Gå til innhold

Aubo vs. Drømmekjøkkenet?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Vi skal pusse opp kjøkkenet, i hus fra slutten av 1800-tallet. Vi har nå vært innom de fleste kjøkkenforhandlere i mange prisklasser, og Aubo og Drømmekjøkkenet skiller seg positivt ut. Vi ønsker et rammekjøkken i en hyggelig farge, helst med innsatte sideplater som gir snekret uttrykk. Overskap bør ha nok høyder så vi får bygget det helt til tak. Kjøkkenet er mellomstort, uten kjøkkenøy. Vi skal renovere et bad og pusse opp betydelige deler av huset, ikke kun kjøkken. To bad og kjøkkenet prioriteres i et budsjett på 2 mill., men det er også andre ting vi helst vil ha gjort i denne omgangen. Hos Aubo er det modellen Skagerak (heltre) som er mest aktuell, hos Drømmekjøkkenet er det Gastro (mdf) eller Nordic (heltre).

Aubo: vi får 25% rabatt, det kan males i alle farger, det virker meget solid, og de var kjempehyggelige hos forhandler. Usikkert om man får lagt inn treverk/plater mellom skrog og skap. Dere som har Aubo: er det gode skrog og metalldeler, og er dere fornøyd med kvaliteten over tid? Fikk meget godt inntrykk av alt ved Aubo egentlig. Ville du gjort noe annerledes med ditt Aubo-kjøkken enn du tenkte på da du bestilte? Er det noe negativt med Aubo for din del? 

Drømmekjøkkenet: her fikk vi inntrykk av at man også kan få 25% rabatt (selv om det ikke er kampanje når vi bestiller). Kjøkkenet kommer kun i deres standardfarger, som er litt kjedelige, men den grønne nyansen deres kan fungere. Alt virker meget solid og velbygd, og man kan få som tillegg 25mm treverk mellom skrog og skap for den rette snekkerstilen som vi ønsker oss. Igjen veldig hyggelig personale, og det er neimen ikke alle steder de har det, og for min del gjør det veldig mye for inntrykket og ønsket om å ha mer med leverandøren å gjøre. Jeg vil ha en hyggelig prosess med kjøkkenet. Småfeil kan alltids rette opp, men sure folk orker jeg ikke. Dere som har Drømmekjøkkenet, er dere fornøyde over tid? Ville du gjort noe annerledes med løsningene du valgte? Noe negativt å vite om?

Setter pris på alle typer tilbakemeldinger! Vi har allerede tatt stilling de fleste andre leverandørene, som Jke, HTH, Sigdal, Norema, Nordiska Kök, m.fl. De helt dyreste klassene av kjøkken ønsker vi ikke, pga pris (Kvänum, Multiform osv). Ikea er backup-planen hvis vi må prioritere ned kjøkken økonomisk pga øvrige kostnader, men det ser ikke ut som det blir aktuelt, vi ønsker jo å prioritere kjøkken og bad i budsjettet.

Anonymkode: 360b8...a49

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg kan ikke bidra med opplevelser over tid, men vi får i disse dager installert Drømmekjøkkenet bistro lindblomstgrønn i vårt hus. vi bor relativt landlig til, i et hus fra tidlig 1900-tall med stor hage. Vi ønsket oss noe landlig, og det var dette kjøkkenet med denne fargen og den 25mm listen vi falt for.

Vi har ikke overskap, men en sittebenk og vitrineskap i tillegg til skuffekjøkken langs to vegger og kjøkkenøy.

Jeg kan bekrefte at selgeren som solgte til oss har vært usedvanlig hyggelig, men også strukturert og ryddig. Hun har tenkt på alt, og problemer oppdaget underveis, f.eks ved kontrollmåling har blitt løst fort og effektivt. Hun bidro også i grensesnittet med andre leverandører. Vi kjøpte kjøkkenbenk i stein og vask fra andre leverandører, og hun var hjelpsom med å informere både dem og oss om hva vi måtte tenke på  og hvilke dimensjoner som var riktig. Hun sørget for å sende og motta alt skriftlig, og reddet faktisk dagen da leverandøren av benkeplaten hadde gitt oss feil informasjon, og hun kunne dokumentere dette.

Vi har kjøpt fra Sigdal før, og det var dårlige greier. Drømmekjøkkenet er rett og slett i en annen liga. De har også blitt gitt 4.7 av 5 i en teknisk test jeg fant en artikkel om (du finner den ved å google). Det var det mest robuste kjøkkenet i testen 😊

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Tusen takk for svar - kjøkkenet ditt høres akkurat ut som det vi ønsker oss. Samme farge og 25mm-shaker tilvalg. Kan jeg spørre hva kjøkkenet deres kom på totalt , uten benkeplate og hvitevarer? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble ca 250 000 (rundt regnet) inkludert vask, ekskludert montering, benkeplater, blandebatteri og hvitevarer. Dette er også et stort kjøkken.

Endret av Bovina sancta
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Vi har Aubo, meget fornøyd med at vi kunne få det akuratt sånn som vi ville. Drømmekjøkken klarte ikkje å leve dei ønskene vi hadde for 5 år siden når vi holdt på med kjøkkenet.

Anonymkode: 57275...9d7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Tusen takk for at du delte og tok deg tid, Drømmekjøkkenet rykker opp til 1. plass hos oss. Blir nok et av rammekjøkkenene, men samme lindbølmstgrønne farge med 25-systemet og shakertillegg. Er det de store shaker vitrineskapene dere gikk for? Utrolig flotte.  

