AnonymBruker Skrevet 21. juli 2023 #1 Skrevet 21. juli 2023 Jeg har et barn på 8 år. Han har dessverre hatt mye utfordringer sosialt, mye utagering og konflikter på skolen. Han har hatt to venner som han har stort sett lekt fint med på fritiden (samme klasse). Når han har kommet hjem etter besøk, spesielt hos den ene vennen, så har han gitt meg en forklaring på hvorfor han har reist tidlig derfra. Den har ikke alltid stemt med hva mor til det andre barnet har sagt, så jeg har jo tenkt at mitt barn «bare pynter på sannheten». Jeg vil ikke skrive Hvirdan jeg vet dette (gjenkjenning), men det viser seg at den andre moren er den som har løyet? Hvorfor i alle dager har hun gjort dette? Eks på løgn: Mitt barn: sendt hjem fordi de skulle spise Melding fra annen mor: reiste hjem fordi han sa æsj til maten han fikk servert Mitt barn: fikk ikke lov til å leke med en bestemt leke, ble dårlig stemning, ble sendt hjem Melding fra mor: han ødela leke, barnet hennes ble lei seg, måtte reise til byen Mitt barn: ble sendt hjem fordi de fikk besøk av annet barn melding fra mor: mitt barn hadde kranglet med annet barn og ville ikke være der lengre Anonymkode: d7ecb...8f9
Gjest diddums Skrevet 21. juli 2023 #2 Skrevet 21. juli 2023 Ut i fra eksemplene er det ingen grunn til å tro at moren lyver. En voksen har selvsagt et litt annen perspektiv enn barnet på samme situasjon. Ødela leke --》 fikk ikke lov til å leke med den Sa æsj til maten --》 sendt hjem når de skulle spise Det kom et annet barn --》 ble krangel --》 ble sendt hjem_,gikk hjrm Etc
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2023 #3 Skrevet 21. juli 2023 Jeg ville trodd litt mer på den voksne var jeg deg. Barn pyntet ALLTID på sannheten og du gjør både deg og barnet ditt en STOR bjørnetjeneste ved å anklage andre voksne for å lyve. Anonymkode: 9c10c...d08 14 3
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2023 #4 Skrevet 21. juli 2023 Ville nok stolt på moren til det andre barnet, ja. Anonymkode: 3f663...4d9
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2023 #5 Skrevet 21. juli 2023 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Jeg har et barn på 8 år. Han har dessverre hatt mye utfordringer sosialt, mye utagering og konflikter på skolen. Han har hatt to venner som han har stort sett lekt fint med på fritiden (samme klasse). Når han har kommet hjem etter besøk, spesielt hos den ene vennen, så har han gitt meg en forklaring på hvorfor han har reist tidlig derfra. Den har ikke alltid stemt med hva mor til det andre barnet har sagt, så jeg har jo tenkt at mitt barn «bare pynter på sannheten». Jeg vil ikke skrive Hvirdan jeg vet dette (gjenkjenning), men det viser seg at den andre moren er den som har løyet? Hvorfor i alle dager har hun gjort dette? Eks på løgn: Mitt barn: sendt hjem fordi de skulle spise Melding fra annen mor: reiste hjem fordi han sa æsj til maten han fikk servert Mitt barn: fikk ikke lov til å leke med en bestemt leke, ble dårlig stemning, ble sendt hjem Melding fra mor: han ødela leke, barnet hennes ble lei seg, måtte reise til byen Mitt barn: ble sendt hjem fordi de fikk besøk av annet barn melding fra mor: mitt barn hadde kranglet med annet barn og ville ikke være der lengre Anonymkode: d7ecb...8f9 Dette høres ut som situasjoner hvor det er det samme som sies. Bare at ditt barn pynter på sannheten Anonymkode: 8044e...8e7 1 6
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2023 #6 Skrevet 21. juli 2023 Når jeg leser overskriften din ts, virker det som du forsterker et begynnende problem hos barnet ditt. Kommunikasjon med den andre moren er første steg for deg nå. Barnet ditt trenger trygge rammer for oppførsel og forventninger. Å oppdra andres barn som er på besøk hos egne mtp oppførsel og husregler er viktig for de sosiale ferdigheter og selvsagt i henhold til alder. Det er nok av eksempler på barn utnytter mangel på kommunikasjon mellom voksne. Anonymkode: 5fd08...93b 7 3
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2023 #7 Skrevet 21. juli 2023 diddums skrev (7 minutter siden): Ut i fra eksemplene er det ingen grunn til å tro at moren lyver. En voksen har selvsagt et litt annen perspektiv enn barnet på samme situasjon. Ødela leke --》 fikk ikke lov til å leke med den Sa æsj til maten --》 sendt hjem når de skulle spise Det kom et annet barn --》 ble krangel --》 ble sendt hjem_,gikk hjrm Etc Ødela leke --》 fikk ikke lov til å leke med den Barnet ødela ingenting Sa æsj til maten --》 sendt hjem når de skulle spise Barnet sa at det aldri fikk tilbud om mat, ble sendt hjem fordi de skulle spise Det kom et annet barn --》 ble krangel --》 ble sendt hjem_,gikk hjrm. Barnet ble sendt hjem i det det kom annet besøk Meeen, la oss si at moren faktisk er den som lyver. Hva kan grunnen til dette være? Det er som sagt kun når barnet er hos denne moren at det ikke er samsvar rundt det som blir sagt, ikke hos den andre moren Anonymkode: d7ecb...8f9 1
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2023 #8 Skrevet 21. juli 2023 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Ødela leke --》 fikk ikke lov til å leke med den Barnet ødela ingenting Sa æsj til maten --》 sendt hjem når de skulle spise Barnet sa at det aldri fikk tilbud om mat, ble sendt hjem fordi de skulle spise Det kom et annet barn --》 ble krangel --》 ble sendt hjem_,gikk hjrm. Barnet ble sendt hjem i det det kom annet besøk Meeen, la oss si at moren faktisk er den som lyver. Hva kan grunnen til dette være? Det er som sagt kun når barnet er hos denne moren at det ikke er samsvar rundt det som blir sagt, ikke hos den andre moren Anonymkode: d7ecb...8f9 «Men, la oss si moren faktisk er den som lyver». Hvorfor skal vi det? Foreldre vil alltid tro det beste om sine barn. Hvorfor skulle hun løyet? Hva mener du selv? Anonymkode: b0ed0...0dc 3 4
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2023 #9 Skrevet 21. juli 2023 Håper sønnen din måtte bort med penger for leken som ble ødelagt og be om unnskyldning. Anonymkode: a62c5...e0b 2
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2023 #10 Skrevet 21. juli 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): «Men, la oss si moren faktisk er den som lyver». Hvorfor skal vi det? Foreldre vil alltid tro det beste om sine barn. Hvorfor skulle hun løyet? Hva mener du selv? Anonymkode: b0ed0...0dc Det lurer jeg også på? Kan det være for å stille mitt barn i et dårlig lys « Per altså, han som ALLTID lyver». Anonymkode: d7ecb...8f9 1 1
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2023 #11 Skrevet 21. juli 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Håper sønnen din måtte bort med penger for leken som ble ødelagt og be om unnskyldning. Anonymkode: a62c5...e0b Leken ble jo aldri ødelagt? Det er litt av poenget.. Jeg ville ikke skrive det her, men vi møtte opp på døren. Far åpner. Han vet ikke hva jeg snakker om. Moren er ikke hjemme. Da kommer barnet som er venn med mitt barn og sier at leken var ikke ødelagt, men barnet ville ikke låne den bort, fordi barnet var redd for at den skulle bli ødelagt. På spm fra meg om ikke de hadde reist til byen for å kjøpe ny, så avkreftet barnet dette. Jeg så leken, den så hverken ny eller ødelagt ut Anonymkode: d7ecb...8f9 3 1
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2023 #12 Skrevet 21. juli 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Leken ble jo aldri ødelagt? Det er litt av poenget.. Jeg ville ikke skrive det her, men vi møtte opp på døren. Far åpner. Han vet ikke hva jeg snakker om. Moren er ikke hjemme. Da kommer barnet som er venn med mitt barn og sier at leken var ikke ødelagt, men barnet ville ikke låne den bort, fordi barnet var redd for at den skulle bli ødelagt. På spm fra meg om ikke de hadde reist til byen for å kjøpe ny, så avkreftet barnet dette. Jeg så leken, den så hverken ny eller ødelagt ut Anonymkode: d7ecb...8f9 Synes alltid det er gøy med sånne innlegg som dette når 99% av de som skriver ikke er enige med TS, da kommer det putselig ny informasjon som ikke var nevnt tidligere. Anonymkode: 9bc28...7f9 4 1 4
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2023 #13 Skrevet 21. juli 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Synes alltid det er gøy med sånne innlegg som dette når 99% av de som skriver ikke er enige med TS, da kommer det putselig ny informasjon som ikke var nevnt tidligere. Anonymkode: 9bc28...7f9 Jeg skrev i HI at jeg ikke ville skrive hvordan jeg fikk vite at hun lyver. Det er klart det er mye lettere å gjenkjenne meg nå, enn før jeg kom med siste informasjon Tror du at jeg lyver, så er deg bare å la være å skrive her. Anonymkode: d7ecb...8f9 6 1 1
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2023 #14 Skrevet 21. juli 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det lurer jeg også på? Kan det være for å stille mitt barn i et dårlig lys « Per altså, han som ALLTID lyver». Anonymkode: d7ecb...8f9 Barnet ditt har nok allerede dratt på seg stempel som et som har dårlig oppførsel jfr innlegget ditt. Ditt ansvar for å rydde opp i misforståelser er mye større enn å bare gå og spekulere. Foreldre som tar tak og prøver med dialog overfor andre foreldre får mye bedre kontroll over barnas hverdag. Det er faktisk kjempeviktig at du tar tak nå. Du virker tafatt og i forsvar. Du endrer også på historien nå. Barnet ditt har utfordringer utover bare dette ene hjemmet ikke sant? Oppklar hva som har skjedd. Det kan være denne moren har en agenda og har urettmessig stempler barnet ditt. Uansett vil du vel vite dette og ikke bare analysere hva du tror? Anonymkode: 5fd08...93b 2
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2023 #15 Skrevet 21. juli 2023 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Det lurer jeg også på? Kan det være for å stille mitt barn i et dårlig lys « Per altså, han som ALLTID lyver». Anonymkode: d7ecb...8f9 Per har jo mye utfordringer, utagerer og har konflikter, så det kan jo tenkes toleransen for feil hos Per er ganske lav. Det betyr ikke hun lyver. Anonymkode: b0ed0...0dc 1
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2023 #16 Skrevet 21. juli 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Per har jo mye utfordringer, utagerer og har konflikter, så det kan jo tenkes toleransen for feil hos Per er ganske lav. Det betyr ikke hun lyver. Anonymkode: b0ed0...0dc Men, leken var jo aldri ødelagt? Mitt barn er storspiser, ble sjokkert over at han hadde sagt æsj til mat, han spiser alt han får servert Men, tror du har rett i det angående lavere toleranse Anonymkode: d7ecb...8f9 3 1
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2023 #17 Skrevet 21. juli 2023 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Barnet ditt har nok allerede dratt på seg stempel som et som har dårlig oppførsel jfr innlegget ditt. Ditt ansvar for å rydde opp i misforståelser er mye større enn å bare gå og spekulere. Foreldre som tar tak og prøver med dialog overfor andre foreldre får mye bedre kontroll over barnas hverdag. Det er faktisk kjempeviktig at du tar tak nå. Du virker tafatt og i forsvar. Du endrer også på historien nå. Barnet ditt har utfordringer utover bare dette ene hjemmet ikke sant? Oppklar hva som har skjedd. Det kan være denne moren har en agenda og har urettmessig stempler barnet ditt. Uansett vil du vel vite dette og ikke bare analysere hva du tror? Anonymkode: 5fd08...93b Hvirdan ryddet jeg opp i misforståelser? Det er det jeg synes er vanskelig Anonymkode: d7ecb...8f9 1
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2023 #18 Skrevet 21. juli 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Men, leken var jo aldri ødelagt? Mitt barn er storspiser, ble sjokkert over at han hadde sagt æsj til mat, han spiser alt han får servert Men, tror du har rett i det angående lavere toleranse Anonymkode: d7ecb...8f9 «Jeg kan aldri se for meg at barnet mitt….» også gjør de det likevel. Anonymkode: b0ed0...0dc 1
AprilLudgate Skrevet 21. juli 2023 #19 Skrevet 21. juli 2023 Tja. Dette var en noget sær sammensetning? Du antar den andre moren lyver, den andre moren sender stadig hjem uten å snakke først med deg? 1
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2023 #20 Skrevet 21. juli 2023 AprilLudgate skrev (Akkurat nå): Tja. Dette var en noget sær sammensetning? Du antar den andre moren lyver, den andre moren sender stadig hjem uten å snakke først med deg? Hun sender melding om at barnet mitt er på vei hjem fordi….. Og når barnet kommer hjem er det ofte ikke samsvar med det som står i meldinhen Anonymkode: d7ecb...8f9 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå