AnonymBruker Skrevet 23. juli 2023 #1 Skrevet 23. juli 2023 Hei 😃 Jeg har søkt på ledige studieplasser og lurer litt på når man kan forvente svar? Søkte relativt kjapt (1-2 minutt(er) over 9 når det åpnet), men ennå ikke hørt noe. - Er også på forskjellige fakulteter, og ser at linjene fortsatt ligger ute. Derimot ser jeg noen andre linjer som fjernes (har ikke søkt på dem), så det jeg lurer på da, fjernes de pga folk søker på de slik at den antatte kvoten blir borte, eller fordi linjene blir tilbydd noen (om det ga mening). Står at det er "førstemann til møllen", da antar jeg de referer til når man søkte og ikke når man klikker ''ja'' på et evt tilbud? Fordi det står at man kan få tilbud på opp til 10 studieplasser, men kun takke ja til ett. Er det her førstemann-til-møllen-prinsippet gjelder eller faktisk da man søker. Og om man skulle fått tilbud, da antar jeg at man har fått plassen om man takker ja til tilbudet (selv om man har også fått tilbud i hovedopptaket).? - Takk for hjelp. Anonymkode: d3e98...8f0
pusen56 Skrevet 23. juli 2023 #3 Skrevet 23. juli 2023 Søkte ca kl 11 samme dag som det åpnet. Snakket med inntakskontoret to minutter før jeg søkte og fikk bekreftet at det var ledig. Jeg har heller ikke fått svar og lurer også på når man kan forvente svar. Studiet mitt ligger også fortsatt ute. Tenker å ringe i morgen eller tirsdag for å høre om alt er ok.
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2023 #4 Skrevet 23. juli 2023 Dere kan jo se hvor mange som var søkt og hvor mange plasser som var ledig hvis dere sjekker statistikken dom ligger ute på excel. Anonymkode: d12f4...ae4
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2023 #5 Skrevet 23. juli 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Dere kan jo se hvor mange som var søkt og hvor mange plasser som var ledig hvis dere sjekker statistikken dom ligger ute på excel. Anonymkode: d12f4...ae4 Har du link? Fant ikke noe Anonymkode: 81bec...d82
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2023 #6 Skrevet 23. juli 2023 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Dere kan jo se hvor mange som var søkt og hvor mange plasser som var ledig hvis dere sjekker statistikken dom ligger ute på excel. Anonymkode: d12f4...ae4 Sjekket det ene, der var det 75 plasser og 52 som hadde på førstevalg. Anonymkode: d3e98...8f0
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2023 #7 Skrevet 23. juli 2023 pusen56 skrev (20 minutter siden): Søkte ca kl 11 samme dag som det åpnet. Snakket med inntakskontoret to minutter før jeg søkte og fikk bekreftet at det var ledig. Jeg har heller ikke fått svar og lurer også på når man kan forvente svar. Studiet mitt ligger også fortsatt ute. Tenker å ringe i morgen eller tirsdag for å høre om alt er ok. Leste noen tidligere poster, så der at noen fikk svar 25/26/27. - men tenker også å ringe i morgen. Som jeg forsto så er hovedopptak og ledige studieplasser forskjellige bolker, så antar da at svarfristen ikke er i morgen for ledige studieplasser(?), det må vel da bli 29, i og med at de andre fikk svar 25/26/27? Anonymkode: d3e98...8f0
Melisee Skrevet 24. juli 2023 #8 Skrevet 24. juli 2023 Har noen fått svar på ledig studieplass? Jeg har søkt meg inn på usn.
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2023 #9 Skrevet 24. juli 2023 Melisee skrev (3 timer siden): Har noen fått svar på ledig studieplass? Jeg har søkt meg inn på usn. Ikke ennå, npr søkte du? Anonymkode: d3e98...8f0 1
Melisee Skrevet 24. juli 2023 #10 Skrevet 24. juli 2023 Jeg søkte meg inn til hovedopptaket men endte på venteliste, så jeg søkte meg inn på ledig studieplass 20. Juli kl 0900. Fikk ihvertfall kvittering på innlevert søknad kl 0900. Venter spent på svar. Har du søkt Usn?
