Gå til innhold

Angre på kjøkken?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Noen som har angret på nytt kjøkken? Hborfor?

Anonymkode: 1702f...c31

AnonymBruker
Skrevet

Tegnet inn dårlig løsning, samt angret på fronter, vask, og benkeplate. Lurt å tegne opp hos et par forskjellige butikker, og se på forskjellige løsninger både i forhold til hva som er praktisk og pent. 

Anonymkode: 5df6d...5aa

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hr ikke bygd kjøkken til meg selv ennå. Men tegnet mange.  Og vært hos noen, som ikke har fått gode løsninger.  

Det er noe som heter arbeidstrekant pg behov. 

Har du lite kjøkken , lønner det seg å prioritere skapplass, fremfor famcy minimalistisk stil.  Det går an å få det minimalistisk med skap også. 

Doble dører kan være pent . Men skal du ha middags tallerkener som er større enn 30cm, kan det være litt kjipt i bruk feks. For da må du alltid sette fra deg for å åpne dører. 

Tenker du godt over hva du skal ha på kjøkkenet og hvor mye plass du trenger til det, er det lettere å få noe som både ser bra ut og fungerer godt.

Feks komfyr inntil vegg, er dårlig løsning, da det blir trangt å lage mat og okke får satt fra deg ting på begge sider .

For liten plass til baking og matlaging ol fungerer også dårlig. 

Har ferdig tegnet kjøkken,  venter bare på muligheten til å kjøpe å sette det inn. Der er jeg gått mange runder med meg selv. Måtte droppe å ha komfyr i høyden. Da det ødela hele kjøkkenet iht bruk. Så vi får tåle å fortsatt ha den under komfyr toppen.  Har ikke helt bestemt meg for innebygd Micro ennå. Men det frister. Men litt usikker på om jeg liker å må opp med armene og ta i varme ting ennå. Så vi får se

Anonymkode: ccd00...f6f

AnonymBruker
Skrevet

Eneste jeg angrer på er matt sort kjøkkenbenk. Men det var det eneste som var å få tak i under pandemien og passet med resten, så lever med det. Alt vises på den, og det blir lett flekker.

Anonymkode: c8924...a69

AnonymBruker
Skrevet

Angrer ikke. Planla kjøkkenet veldig godt på forhånd, fikk tegnet ett sted slik jeg/vi hadde sett det for oss, og er veldig fornøyd. 

Det eneste jeg er middels fornøyd med er benkeplate i oljet eik. Kjedelig å olje, men vet ikke hva jeg heller villr hatt. Stein er pent, men veldig dyrt.

Anonymkode: 8621f...1bf

AnonymBruker
Skrevet

Har du plass nok angrer man aldri 

Anonymkode: cc0f8...9cb

AnonymBruker
Skrevet

Å jada. Kjøpte ikea kjøkken, plukket og hentet alt (kjørte 1 time x3 runder). Fant ut at vi ville ha annen farge på skrog, fronter og benkeplate så kjørte tilbake med alt og byttet. Var vel kun skuffeskinner og hengsler som ikke ble byttet 😛

ble fornøyd da. 

Anonymkode: 31b4b...983

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Vi valgte helt hvitt kjøkken men bytta dørene i en annen farge fordi vi syntes at det ble for hvitt. Har nå hvite skrog, dekksider osv med grønne fronter. Elsker kjøkkenet 🥰

Anonymkode: 016d6...22e

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Angrer ikke. Planla kjøkkenet veldig godt på forhånd, fikk tegnet ett sted slik jeg/vi hadde sett det for oss, og er veldig fornøyd. 

Det eneste jeg er middels fornøyd med er benkeplate i oljet eik. Kjedelig å olje, men vet ikke hva jeg heller villr hatt. Stein er pent, men veldig dyrt.

Anonymkode: 8621f...1bf

Tre er jo lekkert! Det er det jeg drømmer om å bytte ut den matte svarte benkeplata med en vakker dag :)

AnonymBruker
Skrevet

At jeg ikke fikk tegnet inn bedre oppbevaring for søppel, pant og slikt. 
Og jeg skulle hatt ett overskap. 

Kan heldigvis få fikset disse feilene, uten alt for stor kostnad da :) 

Jeg tegnet selv fra Ikea, og drøftet løsningen min med både en kokk og en "husmor", justerte, drøftet, justerte, drøftet, og fikk til slutt ett flott kjøkken som hovedsakelig er tegnet for mitt eget bruk, men som også vil passe mange andre, og som har en del muligheter for å legge til mer skapplass. 

Anonymkode: dce13...711

AnonymBruker
Skrevet

Ja. Vi kjøpte prosjekthus, og huset kom med bittelitt kjøkkeninnredning fra Sigdal. Vi fikk to valg: tilvalg for å lage brukelig kjøkken fra Sigdal, og få fratrekk på summen som allerede var lagt i kjøkkenet, eller å kjøpe et annet sted og miste pengene som var lagt i kjøkkenet. Vi valgte første alternativ, og det var en tabbe.

Skal ikke bruke alt for mye plass og kjede deg med hva som gikk galt, men kan si at Sigdal ikke klarte å levere det de solgte. Kjøkkenet var skakt og ble egentlig aldri rettet skikkelig opp. Håndtakene var montert opp/ned og skjevt på skuffene. Vi fikk ikke alle delene som skulle på, så fronten på oppvaskmaskinen måtte skiftes etter et halvår. Etter ytterligere et halvår måtte alle frontene skiftes fordi de sprakk opp (produksjonsfeil, ikke bruksfeil). Det tok lang tid, fordi det ikke var fungerende kommunikasjon mellom fabrikken og butikken. Vi hadde nesten fulltidshyre i et års tid for å koordinere leveranser fra fabrikken og montøren som dukket opp både med og uten fronter. Og da de dukket opp, kom de i gal størrelse. Det skjedde to ganger. I tillegg leverte de som sagt et annet kjøkken enn de solgte oss, og de løy om at det ikke var mulig å montere kjøkkenet vi hadde skrevet kontrakt på (dette vet vi var løgn fordi naboene i identisk hus hadde fått nettopp denne løsningen fra samme butikk). Vi fikk faktura for kjøkkenet vi ikke hadde fått, klaget på denne og bad dem kreditere og sende riktig faktura. Noe de sa de skulle gjøre. Det gjorde de selvsagt ikke, og vi fikk da en måned senere et purregebyr på 9000 kr.  

Dette var kortversjonen. Vi har nettopp pusset opp kjøkkenet med Drømmekjøkkenet. Og det gått, som navnet antyder, som en drøm :) 

Anonymkode: 156f3...a46

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Ja. Vi kjøpte prosjekthus, og huset kom med bittelitt kjøkkeninnredning fra Sigdal. Vi fikk to valg: tilvalg for å lage brukelig kjøkken fra Sigdal, og få fratrekk på summen som allerede var lagt i kjøkkenet, eller å kjøpe et annet sted og miste pengene som var lagt i kjøkkenet. Vi valgte første alternativ, og det var en tabbe.

Skal ikke bruke alt for mye plass og kjede deg med hva som gikk galt, men kan si at Sigdal ikke klarte å levere det de solgte. Kjøkkenet var skakt og ble egentlig aldri rettet skikkelig opp. Håndtakene var montert opp/ned og skjevt på skuffene. Vi fikk ikke alle delene som skulle på, så fronten på oppvaskmaskinen måtte skiftes etter et halvår. Etter ytterligere et halvår måtte alle frontene skiftes fordi de sprakk opp (produksjonsfeil, ikke bruksfeil). Det tok lang tid, fordi det ikke var fungerende kommunikasjon mellom fabrikken og butikken. Vi hadde nesten fulltidshyre i et års tid for å koordinere leveranser fra fabrikken og montøren som dukket opp både med og uten fronter. Og da de dukket opp, kom de i gal størrelse. Det skjedde to ganger. I tillegg leverte de som sagt et annet kjøkken enn de solgte oss, og de løy om at det ikke var mulig å montere kjøkkenet vi hadde skrevet kontrakt på (dette vet vi var løgn fordi naboene i identisk hus hadde fått nettopp denne løsningen fra samme butikk). Vi fikk faktura for kjøkkenet vi ikke hadde fått, klaget på denne og bad dem kreditere og sende riktig faktura. Noe de sa de skulle gjøre. Det gjorde de selvsagt ikke, og vi fikk da en måned senere et purregebyr på 9000 kr.  

Dette var kortversjonen. Vi har nettopp pusset opp kjøkkenet med Drømmekjøkkenet. Og det gått, som navnet antyder, som en drøm :) 

Jeg har hørt flere som har hatt tilsvarende problem med Sigdal, blant annet en kollega. Problemer med oppsprekking og flassing etter kort tids bruk, samme med naboer med hus som ble bygget på samme prosjekt. Sigdal gjør seg vrange, og vil helst bare bidra med litt flikking som ikke løser noen ting. Kollegaen bodde tidligere i et hus med Ikea-kjøkken og hadde aldri problem med slike skader.

Anonymkode: 807d2...290

• Liker 1
Skrevet

Ikke rart at folk blir misfornøyde tenker jeg når jeg ser utstillingskjøkkene som ofte står i de forskjellige butikkene, så og si samtlige er satt opp for at det skal se rent/strømlinjeformet, noen har til og med ovn og micro skjult inni et skap! For lite benkeplass ser ut til å være en gjenganger.

AnonymBruker
Skrevet

Bygget hus med en leverandør som brukte Huseby, og det viste seg å være dumt. Løsningene er kjempegode og kjøkkenet er herlig å jobbe i, men kvaliteten er skikkelig ræva. Noe som er rart, siden de er dyrere enn mange av konkurrentene. 
Opplever at dørbladene vrir seg, slik at dørene geiper. En dør passer ikke i det hele tatt, og har falt fra hverandre flere ganger. Kjøkkenet har også skjevheter som burde vært fikset. Vi bestilte en type eikefronter og fikk først feil farge. Etter veldig mye mas, byttet de frontene, men nå har alle såpass ulik farge at folk som er på besøk kommenterer det. 

Det verste med Huseby er likevel kundebehandlingen. Alt er en kamp, de tar ikke ansvar for noe som helst. Det siste vi fikk beskjed om er å se an fargen i 6 måneder, fordi den må få tid til å gulne i sola. Da skal den visst bli slik vi bestilte. 18 måneder senere har den ikke gulnet det grann, noe som egentlig er positivt. Men det er jo ikke det vi bestilte. Men nå har det gått 18 måneder og vi har gitt opp. Drømmer om å bytte ut kjøkkenet, men har brukt sikkert 350 000 på dette….

Anonymkode: 2b9d3...f8b

AnonymBruker
Skrevet
51 minutter siden, AnonymBruker said:

Det verste med Huseby er likevel kundebehandlingen. Alt er en kamp, de tar ikke ansvar for noe som helst. Det siste vi fikk beskjed om er å se an fargen i 6 måneder, fordi den må få tid til å gulne i sola.

Det var den mest kreative måten å unndra seg erstatningsansvar jeg har hørt på lenge. Hjelpe meg🤯!

• Liker 5
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Tre er jo lekkert! Det er det jeg drømmer om å bytte ut den matte svarte benkeplata med en vakker dag :)

Ville ikke hatt det på kjøkkenet personlig… Vi har det på hytta, og det er veldig pent. Men på kjøkkenet hjemme, som blir brukt mye mer, ville jeg valgt noe annet. Det blir fort flekker, og man må være nøye med at det ikke blir liggende fukt. 

Anonymkode: 2e848...586

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Ville ikke hatt det på kjøkkenet personlig… Vi har det på hytta, og det er veldig pent. Men på kjøkkenet hjemme, som blir brukt mye mer, ville jeg valgt noe annet. Det blir fort flekker, og man må være nøye med at det ikke blir liggende fukt. 

Anonymkode: 2e848...586

Jeg har eik, så lenge man oljer 1 gang pr år så blir den da ikke stygge med flekker.. 

Anonymkode: 8b6a0...7b0

• Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...