Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

På ferie i utlandet, besøker familien til pappa, i Europa. Var hos bestemor, de driver og kaster toalettpapir som man tørker rumpa med i søppelbøtten, jeg syns det er ekkelt. Jeg får også beskjed: ikke kast i toalettet, det kan tette doen. Samme når jeg er på besøk hos kusine, kast i søppelbøtte får jeg som beskjed. Her om dagen fikk vi besøk av de, de gjorde akkurat det samme hjemme hos oss. Kaster dopapir i søppelbøtte. Æsj! Når de drar hjem, så ser  vi hele søppelbøtten full av toalettpapir som inneholder urin og dritt.   Jeg syns det er ekkkelt, forklarer at doen ikke tetter seg av å kaste toalettpapir i søpla. De sier at de har gjort dette i mange år.

ikke nok med det, men vi må lukke dolokket også. Fordi rotter kan svømme og komme seg opp fra toalettskålen. Så bestemor  legger også en stor bolle over den for ekstra sikkerhet. 😩😆 

Anonymkode: 4b245...ca2

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Takk for svært nyttig informasjon.

Anonymkode: 33011...428

• Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5
Gjest Marte79
Skrevet

I Europa…hvor? 
« lukke dolokket også» Åh nei herregud - er ikke det vanlig folk gjør?!?!?

Troll???

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Takk for at du svarte.

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

På ferie i utlandet, besøker familien til pappa, i Europa. Var hos bestemor, de driver og kaster toalettpapir som man tørker rumpa med i søppelbøtten, jeg syns det er ekkelt. Jeg får også beskjed: ikke kast i toalettet, det kan tette doen. Samme når jeg er på besøk hos kusine, kast i søppelbøtte får jeg som beskjed. Her om dagen fikk vi besøk av de, de gjorde akkurat det samme hjemme hos oss. Kaster dopapir i søppelbøtte. Æsj! Når de drar hjem, så ser  vi hele søppelbøtten full av toalettpapir som inneholder urin og dritt.   Jeg syns det er ekkkelt, forklarer at doen ikke tetter seg av å kaste toalettpapir i søpla. De sier at de har gjort dette i mange år.

ikke nok med det, men vi må lukke dolokket også. Fordi rotter kan svømme og komme seg opp fra toalettskålen. Så bestemor  legger også en stor bolle over den for ekstra sikkerhet. 😩😆 

Dette er vanlig mange steder i verden. Kloakksystemet er ikke dimensjonert for toalettpapir. 

• Liker 28
  • Nyttig 9
AnonymBruker
Skrevet

Overskriften henger ikke sammen med teksten. De kaster jo dopapir i søpla…

Anonymkode: d4c87...dcd

• Liker 5
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Dette er helt vanlig mange plasser. 

Anonymkode: 2d728...376

• Liker 11
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
Violetta skrev (1 minutt siden):

Dette er vanlig mange steder i verden. Kloakksystemet er ikke dimensjonert for toalettpapir. 

Nettopp. Det er helt vanlig i store deler av verden at det eneste som går i toalettet er urin og avføring. Resten skal i søpla. 

De burde kunne rette seg etter det dere sier når de er på besøk hos dere da. 

Anonymkode: bdb50...a2b

• Liker 2
Skrevet (endret)
Violetta skrev (2 minutter siden):

Dette.

Det er fint at du får lære at alt ikke er like enkelt som i Norge, Ts

Endret av Rotemor
  • Liker 4
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Rørene ble lagt før dopapir var vanlig. Dette er helt normalt i mange steder i verden, dog har jeg aldri sett det i Europa før.

Anonymkode: 1a5f6...8ee

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Tenk på de som må drite på gata du.

Anonymkode: 4adbe...895

• Liker 1
Skrevet

Skulle bare mangle at dere lukker dolokket. Det burde dere gjøre hjemme også, rotter eller ei.

• Liker 13
AnonymBruker
Skrevet

Den posen skifter man jo ofte, så burde ille være et problem.

Anonymkode: 2ccb5...9c1

• Liker 1
Skrevet

Merkelig overskrift… Motsatt av HI.

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Overskriften henger ikke sammen med teksten. De kaster jo dopapir i søpla…

Sorry, mente de kaster ikke dopapir i toalettet.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Takk for at du tok deg tid til å skrive dette.  Som at jeg ikke vet ting fra før av😆

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Rørene ble lagt før dopapir var vanlig. Dette er helt normalt i mange steder i verden, dog har jeg aldri sett det i Europa før.

Anonymkode: 1a5f6...8ee

Opplevde det i Hellas. 

Anonymkode: dee32...10a

• Liker 7
Skrevet

Du er forhåpentligvis veldig ung og uviten. Du forstår vel at du ikke er i Norge? At ting kan fungere anderledes i andre land? 

De kaster ikke dopapiret i søpla for moro skyld. Avløpssystemet i noen land er ikke dimensjonert for mengder med dopapir. Dette har de lært på den harde måten. Det er ikke særlig digg med tett do og kloakk som renner over og utover gulvet.

Respekter dette og kast papiret i søpla nå, og vær glad for at du bor i rike Norge med luksus toaletter og avløpssystemer.

• Liker 7
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Ja sånn er det, blant annet på Kypros. Rørsystemet der er ikke dimensjonert for dopapir og jo, det vil tette seg og bli ødelagt.

Anonymkode: 1c247...a04

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Opplevde det i Hellas. 

Anonymkode: dee32...10a

Har sett det i England også, faktisk

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...