Gjest Gjest Skrevet 17. januar 2006 #21 Skrevet 17. januar 2006 Jeg bruker å lage kaka kvelden før jeg skal spise den. Når det gjelder bunnen så er det på en måte smørret som er limet. men du må trykke den litt sammen. Her bruker jeg en skje til å glatte ut og trykke det litt flatt. Tror at ved hjep av litt tid i kjøleskapet kan gi deg en anelse av hva denne kaka smaker. Men gi for all del ikke opp, prøv en gang til. Bare ett lite spørsmål, du stilte ovnen til ca125 grader med over/under varme? Jeg ser at andre også lager kaken dagen før. Gjør alle det ?? Arkana, Jeg skal prøve engang med bringebær slik du har beskrevet. Jeg innrømmer at det er vanskelig å bytte når man her funnet noe som for meg fungerer.
Arkana Skrevet 17. januar 2006 #22 Skrevet 17. januar 2006 Jeg ser at andre også lager kaken dagen før. Gjør alle det ?? ← Jeg lager den samme dag. Synes egentlig den er aller best da, men den trenger et par timer i kjøleskap, så jeg lager den på formiddagen og serverer på kvelden.
Bekkeblom Skrevet 18. januar 2006 #23 Skrevet 18. januar 2006 Brukte du riktig størrelse på formen? ← Det er nok forklaringa, ja. Bortsett fra at bunnen ikke hang sammen, samme dagen. Håper virkelig du får en bedre dag i morgen, da! ← Takk for omtanken, ja, det er bedre i dag Om det ikke var et onsdagsmirakel, så hang kaka bedre sammen i dag. Den kan ikke serveres, den ser ut som et bomba krater, men den er, smaksmessig, mer god nok for meg, utover uka Og jeg gir ikke opp, jeg prøver på nytt igjen seinere.
Gjest piaf Skrevet 18. januar 2006 #24 Skrevet 18. januar 2006 Ang. størrelse på formen: Jeg har ikke 26 cm form som det står i oppskriften, så jeg bruker 24 cm, og det har gått bra, så lenge man tar høyde for at kaken da blir litt høyere og vil trenge noe lengre steketid enn om man bruker en videre form.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå