad jeg ikke har barn når jeg leser sånne innlegg... 

Anonymkode: bba89...1d9

Fordi?

Anonymkode: 5b1a4...250

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Vi hadde litt barnevakt når de eldste var små. Til minstejenta som er attpåklatt har vi ingen barnevakt. Vi gjør ting hver for oss. Nå begynner hun å bli såpass stor, at vi kan gå ut å spise middag en kveld. Min mellomste er opptatt av at vi voksne skal få litt alenetid, så han sitter gjerne barnevakt. Vi har bare benyttes oss av den en gang, så langt. Men kommer nok til å gjøre det litt mer fremover. 

Det å leie barnevakt i dag, har blitt så dyrt, at det har vi ikke budsjett til. Det blir også litt rart å leie en annen ungdom, når vi har en 17 åring i hus. 

Anonymkode: d2e6c...9f1

Gjest Sprite
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Spør dere da? eller bare forventer dere at folk skal spør om å få være barnevakt?

AnonymBruker
Skrevet
Sprite skrev (2 timer siden):

Spør dere da? eller bare forventer dere at folk skal spør om å få være barnevakt?

Tenkte samme. 

Anonymkode: 0d59c...3aa

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

16år uten barnevakt. Yngste barnet er 18år om 6år. Aldri barnevakt. Sammen med barnefar enda. Men ikke lett å ha alenetid og reise vekk eller hotell det kan vi glemme før de er 18år. 

Noen besteforeldre er død og aldri vært i livet, andre bryr seg kun om seg selv. 

Ta vare på de dere som har det!

Anonymkode: 8f655...a34

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg og mannen har en sjelden gang hatt ungene på overnatting, har to tette. Når vi først har barnefri tenker jeg yess nå kan vi dra ut og spise og kose oss bare vi to! Men så kommer vi hjem og jeg savner ungene og er bekymret for de og gleder meg til de kommer😅 

Det er veldig intenst når de er små men jeg har likevel aldri klart å slappe av når de er borte en yderst sjelden gang.. Mulig pga det er så uvant. Det beste er når de har blitt litt større og har gode rutiner på kveldsmat, legging og søvn. Så kan vi voksne sitte oppe ett par tre timer etter de er lagt, det er godt nok for meg🥰

Anonymkode: 9f54f...910

• Hjerte 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Hatt en helg uten barn på snart 18 år. Alene 100% med 3 barn.

Anonymkode: fc0a1...88a

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Jeg og nabojenta var først trillepiker til de fleste ungene i nabolaget fra vi var rundt 12 . 
Senere så satt vi barnevakt hos alle naboene etterhvert som vi ble eldre . 
Jammen mange unger vi har passet på når jeg tenker meg om. 
Sjekk om det finnes noen pålitelige jenter i nabolaget og som vi tjene seg lommepenger. 
Begynn i det små. 
Fin måte å bli ansvarsfull på også 

Anonymkode: e6ab7...32c

Samme her. Begynte med å trille en time av gangen og økte til to. Vi var mange som passet barn som møttes på lekeplasser. Etter hvert ble det kvelder og også en og annen natt. Lærte mye av det.

Anonymkode: 26e31...11c

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Dere har for stort kontrollbehov pg for lute nettverk. Vi ble kjent med nok foreldre mens barna bar i barnehagen til å ha barnevakt hos barnas venner. Har også hatt barnas venner her. Når bestefaren til datterens 4-årige venninne ble alvorlig syk så bodde venninnen her en langhelg. De hadde tre barn som ble fordelt rundt.

Vi hadde ikke noe familie i nærheten de første 5 årene av eldstes liv, før svigers flyttet nærmere oss. De var ikke barnevakt såå ofte. Før de flyttet så tok mannen en gang flyet til svigers med ungene, reiste derfra videre på jobbreise og hentet ungene på vei tilbake.  Vil man så finner man en løsning. 

Anonymkode: 01dd5...c83

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Da jeg var alene med barna i flere år fikk jeg barnevakt av mine foreldre, men kun dersom det var nødvendig på grunn av jobb. Det betydde jo i praksis aldri barnevakt til noe sosialt, eller for å få litt alenetid. Jeg kunne jo ikke gjøre annet enn å akseptere dette. Være glad for at de iallefall stilte opp om det var nødvendig på grunn av jobben. Det var likevel litt tøft ja. Deres far kunne ikke ha dem på grunn av psykisk sykdom, og hans familie bodde langt borte. 

Passet ganske ofte min søsters barn, både fordi jeg likte det, for ungene hadde det kjekt sammen, og ærlig talt også fordi jeg håpet på gjengjeld av og til, men min søster hadde mann også, og det passet visst aldri å ha mine. Og nei, mine var ikke så krevende at det var årsaken. De hadde liksom bare alltid kun familie- planer. (De hadde ikke lyst tydeligvis.)

Dere er jo to, så sa kan dere iallefall gjøre noe sosialt annenhver gang alene. Forstår at dere kunne tenke dere litt par- tid, men må innrømme at jeg ofte var litt misunnelig på dem som var to, og iallefall kunne være litt sosial, ved å bytte på å være hjemme med barna. 

Anonymkode: e19a7...de4

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hadde barnefri da barnet var på leirskole i tre dager i fjor. Og to ganger i år da barnet var på overnattingsbesøk til venner. 100% alenemor. 

Anonymkode: be476...6c2

Skrevet

Har ikke barna deres venner de kan dra på overnatting til da? Virker merkelig tafatt når folk sier de ikke har hatt barnefri på 10 år osv. Da må man være virkelig asosial og inngrodde i eget hjem?

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Barn på 3 og 4 år. Aldri hatt barnevakt over natt. Hatt barnevakt slik at begge får dratt på foreldremøter osv, men ikke overnatting. Hos oss er det besteforeldre/familie som sier nei til det. De ønsker at barna skal være større og mer selvstendige før de har de over natta.. 

Anonymkode: aee63...dd3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...