GMT800 Skrevet 22. juli 2023 #1 Skrevet 22. juli 2023 Noen som har en knallgod brownies-oppskrift som passer til en langpanne? Har prøvd flere forskjellige og mange er gode, men alltid moro å prøve noe nytt. Gjerne en type som kan tilsettes nøtter og som passer til å serveres med is.
Hunter7 Skrevet 22. juli 2023 #2 Skrevet 22. juli 2023 Jeg er veldig glad i denne: https://www.seriouseats.com/bravetart-glossy-fudge-brownies og har vender gjerne inn ulike grovhakkede nøtter (hassel-, pea-, val-, pekannøtter) såfremt jeg ikke skal servere den til nøtteallergikere, Jeg bruker 70% mørk sjokolade fra Lindt, og det er muligens grunnen til at kaka ikke blir kvalmende søt, men istedenfor utgjør et smaksmessig kontrapunkt til god iskrem. 2
GMT800 Skrevet 23. juli 2023 Forfatter #3 Skrevet 23. juli 2023 Tusen takk for tips! Skal prøve den til uken, så veldig god ut! Godt tips om den sjokoladen, sønnen her i huset liker dem best med lys sjokolade, men vi "voksne" foretrekker gjerne mer mørk, så da blir det sånn denne gangen, hehe! 1
Arkana Skrevet 23. juli 2023 #4 Skrevet 23. juli 2023 Denne er min klare favoritt: 400 g mørk sjokolade 340 g smør 8 dl sukker 8 egg 5 dl hvetemel (evt også 300 g grovhakkede valnøtter) Smelt smør og sjokolade i en gryte på svak varme. Ha i sukker og egg og rør godt sammen. Rør i hvetemel og evt nøtter. Hell røren i en stor bakepapirkledd langpanne. Stek ved 175 grader i ca 60 minutter. 2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå