Maskinfører Skrevet 23. juli 2023 #61 Skrevet 23. juli 2023 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Vi har nå tydelig kommet frem til at de ikke er venner. Anonymkode: f82a9...f91 Ja vi har nok konstantert det jeg ville aldri servert verkstedmateriell til en venn ville vært gjort på kvelden evt
Kokeplate Skrevet 24. juli 2023 #62 Skrevet 24. juli 2023 Maskinfører skrev (5 timer siden): Ja vi har nok konstantert det jeg ville aldri servert verkstedmateriell til en venn ville vært gjort på kvelden evt Slutter man å forbruke herkstedmateriell på kvelden da?
Maskinfører Skrevet 24. juli 2023 #63 Skrevet 24. juli 2023 Kokeplate skrev (2 minutter siden): Slutter man å forbruke herkstedmateriell på kvelden da? Det kalles vel svinn ? 😀
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2023 #64 Skrevet 24. juli 2023 AnonymBruker skrev (På 21.7.2023 den 13.20): Noen som skrur bil som hobby? Eller noen som jobber på bilverksted? Skrur dere bil for venner av og til også, som en vennetjeneste? kompisen min skulle hjelpe meg med å skifte bremseskiver og klosser, viste seg at kalipperene også måtte skiftes. Nå som bilen er ferdig mener han at han skal ha 12 500,- for jobben. (8 timers jobb - 5240kr, verkstedsmateriell 4x180kr, 2 kalippere 5338kr, 2 skiver 1125kr, bremseklosser hadde jeg selv) Han er ikke utdannet bilmekaniker, jobber heller ikke på verksted, men har tilgang til utstyr på jobben sin og har gjort dette i arbeidstiden, siden det er veldig stille der nå i fellesferien. Så han har fått betalt av arbeidsgiver for å være på jobb, samtidig som han skal ha timesbetaling av meg. Jeg har ikke blitt kontaktet underveis, kunne kjøpt delene mye billigere selv! Leverte bilen til han med innkjøpte bremseklosser. Fikk beskjed dagen etter at bilen trengte skiver også så det hadde han fått tak i. Og nå så ble det jaggu til at den fikk kalippere også, siden de jeg hadde var så rustne, noe jeg ikke fikk beskjed om. Surt å betale så mye for deler når jeg kunne fått de billigere selv, men over 6000,- i betaling for jobben?? Da kunne jo jo like så godt hatt bilen på et autorisert verksted og betalt mindre. Skal nevnes at forrige gang han gjorde samme jobb for meg (5-6 år siden) spanderte jeg en full bytur som betaling, da han skiftet oljefilter og olje spanderte jeg en burger. Vet at han sliter litt økonomisk nå, så hadde tenkt til å betale han penger for jobben denne gangen. Dette er en av mine beste venner, så ble mildt sagt veldig overrasket denne gangen og føler meg egentlig litt kjørt over. Så dere som mekker litt for gode venner, hva hadde dere tatt for jobben? Anonymkode: f7ff2...eb7 1) Dere burde avklart på forhånd 2) Betal men enten kutt ut vedkommende eller robb vedkommende tilbake. Anonymkode: e8835...496
NakenPanda Skrevet 24. juli 2023 #65 Skrevet 24. juli 2023 K.B. skrev (På 21.7.2023 den 13.33): Tydeligvis en større jobb siden han brukte 8 timer. Men 12.500,- er jo nesten advokat timelønn. Kanskje greit å bare betale og sette det på kontoen for dyrekjøpt lærdom? Hadde vært interessant å høre hva et bilverksted hadde tatt for samme jobben. Du har helt klart aldri betalt for en advokat
Fremmed fugl Skrevet 24. juli 2023 #66 Skrevet 24. juli 2023 Sparken på dagen hvis noen ansatt hos oss hadde drevet på slikt. Privat bierverv på betalt arbeidstid med bruk av statens (jobber i statens) eiendom. Tror det ikke hadde vært noe vanskelig vurdering. Men kjenner nå ikke til "vennen" til TS sin arbeidsgiver, kanskje det er avtalt eller tydelig akseptert at man bruker arbeidstid og arbeidsgivers utstyr til private bierverv. Høres rart ut, men er mye rart i verden. Må TS betale? Nei, tror ikke det når det gjelder arbeid. Når det gjelder deler, så fremkommer det lite om hva som var avtalt.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå