Gå til innhold

Annen mor som lyver om mitt barn

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

«Jeg kan aldri se for meg at barnet mitt….» også gjør de det likevel. 

Anonymkode: b0ed0...0dc

Det er vel forskjellen heg. Jeg har alltid trodd på andre voksne. Han er en trøblete gutt, så da er det lett å legge skyld på ham. Uansett

Anonymkode: d7ecb...8f9

• Hjerte 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hun sender melding om at barnet mitt er på vei hjem fordi….. Og når barnet kommer hjem er det ofte ikke samsvar med det som står i meldinhen

Nei?

Hvorfor tenker du barnet skal være helt ærlig?

Hvem er noensinne det når ting skjærer seg litt?

Jeg ville aaaaaaaldri svart «jo, foreldre - jeg brøt ut et banneord/kom til å slenge leken litt» osv.

Her forleden så jeg ungen min stå i kø på en bobletesjappe.

Senere spurte jeg «har du smakt boblete» og han svarte nei. 

Han har aldri blitt nektet å bruke egne penger der, så han bare svarte nølende nei fordi han var usikker på om boblete (fordi mye sukker) var greit.

Vi mennesker drar hvite løgner hele tiden.

En med atferds og reguleringsutfordringer er jo potensielt gjenstand for kjeft dagen lang, klart man lyver for å slippe kjeft og korrigering? 🤷‍♀️

Det er jo egentlig bare helt naturlig? 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AprilLudgate skrev (5 minutter siden):

Nei?

Hvorfor tenker du barnet skal være helt ærlig?

Hvem er noensinne det når ting skjærer seg litt?

Jeg ville aaaaaaaldri svart «jo, foreldre - jeg brøt ut et banneord/kom til å slenge leken litt» osv.

Her forleden så jeg ungen min stå i kø på en bobletesjappe.

Senere spurte jeg «har du smakt boblete» og han svarte nei. 

Han har aldri blitt nektet å bruke egne penger der, så han bare svarte nølende nei fordi han var usikker på om boblete (fordi mye sukker) var greit.

Vi mennesker drar hvite løgner hele tiden.

En med atferds og reguleringsutfordringer er jo potensielt gjenstand for kjeft dagen lang, klart man lyver for å slippe kjeft og korrigering? 🤷‍♀️

Det er jo egentlig bare helt naturlig? 

Men likevel utenkelig at det er denne moren som lyver? 

• Liker 3
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Hvirdan ryddet jeg opp i misforståelser? Det er det jeg synes er vanskelig

Snakke med moren. Finnes det noe annet alternativ? Du klarer fint å gjenfortelle for henne hva ditt barn har påstått. 

Anonymkode: 5fd08...93b

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Men likevel utenkelig at det er denne moren som lyver? 

For all del. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (47 minutter siden):

Jeg skrev i HI at jeg ikke ville skrive hvordan jeg fikk vite at hun lyver. Det er klart det er mye lettere å gjenkjenne meg nå, enn før jeg kom med siste informasjon 

Tror du at jeg lyver, så er deg bare å la være å skrive her. 

Så man får bare lov til å kommentere her om man er enig med deg? Jeg har ikke sagt at du lyver, men at du i etterkant kommer med tileggsopplysninger for å bedre din side av saken. Om du ikke ønsker å komme med all informasjon så blir det også vanskelig å vite hvilken side av saken som er korrekt. 

Anonymkode: 9bc28...7f9

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg har et barn på 8 år. Han har dessverre hatt mye utfordringer sosialt, mye utagering og konflikter på skolen. 

Han har hatt to venner som han har stort sett lekt fint med på fritiden (samme klasse). Når han har kommet hjem etter besøk, spesielt hos den ene vennen, så har han gitt meg en forklaring på hvorfor han har reist tidlig derfra. Den har ikke alltid stemt med hva mor til det andre barnet har sagt, så jeg har jo tenkt at mitt barn «bare pynter på sannheten». Jeg vil ikke skrive Hvirdan jeg vet dette (gjenkjenning), men det viser seg at den andre moren er den som har løyet? Hvorfor i alle dager har hun gjort dette?

Eks på løgn:

Mitt barn: sendt hjem fordi de skulle spise

Melding fra annen mor: reiste hjem fordi han sa æsj til maten han fikk servert

Mitt barn: fikk ikke lov til å leke med en bestemt leke, ble dårlig stemning, ble sendt hjem

Melding fra mor: han ødela leke, barnet hennes ble lei seg, måtte reise til byen 

Mitt barn: ble sendt hjem fordi de fikk besøk av annet barn

melding fra mor: mitt barn hadde kranglet med annet barn og ville ikke være der lengre

Regner med du har mange mastergrader. Samt en mann i en toppstilling. 

Anonymkode: 86340...7e6

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Regner med du har mange mastergrader. Samt en mann i en toppstilling. 

Anonymkode: 86340...7e6

Jeg er alenemor. Far har barnet når det passer far. Jeg har 80% fast stilling. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Så man får bare lov til å kommentere her om man er enig med deg? Jeg har ikke sagt at du lyver, men at du i etterkant kommer med tileggsopplysninger for å bedre din side av saken. Om du ikke ønsker å komme med all informasjon så blir det også vanskelig å vite hvilken side av saken som er korrekt. 

Anonymkode: 9bc28...7f9

Jeg er redd for å bli gjenkjent

• Liker 2
Gjest diddums
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Meeen, la oss si at moren faktisk er den som lyver. Hva kan grunnen til dette være? 

Tja hvis hun lyver, kanskje hun ikke ønsker å ha ham der, og forsøker å pakke det inn litt? I stedet for å si at hun synes han er en drittunge, og hun orker ikke en runde til med ham tilstede samtidig med annet besøk/ved matbordet/rundt barnets favorittleker fordi hun er klok av skade.

Skrevet (endret)

Min erfaring er at det er langt vanligere at et barn skrøner/holder tilbake informasjon/pynter på sannheten enn at en voksen lyver til en annen voksen om slike ting. Nå betyr selvfølgelig ikke det at det ikke er mulig at en voksen lyver om et barn, men det er langt mindre sannsynlig enn scenario A som er at barnet lyver og det den voksne sier stemmer. 

Hvis det er som du tror, og den voksne lyver om ditt barn, kan årsakene til det være mange. Hun kan lide av noe, hun kan mislike barnet ditt av en eller annen årsak, eller det kan være andre forklaringer.

Det er bra at du stoler på barnet ditt og støtter ham, men ut i fra beskrivelsen av barnet i HI tenker jeg at du kanskje ikke bør ta absolutt alt han sier for god fisk alltid.

Endret av Lorieen
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
diddums skrev (14 minutter siden):

Tja hvis hun lyver, kanskje hun ikke ønsker å ha ham der, og forsøker å pakke det inn litt? I stedet for å si at hun synes han er en drittunge, og hun orker ikke en runde til med ham tilstede samtidig med annet besøk/ved matbordet/rundt barnets favorittleker fordi hun er klok av skade.

Ts her

Kanskje det er så enkelt som dette her ja. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ta heller en telefon og snakn om det 😊

Du vil ikke være den moren som aldri kan innrømme at ditt barn ikke gjør noen feil. 

Er selv bonusmor til ei jente jeg veit kan juge så det renner av henne og det er fordi hun aldri gjør feil og det er alle amdre din feil. I følge mor 🤦🏽‍♀️

Desverre så ser jeg, far og alle andre rundt at hun er den dom starter ting og får ddt bekreftet gang på gang av andre rundt. 

Men så lenge mor mener hun er en engel er ddt vanskelig å snu denne oppførselen annen hver uke. Desverre har det også resultert i at ingen av vennene viø besøke henne eller storesøstra fordi mor er fordragelig 👍

Anonymkode: f8836...33c

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet

Jeg ville sendt tilbake, eller gjerne ringt, med «Per har en annen forklaring på hvorfor han måtte hjem. Kanskje forskjellig oppfatning hos han og dere voksne :) Men hadde vært fint å få en oppklaring siden forklaringene spriker. Per sier …. og du sier ….Kunne du forklart meg mer, så skal jeg og Per selvsagt snakke om situasjonen her».

Det kan jo faktisk hende at sønnen din lyver? Ikke fordi han mener noe vondt med det. Men hvis det faktisk var slik at han feks ødela en leke og ble sendt hjem så vil han trolig føle seg skamfull og flau. Han ønsker da ikke å bli møtt med å føle seg enda verre ved å risikere å være ærlig og måtte legge dette frem på nytt. Hvis han strever sosialt så er han trolig redd for å bli misforstått og har brent seg en del ganger i sosiale situasjoner. Selvsagt ønsker han ikke unødig fokus på dette. Hvis det faktisk skjer at det moren til vennen sier stemmer, så burde dere gjerne hatt en tettere dialog dere foreldre. Slik du/dere kan finne ut av om det har noe spesielt som utløste reaksjonen til barnet ditt og hvordan det i fremtiden kan forebygges. Samt at dere kan jobbe med sønnen deres hjemme, feks snakke og øve på hva han kan si/gjøre om noe går imot han framfor å ødelegge, si æsj, gå i krangling. 

• Nyttig 1
Skrevet

må snakke med den personen om det men det høres ut som den prøver og lage en stor greie av små ting og ting som ikke stemmer en gang

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har ikke råd TS men litt sympati til deg for alle som ikke leser det du skriver og svarer på det du spør om men bare sier de tror sønnen din pynter på sannheten. 

Altså folk hun skrev i HI at hun fant ut at moren løy iallefall i ett av tilfellene. 

Og flere tror jo TS lyver så dere tror jo tydeligvis at voksne er troenes til å lyve bare ikke denne andre ukjente moren?

Tror nok det er som en skrev at hun finner på ting for å sende hjem, kanskje pga dårlig erfaring før med måltider/fine leker/flere barn sammen.. Det er dårlig gjort da og veldig korttenkt spesielt det med leken er jo mulig å finne ut er løgn...

Anonymkode: 95957...065

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Er det bedre at hun sier til sønnen din : " jeg synes du er frekk og ufordragelig, nå kan du reise hjem! "

Anonymkode: 4c974...cc9

AnonymBruker
Skrevet

Som mor til en sønn som har atferdsvansker, så kan jeg love deg at lyvingen dreier seg om å nedjustere hva han har gjort. 

Han har vært litt sur = han sparket lillebror 

Anonymkode: f79da...5c1

AnonymBruker
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Som mor til en sønn som har atferdsvansker, så kan jeg love deg at lyvingen dreier seg om å nedjustere hva han har gjort. 

Sønn som har kamerat som har atferdsvansker! 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Du kjenner et barn. Da blir det vanskelig å love meg om Hvirdan mitt barn er. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...