Blir fargen hos dere faktisk grønnlig, eller går den mer mot grått? Vi har sørvendt kjøkken og vil gjerne ha et grønt kjøkken med detaljer i tre, og at det synes at det er grønt. Hvilken veggfarge har dere?

Hvis det blir mange spørsmål så bare overse det altså, men når man er så inne i kjøkkenbobla så er det gøy å høre med andre som har tatt samme valg 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Vi har Aubo, meget fornøyd med at vi kunne få det akuratt sånn som vi ville. Drømmekjøkken klarte ikkje å leve dei ønskene vi hadde for 5 år siden når vi holdt på med kjøkkenet.

Ah, takk for innspill! Godt å høre at dere er fornøyde, Aubo virker veldig solid! Husker du hva de leverte som ikke Drømmekjøkkenet kunne?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Ah, takk for innspill! Godt å høre at dere er fornøyde, Aubo virker veldig solid! Husker du hva de leverte som ikke Drømmekjøkkenet kunne?

Det var innmaten i det ene høgskapet vi har. Der hadde dei ikkje samme løsningen for 5 år siden. Veit ikkje korleis det er no 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker said:

Tusen takk for at du delte og tok deg tid, Drømmekjøkkenet rykker opp til 1. plass hos oss. Blir nok et av rammekjøkkenene, men samme lindbølmstgrønne farge med 25-systemet og shakertillegg. Er det de store shaker vitrineskapene dere gikk for? Utrolig flotte.  

Blir fargen hos dere faktisk grønnlig, eller går den mer mot grått? Vi har sørvendt kjøkken og vil gjerne ha et grønt kjøkken med detaljer i tre, og at det synes at det er grønt. Hvilken veggfarge har dere?

Hvis det blir mange spørsmål så bare overse det altså, men når man er så inne i kjøkkenbobla så er det gøy å høre med andre som har tatt samme valg 😊

Fargen er grønn, men kan oppleves som grått. får en del tilbakemeldinger på det når jeg sender bilder. Men i levende live er det grønt. Det er også fordi kontrasten er god til tilstøtende "rom" (det er åpen løsning, men laget soner med farger), som er blått (coastal blue på vegger og st. Pauls blue i taket). Selve kjøkkenet har fargen tidløs, som går utrolig bra mot skapene (har hatt interiørarkitekt på denne jobben), og tak og lister i klassisk hvit. Vårt kjøkken ligger i hele nord-enden av huset med vinduer alle andre veier enn syd, så der kan jeg ikke hjelpe. Men det ser altså grønt ut!

Vitrineskapet er spesialtilpasset stedet vi skal ha det, og er ikke veldig høyt. Det skal stå langs et trappegelender som går rundt trappesjakten, og har samme høyde som gelenderet. Men vi tror det blir veldig flott 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Det var innmaten i det ene høgskapet vi har. Der hadde dei ikkje samme løsningen for 5 år siden. Veit ikkje korleis det er no 

Takk for info! Vrient å se alle de ulike løsningene og innmatene hos de ulike leverandørene, og alt er ikke utstilt heller. Er jo essensielt med gode løsninger som passer hvordan en selv bruker kjøkkenet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Bovina sancta skrev (24 minutter siden):

Fargen er grønn, men kan oppleves som grått. får en del tilbakemeldinger på det når jeg sender bilder. Men i levende live er det grønt. Det er også fordi kontrasten er god til tilstøtende "rom" (det er åpen løsning, men laget soner med farger), som er blått (coastal blue på vegger og st. Pauls blue i taket). Selve kjøkkenet har fargen tidløs, som går utrolig bra mot skapene (har hatt interiørarkitekt på denne jobben), og tak og lister i klassisk hvit. Vårt kjøkken ligger i hele nord-enden av huset med vinduer alle andre veier enn syd, så der kan jeg ikke hjelpe. Men det ser altså grønt ut!

Vitrineskapet er spesialtilpasset stedet vi skal ha det, og er ikke veldig høyt. Det skal stå langs et trappegelender som går rundt trappesjakten, og har samme høyde som gelenderet. Men vi tror det blir veldig flott 😊

Det høres veldig fint ut, alle løsningene og fargene hos dere. Høres vakkert ut med de blåtonene i sonene omkring. Nordvendte rom kan kanskje hente frem noe mer av kjøligheten i akkurat den grønntonen, men det endrer seg antakelig gjennom døgnet. Så hos oss vil det om kvelden bli gråere antakelig. Det er forresten østvendt, vårt kjøkken, ikke sørvendt som jeg skrev. Morgensol der altså.

Den største fordelen med Aubo pr nå er ubegrenset fargevalg (ikke var det veldig dyrt heller), så vi får tygge litt til på det. Funksjonelt og kvalitetsmessig virker de ganske like for meg, men Drømmekjøkkenet har 25mm-tilvalgene og shakerstil som jeg synes gjør veldig mye med utrykket når vi har så gammelt hus. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til med valget! Uansett hva dere lander på, blir dette gjennomtenkt, og da blir der bra uansett 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Bovina sancta skrev (6 timer siden):

Lykke til med valget! Uansett hva dere lander på, blir dette gjennomtenkt, og da blir der bra uansett 😊

Tusen takk for det! Ja, gøy med kjøkken - og jo mer gjennomtenkt, jo bedre blir resultatet. Kos deg med ditt eget, nye kjøkken!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Albbas

Vi valgte Aubo og er veldig fornøyde. Drømmekjøkken ville ikke en gang utarbeide tilbud for oss da budsjettet var for lavt (budsjett på 250 000 eksl hvitevarer og annet arbeid som gulv, maling mm). 🫣

Begge er gode leverandører og til syvende og sist må man bare vurdere de konkrete tilbudene opp mot hverandre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...