Melisee Skrevet 24. juli 2023 #11 Skrevet 24. juli 2023 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Ikke ennå, npr søkte du? Anonymkode: d3e98...8f0 Jeg søkte meg inn til hovedopptaket men endte på venteliste, så jeg søkte meg inn på ledig studieplass 20. Juli kl 0900. Fikk ihvertfall kvittering på innlevert søknad kl 0900. Venter spent på svar. Har du søkt Usn?
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2023 #12 Skrevet 24. juli 2023 Melisee skrev (1 time siden): Jeg søkte meg inn til hovedopptaket men endte på venteliste, så jeg søkte meg inn på ledig studieplass 20. Juli kl 0900. Fikk ihvertfall kvittering på innlevert søknad kl 0900. Venter spent på svar. Har du søkt Usn? Søkte på dataingeniør ved USN (Vestfold), og to linjer ved UiA. Hva med deg? Anonymkode: d3e98...8f0
Melisee Skrevet 24. juli 2023 #13 Skrevet 24. juli 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Søkte på dataingeniør ved USN (Vestfold), og to linjer ved UiA. Hva med deg? Anonymkode: d3e98...8f0 Jeg søkte meg inn på vernepleie og barnevern. Men står på venteliste 🥲 usn Porsgrunn.
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2023 #14 Skrevet 24. juli 2023 Melisee skrev (2 minutter siden): Jeg søkte meg inn på vernepleie og barnevern. Men står på venteliste 🥲 usn Porsgrunn. Fått svar allerede på ledige? - Eller er det fra hovedopptaket? Mener jeg så at USN hadde ledig sykepleier ved Porsgrunn Anonymkode: d3e98...8f0
Melisee Skrevet 24. juli 2023 #15 Skrevet 24. juli 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Fått svar allerede på ledige? - Eller er det fra hovedopptaket? Mener jeg så at USN hadde ledig sykepleier ved Porsgrunn Anonymkode: d3e98...8f0 Det er hovedopptaket. Nei har ikke fått svar på ledig studieplass. Der søkte jeg på Barnehagelærer. Venter spent.
Melisee Skrevet 24. juli 2023 #16 Skrevet 24. juli 2023 Melisee skrev (Akkurat nå): Det er hovedopptaket. Nei har ikke fått svar på ledig studieplass. Der søkte jeg på Barnehagelærer. Venter spent. Har du søkt ledig studieplass? Har du fått svar?
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2023 #17 Skrevet 24. juli 2023 Melisee skrev (Akkurat nå): Har du søkt ledig studieplass? Har du fått svar? Ja, søkte de jeg skrev i stad. Men har du sjekket Porsgrunn for sykepleier? Mener det var ledig der. Anonymkode: d3e98...8f0
Melisee Skrevet 24. juli 2023 #18 Skrevet 24. juli 2023 AnonymBruker skrev (26 minutter siden): Ja, søkte de jeg skrev i stad. Men har du sjekket Porsgrunn for sykepleier? Mener det var ledig der. Anonymkode: d3e98...8f0 Ja det har de. Har vurdert det. Men ønsket ligger ikke der. Har et ønske om å jobbe med utsatte barn, barn som har bodd/ bor under rus og/eller alkoholisme. Kansje jobbe med forebygging. Har kikket på en bachelor i psykologisk helsearbeid. Og en i psykologisk miljøarbeid. På ONH. Sykepleien har en annen utdannings retning enn jeg ønsker.
Tonybalony Skrevet 24. juli 2023 #19 Skrevet 24. juli 2023 Håper på å få svar i morra slik at jeg kan begynne å skaffe meg et sted å bo 1
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2023 #20 Skrevet 24. juli 2023 Tonybalony skrev (17 minutter siden): Håper på å få svar i morra slik at jeg kan begynne å skaffe meg et sted å bo Hva og hvor har du søkt? Anonymkode: d3e98...8f0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå