AnonymBruker Skrevet 3. august 2023 #41 Del Skrevet 3. august 2023 Ingen er så trygg i fare./ Blott en dag. / Skal vi møtes hist ved floden/ Så ta da mine hender/ Fager kveldssol smiler/ Gje meg handa di ven / O Store Gud / Det er makt i de foldede hender/ Eg ser / Mitt hjerte alltid vanker/ En fin liten blome/ Der hvor roser aldri dør ❤️ Anonymkode: 214eb...a24 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. august 2023 #42 Del Skrevet 5. august 2023 AnonymBruker skrev (På 22.7.2023 den 13.52): Denne som faktisk er en salme. Skrevet av min venn Py. Og som er med i svensk salmebok. Anonymkode: 5f4c0...f75 ♥️ Anonymkode: 749c3...2e7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. august 2023 #43 Del Skrevet 5. august 2023 For å unngå en kjedelig tråd går det an å gi tommel opp i stedet for å gjenta de samme… Jeg liker en del julesalmer og påskesalmer som vi lærte på skolen - f eks Nu vandrer fra hver en verdenskrok, Deg være ære, Herre Gud ditt dyre navn og ære, Fra fjord og fjære, Påskemorgen slukker sorgen, Kimer I klokker…. Og så O helga natt, med Jussi så klart. Hilsen ateist Anonymkode: 2d6ed...43d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. august 2023 #44 Del Skrevet 5. august 2023 Fall til ro. salme 433 eller noe slikt. Anonymkode: b3661...4fa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. august 2023 #45 Del Skrevet 5. august 2023 Mitt hjerte alltid vanker. Gammel fabodsalm. Egentlig veldig mye av det som er basert på Skandinaviske folketoner. Jeg kommer aldri til å bli noe religiøst menneske, men i den grad jeg skulle bli det måtte det være pga musikken. Anonymkode: 3dd7c...774 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Honey Dew Skrevet 5. august 2023 #46 Del Skrevet 5. august 2023 Ja, O Bli Hos Meg er en klar favoritt samt Deilig er Jorden. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Whitesnake69 Skrevet 5. august 2023 #47 Del Skrevet 5. august 2023 Mitt hjerte alltid vanker er min favoritt. Syns Sissel Kyrkjebø synger den veldig fint 🙂 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Honey Dew Skrevet 5. august 2023 #48 Del Skrevet 5. august 2023 AnonymBruker skrev (På 22.7.2023 den 13.52): Denne som faktisk er en salme. Skrevet av min venn Py. Og som er med i svensk salmebok. Anonymkode: 5f4c0...f75 Det er ingen salme. Det er en ESC-sang. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. august 2023 #49 Del Skrevet 5. august 2023 Bred dina vida vingar🤍 Jeg har nettopp blitt alvorlig syk, og finner mye trøst i denne. Anonymkode: 589c4...30f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. august 2023 #50 Del Skrevet 5. august 2023 Peggy-Lovise skrev (På 22.7.2023 den 21.01): Blott en dag So ein tag. Anonymkode: a33ae...405 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cisco1 Skrevet 5. august 2023 #51 Del Skrevet 5. august 2023 AnonymBruker skrev (På 28.7.2023 den 5.08): Måne og sol Anonymkode: d5605...e8c skyer og regn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. august 2023 #52 Del Skrevet 5. august 2023 Salme Jeg tror på det hellige alminnelige mennesket og et liv før døden Allting er hellig for meg Jeg tror på mennesket alene og i et fellesskap Jeg tror på samhørigheten Jeg tror på et barns nysgjerrighet og på linjene i ansiktet til et menneske som har levd lenge Jeg tror på livets gang Jeg tror på det sterke i det svake og omvendt Jeg tror på omsorgen og solidariteten Jeg tror på gleden over vakre ting Men ikke tingenes seier over gleden Jeg tror at mennesket er godt og ondt verken ond eller god Det finnes øyeblikk, tror jeg Jeg tror på livet før og etter mitt liv de som tråkket veien og de som kommer etter Generasjoner og gener Leddene i en lang, lang kjede Jeg tror på magi Magien i et blikk i poesi, musikk og kjærlighet Jeg tror på mirakler Et nyfødt barn og knoppene som skyter hver vår Jeg tror på soloppganger og solnedganger, en nyskrelt appelsin i påskefjellet, lukten av nytrukket kaffe Jeg tror på hverdagen Jeg tror og min tanke er fri Allting er hellig for meg Jeg tror på det hellige alminnelige mennesket Og et liv før døden.» Av Marit Nicolaysen Anonymkode: 4ce54...25f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. august 2023 #53 Del Skrevet 5. august 2023 Blott en dag - fordi pappaen min alltid sang den som nattasang da vi barna skulle legge oss Hill deg frelser og forsoner - fordi pappa og jeg sammen i senere år kunne diskutere hvor utrolig vakker tekst denne har Anonymkode: c685e...603 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
CrazyCatLady2500 Skrevet 5. august 2023 #54 Del Skrevet 5. august 2023 No livnar det i lundar 🌱🌿 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
CrazyCatLady2500 Skrevet 5. august 2023 #55 Del Skrevet 5. august 2023 (endret) Honey Dew skrev (14 timer siden): Det er ingen salme. Det er en ESC-sang. Helt korrekt. 1988, i Irland etter at Johnny Logan vant året før 😁 Endret 6. august 2023 av CrazyCatLady2500 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mother Dirt Skrevet 5. august 2023 #56 Del Skrevet 5. august 2023 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Entern Skrevet 5. august 2023 #57 Del Skrevet 5. august 2023 Mitt Hjerte Alltid Vanker, No Livnar Det I Lundar, Deilig er Jorden, O Helga Natt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. august 2023 #58 Del Skrevet 5. august 2023 Jeg er ateist, så de salmene jeg har hørt er stort sett fra begravelser, får meg alltid til å gråte. Jeg tenkte også på Down to the river to pray, vet ikke om den teller som salme. Anonymkode: 9ea3b...7b5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mother Dirt Skrevet 5. august 2023 #59 Del Skrevet 5. august 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg er ateist, så de salmene jeg har hørt er stort sett fra begravelser, får meg alltid til å gråte. Jeg tenkte også på Down to the river to pray, vet ikke om den teller som salme. Anonymkode: 9ea3b...7b5 Den har blitt sunget mye i begravelser og er veldig godtatt som en kristen sang, den er egentlig ikke en salme, men den har blitt veldig godkjent og godtatt i kirken , så godt mottatt at den nesten kan anses som en salme. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
CrazyCatLady2500 Skrevet 6. august 2023 #60 Del Skrevet 6. august 2023 Og Jerusalem! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå