AnonymBruker Skrevet 22. juli 2023 #1 Skrevet 22. juli 2023 Hei. Jeg trenger litt råd eller en kanskje om noen andre har liknende utfordring, som kan gi meg ett annet syn på saken. Vi har utfordringer når det kommer til sex. Samboeren min har ikke like mye lyst som jeg har. Hun har opplevd sex som ubehagelig/vondt i alle år. Her er ikke snakk om noe voldtekt,mishandling m.m inn i bildet. Hun har heller ikke noe form for misdannelse eller noe unormal skjede. Problemstillingen er at hun får veldig lett vondt i stort sett alle stillinger. Tidligere partnere har ikke tatt så mye hensyn som jeg har skjønt det mtp hvor langt inn de kunne gå før hun fikk vondt. Hun har trodd det skulle vere slik og har liksom akseptert at sånn var det. Nå er jeg kommet inn i bildet og har som de fleste lyst på sex ofte. Vi har jobbet en hel del med problemstillinga. Hun bestemmer stilling og styrer hvor langt inn så hun ikke føler ubehag. Dette funker jo forsåvidt greit for oss begge, men det blir veldig lite og stusselig sett fra mi side desverre. Nå har vi gått fra sex hver 3-4 dag til 1-1,5 uke mellom hver gang, jeg klarer ikke ta initiativ lengre da jeg føler på avvisningen i form av usikkerheter og tildels dårligere selvbilde. Vi har snakket veldig mye om temaet, og nå er vi blitt enige om at hun tar initiativet når hun føler for sex. For viss jeg prøver meg og hun avviser så føler hun at hun tilslutt må bare gjennomføre for at vi ikke skal miste hverandre/skli ifra hverandre. Jeg maser ikke og blir ikke sur, jeg prøver så godt jeg kan å vere en stabil og trygg samboer for henne. Jeg lurer på om her er andre med liknende smerter? Hva kom det evnt av? Jeg er ikke utdannet, men for meg virker det litt som hun kanskje strammer musklaturen i underlivet ved penetrering. Hun er veldig frustrert for at det ikke går smertefritt og at vi ikke kan ha «normal» sex. Det er liksom så mye fram og tilbake når vi prøver og da blir hun fort tørr. Samboeren min har tidligere slitt med spiseforstyrrelse, angst, overtenker mye, er sjenert, lite erfaring seksuelt og dårlig selvbilde gjennom ungdomstiden. Jeg har forslått at vi ikke har sex på en stund så hun kan få det litt på avstand, men det tror hun ikke hjelper.. så jeg er litt rådløs akkurat no. Anonymkode: 33e68...7e7
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2023 #2 Skrevet 22. juli 2023 Hun trenger å komme seg til gynekolog. Dette kan handle om både vaginisme, vestibulitt og endometriose. Det finnes hjelp, og det finnes behandling. Det er viktig at du fortsetter å gi henne rom og ikke presse henne. Hvis dette er vestibulitt eller vaginisme vil press bare gjøre det verre, for da er det en sjanse for at det kan henge sammen med psyken ("flinke piker" får gjerne dette). Anonymkode: d9354...fb9 1
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2023 #3 Skrevet 22. juli 2023 AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Hun trenger å komme seg til gynekolog. Dette kan handle om både vaginisme, vestibulitt og endometriose. Det finnes hjelp, og det finnes behandling. Det er viktig at du fortsetter å gi henne rom og ikke presse henne. Hvis dette er vestibulitt eller vaginisme vil press bare gjøre det verre, for da er det en sjanse for at det kan henge sammen med psyken ("flinke piker" får gjerne dette). Anonymkode: d9354...fb9 Takk for svar. Om jeg tolker deg rett på dette med flinke piker, så har hun hatt en utfordrende oppvekst med å skulle prestere best i alt, og leve opp til forventninger som gjorde st hun mistet mest sansynlig seg selv oppi alt. Overtrening, stress og angst tror jeg har vert mye av. Skal snakke litt med hun og forhåpentligvis få hun inn på tanken på gynekologundersøkelse. Anonymkode: 33e68...7e7
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2023 #4 Skrevet 22. juli 2023 20 minutter siden, AnonymBruker said: Takk for svar. Om jeg tolker deg rett på dette med flinke piker, så har hun hatt en utfordrende oppvekst med å skulle prestere best i alt, og leve opp til forventninger som gjorde st hun mistet mest sansynlig seg selv oppi alt. Overtrening, stress og angst tror jeg har vert mye av. Skal snakke litt med hun og forhåpentligvis få hun inn på tanken på gynekologundersøkelse. Anonymkode: 33e68...7e7 Ja, det handler om at stresset setter seg i kroppen, og kroppen klarer ikke å slappe av. Hun høres i alle fall ut som at hun har hatt nok av det. Godt hun har deg som støtte! Lykke til, begge to! Anonymkode: d9354...fb9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå