Gå til innhold

I Sverige er du rar om du ikke er feminist

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

I Sverige er du rar om du ikke er feminist, men i Norge tørr man knapt si ordet. Er vi en gjeng kvinnehatere og blonde kuksugere? 

Anonymkode: 05703...7c1

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg kan være enig i at Norge har en lang vei å gå når det kommer til å likestille kvinner. Å gi de man er seksuelt tiltrukket til en jobb er ikke likestilling. Sårbare kvinner blir hakkekyllinger på skolen, i arbeidslivet og i møte med det offentlige. 

Anonymkode: 6fb5e...12a

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Vi er et utskudd av reaksjonære holdninger her til lands, og langt fra så progressive som enkelte liker å tro. Vi liggere høyest på klimaskepsis i Europa: https://www.nrk.no/tromsogfinnmark/eu-studie-om-klimaforskning_-nordmenn-tror-minst-pa-klimaendringer-1.16022374 og er langt fra så likestilte som andre Nordiske land.

Ja, Norge er et nisseland.

Anonymkode: b48b2...cd3

• Liker 3
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Vi er et utskudd av reaksjonære holdninger her til lands, og langt fra så progressive som enkelte liker å tro. Vi liggere høyest på klimaskepsis i Europa: https://www.nrk.no/tromsogfinnmark/eu-studie-om-klimaforskning_-nordmenn-tror-minst-pa-klimaendringer-1.16022374 og er langt fra så likestilte som andre Nordiske land.

Det tror jeg på. Finnland hadde jo en ung kvinnelig statsminister i flere år - og boom verdens lykkeligste land! Feminisme gagner hele samfunnet virker det som. 

• Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Det er ikke så rart at klimaskepsisen er høy når vi merker mindre av klimaendringene enn mange andre land. I tillegg så har andre land mye mer forurensede byer og folk har mange incentiver for å få en endring av kurs der. Norge er tross alt et ganske rent og ryddig land sammenlignet med andre land og er ikke en klimaversting.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Det tror jeg på. Finnland hadde jo en ung kvinnelig statsminister i flere år - og boom verdens lykkeligste land! Feminisme gagner hele samfunnet virker det som. 

Jeg tror ikke at finnene er lykkelig fordi de hadde en ung, kvinnelig statsminister. Statsledere bør ansettes etter kompetanse, og evalueres etter hva de har fått til. Finnland har i likhet med Norge hatt mange kompetente kvinnelige ledere. Finnland er veldig gode på utdanning og de har er velfungerende rettsystem, men når det gjelder lykke, tror jeg hemmeligheten er lave forventninger. Lykke er ikke målbart etter levestandard, spesielt ikke i et land der mange har mye. Man bør strebe etter tilfreds med mulighet til forbedring.

• Liker 1
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Leser man om hva ordet feminisme betyr. Så kan det da umulig finnes noen som ikke er det. 

Feminisme er en fellesbetegnelse for ideologi, idétradisjon, etikk, politikk, og akademisk virksomhet som handler primært om kvinnefrigjøring, men også om frihet, likestilling og rettferdighet for alle.

Anonymkode: 51d84...2ee

• Liker 3
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Tror feminismen er misforstått av mange. Spesielt blant de yngste. Mange tror feminisme er å hate menn. Å være oss mot dem. I realiteten er det jo helt motsatt. Vi vil være på lag. Ha like muligheter. Stå fritt til å velge selv. Kunne gå trygg gjennom byen. Tror egentlig de aller fleste, både menn og kvinner er feminister. Hvem ønsker ikke at begge kjønn skal føle seg trygge og ha samme rettigheter? 🤷‍♀️

Anonymkode: 79cda...256

• Liker 4
  • Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet

Leser man om hva ordet feminisme betyr. Så kan det da umulig finnes noen som ikke er det. 

Feminisme er en fellesbetegnelse for ideologi, idétradisjon, etikk, politikk, og akademisk virksomhet som handler primært om kvinnefrigjøring, men også om frihet, likestilling og rettferdighet for alle.

image.thumb.png.a289434a06348cb4af9c71db89b07631.png

https://ordbokene.no/bm/search?q=feminisme&scope=ei

Anonymkode: 46a81...8f4

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
32 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg hadde på meg konas truse sist helg - og boom jeg vant i Lotto. Feminisme gagner kontoen også virker det som!

Anonymkode: f6d83...146

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Da googler du litt mer. Få litt dybde  i ordet. Det jeg la ut var det øverste mår jeg googlet feminisme.

Hvis du mener du vet bedre enn Språkrådet hva ord betyr så får du vennligst forklare deg og utdype hvorfor.

image.thumb.png.dad2cfcafeb6b8185b415ebbde2b8241.png

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

I Sverige er du rar om du ikke er feminist, men i Norge tørr man knapt si ordet. Er vi en gjeng kvinnehatere og blonde kuksugere? 

Anonymkode: 05703...7c1

Svenskene er vell mest kjent for å være litt slow er de ikke?

Anonymkode: 4ec49...e29

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hvis du mener du vet bedre enn Språkrådet hva ord betyr så får du vennligst forklare deg og utdype hvorfor.

image.thumb.png.dad2cfcafeb6b8185b415ebbde2b8241.png

Utdyping av et ord. De skriver ikke en avhandling pr ord der. Hva feminisme betyr er mer enn det som står der. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Utdyping av et ord. De skriver ikke en avhandling pr ord der. Hva feminisme betyr er mer enn det som står der. 

Feminisme er, som de skrev i forklaringen, å ensidig fokusere på kvinner for å gjøre ting bedre, lettere, enklere, for kvinner. Feminisme er utelukkende til for kvinner.

Derfor finnes det noen som ikke er feminister men ekvivalister, som ønsker likestilling ikke bare en pidestall som kvinner settes på.

• Liker 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Slutt å la deg påvirke av denne sekten av gale  venstreliberale overklasse kvinner ! 

Jeg er blitt så trøtt av deres bristende logiske woke tenkninger og deres unanturlige personlighetsfortyrrende oppførsel. Slike galninger er ikke mine forbilder.

Anonymkode: e0dd6...d99

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hvor har du dette fra? Norge er verdens 3 mest likestilte land, bare slått av Island og Finland. Sverige er bak Norge på skalaen. Island er et lite land på knapt 400k innbyggere og nesten uten innvandring. 

https://worldpopulationreview.com/country-rankings/gender-equality-by-country

Vi er altså mer likestilte enn Sverige, noe som slår ben under hele tråden. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Feminisme er, som de skrev i forklaringen, å ensidig fokusere på kvinner for å gjøre ting bedre, lettere, enklere, for kvinner. Feminisme er utelukkende til for kvinner.

Derfor finnes det noen som ikke er feminister men ekvivalister, som ønsker likestilling ikke bare en pidestall som kvinner settes på.

Det er fokusering på kvinner fordi, menn har jo alt dette. Feminismen vil gi kvinner de samme rettighetene som menn allerede har. Forstår ikke hvordan noen kan være i mot dette. Med mindre man vil tilbake til de tradisjonelle kjønnsroller. Hvor mannen hadde ansvar for alt av økonomi og kvinnen var en uutannet vaskekone, kokk, mor, og gikk gravid hele sitt voksne liv uten noe økonomisk fortjeneste.

Anonymkode: 79cda...256

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Vi har hatt kvinnelig statsminister i 5 perioder. Vi står ikke tilbake for Finland der. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (41 minutter siden):

Hvorfor joiner ikke du min ideologi Maskulisme? 

Anonymkode: 1ba17...041

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...