AnonymBruker Skrevet 23. juli 2023 #1 Skrevet 23. juli 2023 Flere som syns ferie er pyton? Ingenting som ferie med barna for å innse at man har mislykkes i barneoppdragelse og at barna ens er ufordragelige mot andre og utålmodige med alt. Er overveldet og usikker på hvordan fikse dette. Ser stort sett bare rolige, veloppdragne og fornøyde barn rundt meg. Utenom mine. Anonymkode: 492ab...912 5 3
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2023 #2 Skrevet 23. juli 2023 Hvilke situasjoner oppstår? Hva er det som har gjort at du føler det slik? Anonymkode: b2bc1...ac2
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2023 #3 Skrevet 23. juli 2023 Akkurat i dag så er 3 åringen pyton. Han har giret opp og skriker, hoier, svarer stygt og er litt udregelig. I morgen er 3 ukers ferie ferdig. og jeg ser frem til hverdagen igjen. Anonymkode: 0de8e...7cf 1 1
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2023 #4 Skrevet 23. juli 2023 Du må vise de masse kjærlighet og ikke finne deg i noen som helst frekkhet. Anonymkode: beae0...08b 3
kjærring Skrevet 23. juli 2023 #5 Skrevet 23. juli 2023 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Flere som syns ferie er pyton? Ingenting som ferie med barna for å innse at man har mislykkes i barneoppdragelse og at barna ens er ufordragelige mot andre og utålmodige med alt. Er overveldet og usikker på hvordan fikse dette. Ser stort sett bare rolige, veloppdragne og fornøyde barn rundt meg. Utenom mine. Anonymkode: 492ab...912 Jeg elsker ferie, men det skal bli godt å komme tilbake til hverdagen og faste rutiner. Har en 3 åring som tester egen vilje for tiden, men vi koser oss uansett 1
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2023 #6 Skrevet 23. juli 2023 Eneste jeg synes er pyton er været , og at jeg ikke har råd til å finne på ting med ungene som koster penger hele tiden , hadde håpet på strandvær. 🤦🏼♀️ Anonymkode: eec60...7d2 1 1
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2023 #7 Skrevet 23. juli 2023 Ah, min 3 åring har også vært helt grusom i dag😤 jeg trøster meg med at vi også har gode dager, og så syntes jeg somrene blir bedre og bedre for hvert pr som går. Heller 3 åring en. 1,2 åring! Anonymkode: cd5ca...4dc 1
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2023 #8 Skrevet 23. juli 2023 Været er håpløst, vi er midt i bleieslutt og smokkeslutt. Nydelig ferie 😅🙈 Anonymkode: 96919...02f 1 3
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2023 #9 Skrevet 23. juli 2023 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Flere som syns ferie er pyton? Ingenting som ferie med barna for å innse at man har mislykkes i barneoppdragelse og at barna ens er ufordragelige mot andre og utålmodige med alt. Er overveldet og usikker på hvordan fikse dette. Ser stort sett bare rolige, veloppdragne og fornøyde barn rundt meg. Utenom mine. Anonymkode: 492ab...912 Da har du kun deg selv å takke. Hva tenker du å gjøre for at det samme ikke skjer til neste år? Anonymkode: dea8b...b4e 3 1
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2023 #10 Skrevet 23. juli 2023 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Flere som syns ferie er pyton? Ingenting som ferie med barna for å innse at man har mislykkes i barneoppdragelse og at barna ens er ufordragelige mot andre og utålmodige med alt. Er overveldet og usikker på hvordan fikse dette. Ser stort sett bare rolige, veloppdragne og fornøyde barn rundt meg. Utenom mine. Anonymkode: 492ab...912 Ferie er alltid herlig uansett. Anonymkode: d41ca...94a
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2023 #11 Skrevet 23. juli 2023 Mannen og jeg snakket akkurat om hvor fint det har værtni sommer kontra tidligere. Har nå to på 7 og 9 år. Gruer oss litt til minsten blir 3-4 år Anonymkode: 81738...659
MyMichelle Skrevet 23. juli 2023 #12 Skrevet 23. juli 2023 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Flere som syns ferie er pyton? Ingenting som ferie med barna for å innse at man har mislykkes i barneoppdragelse og at barna ens er ufordragelige mot andre og utålmodige med alt. Er overveldet og usikker på hvordan fikse dette. Ser stort sett bare rolige, veloppdragne og fornøyde barn rundt meg. Utenom mine. Anonymkode: 492ab...912 Det kan vel være at de andre barna også er «ufordragelige» mot sine foreldre og søsken, uten at du ser det.
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2023 #13 Skrevet 23. juli 2023 1 hour ago, AnonymBruker said: Da har du kun deg selv å takke. Hva tenker du å gjøre for at det samme ikke skjer til neste år? Anonymkode: dea8b...b4e 1) ikke gå igjennom samlivsbrudd på vårparten av året. 2) Bestille hytteferie som varer OG er nærmere stedet vi bor så det blir lettere for venner å komme på besøk på playdates. 3) la den hersens Ipaden bli igjen hjemme. 4) klone meg selv så ingen av barna er konstant misfornøyde pga søskensjalusi. Anonymkode: 492ab...912 1 2
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2023 #14 Skrevet 23. juli 2023 1 hour ago, AnonymBruker said: Mannen og jeg snakket akkurat om hvor fint det har værtni sommer kontra tidligere. Har nå to på 7 og 9 år. Gruer oss litt til minsten blir 3-4 år Anonymkode: 81738...659 Fortell gjerne om de mindre bra sommerne da barna deres var mindre! Mine er yngre enn deres og det er et mareritt av søskensjalusi og krangling hele tida. Anonymkode: 492ab...912
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2023 #15 Skrevet 23. juli 2023 Vår treåring har og masse vilje og kan være krevende. Husker at ferien i fjor var mer avslappende, da barnet var 2 år, mer medgjørlig og sov lur så man fikk en pause 😅 nå går tiden mye med på å håndtere trass, møte følelser, dotrene, og ikke minst aktivisere. Barnet er vant med tempoet i barnehagen og vi foreldre klarer ikke å matche det. Men det er mange fine øyeblikk også! Tenker det er viktig å fokusere på dem. Og tenke at det blir lettere etterhvert. Anonymkode: 5d4ad...955
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2023 #16 Skrevet 23. juli 2023 Jeg er ganske sliten etter 2 uker ferie. Ikke sliten av 4 åringen, men av 9-åringen. Det er full fart hele dagen, skal bestemme over hele familien inkludert onkler og tanter, gjør ugreie ting,etc. Må vurdere utredning Anonymkode: 1b350...29a 1
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2023 #17 Skrevet 23. juli 2023 Vet du hva ts, oppdragelse er ikke alltid lett, og unger er veldig forskjellige også. Noen barn tar lett beskjeder og irettesettelse uten at man trenger heve stemmen det minste, og andre unger kan man lure på om har hørsel i det hele tatt 😅 det er en kontinuerlig jobb som krever sitt. Jeg skjønner at du kanskje har vært gjennom et samlivsbrudd også? Det er tøffere å holde orden i rekkene når man er alene med ungene enn om man er to om det, kan signere den. Mine er fem og åtte nå og ferien har ikke vært spesielt idyllisk her heller. Det går fint så lenge vi er ute og finner på noe, men så fort vi er inne eller kjører bil, så er det visst om å gjøre å ta livet av hverandre 😫 denne kranglingen er skikkelig vanskelig å få bukt med, enda jeg gjør alle tiltak "etter boka", så går det kort tid før en av dem er i gang igjen. De er også unger som veldig lett blir oppgiret med tilhørende aktivitets og lydnivå.. ja, det er tidvis pyton. Trøster meg med at de tross alt blir eldre og eldre og mye har blitt lettere med årene. Nå er det mest yngste som er en mark, jeg håper det roer seg snart 😅 Anonymkode: ace7c...95f 1 1
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2023 #18 Skrevet 23. juli 2023 AnonymBruker skrev (42 minutter siden): Fortell gjerne om de mindre bra sommerne da barna deres var mindre! Mine er yngre enn deres og det er et mareritt av søskensjalusi og krangling hele tida. Anonymkode: 492ab...912 De mindre bra somrene: Krangling mellom de, klaging på alt vi gjorde, skriking så høyt lungene maktet, dytting (ikke mye heldigvis), sladring, satt seg på bakbeina når vi var på vei et sted, stygt språk, bilkjøring var et mareritt etc Nå er det stort sett greit altså, tar beskjed greit, kranglingen er sjeldnere, de løser det fortere på egenhånd, ingen skriking, ingen løping inne etc. Blirr rett og slett større. Vi har et spedbarn nå, og jeg tar meg i å tenke at jeg ikke må rive meg i håret når trassen kommer, fordi det kommer faktisk til å gå over plutselig Anonymkode: 81738...659 1
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2023 #19 Skrevet 23. juli 2023 5 hours ago, AnonymBruker said: Flere som syns ferie er pyton? Ingenting som ferie med barna for å innse at man har mislykkes i barneoppdragelse og at barna ens er ufordragelige mot andre og utålmodige med alt. Er overveldet og usikker på hvordan fikse dette. Ser stort sett bare rolige, veloppdragne og fornøyde barn rundt meg. Utenom mine. Anonymkode: 492ab...912 Åh gud, du er ikke alene. Vi var dum nok til å velge europeisk storbyferie med femåring. Har fokus på barnevennlige aktiviteter (zoo, akvarium) som han elsker, men han har vært rabiat 90% av ferien. Endte opp med å kline til mannen min i nesa for to dager siden, så da var det bare å ta han under armen og bære han ut av stedet vi var på, mens mannen min tørket neseblod. Topp stemning! I ferien i fjor var han sutrete en av dagene, ellers en solstråle, så her må det være en kombo av altfor mye mennesker og hektiske omgivelser og en dårlig periode (var mer intens i humør måneden før avreise også). Neste år blir det feriehus og strand igjen, altså. Anonymkode: 13aa0...d0e 1
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2023 #20 Skrevet 23. juli 2023 1 hour ago, AnonymBruker said: Da har du kun deg selv å takke. Hva tenker du å gjøre for at det samme ikke skjer til neste år? Anonymkode: dea8b...b4e Ventet bare på denne. Like forutsigbart som «tipsene» om å «være tydelig og konsekvent» og å «tørre å oppdra og å sette grenser» - de kommer i løpet av de neste timene de også, tipper jeg. Anonymkode: 13aa0...d0e 4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå