AnonymBruker Skrevet 20. juli 2023 #21 Skrevet 20. juli 2023 Hva scorer du på AQ-testen da? Det var den jeg fikk på Dps, som gjorde at de utredet meg videre. Jeg scoret 46. Anonymkode: 9dac7...2a2
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2023 #22 Skrevet 20. juli 2023 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Hva scorer du på AQ-testen da? Det var den jeg fikk på Dps, som gjorde at de utredet meg videre. Jeg scoret 46. Anonymkode: 9dac7...2a2 Jeg tok AQ online. Jeg husker ikke nøyaktig score, men det var over 40. Nå betyr såklart ikke dette at jeg har aspergers, men dette sett i sammeheng med "meg", gjør at jeg føler at det er behov for utredning. Anonymkode: 27387...1ec 2
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2023 #23 Skrevet 20. juli 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jeg tok AQ online. Jeg husker ikke nøyaktig score, men det var over 40. Nå betyr såklart ikke dette at jeg har aspergers, men dette sett i sammeheng med "meg", gjør at jeg føler at det er behov for utredning. Anonymkode: 27387...1ec Det er en sterk indikator 👍 Anonymkode: 9dac7...2a2
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2023 #24 Skrevet 20. juli 2023 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Det er en sterk indikator 👍 Anonymkode: 9dac7...2a2 Jeg tok den igjen nå, og da var den 36. Men jeg vet ikke om jeg er i "kamuflerings-modus" (jeg er ofte "der"), og det er noen av spørsmålene hvor jeg faller utenfor og ikke vet hva jeg skal svare. F.eks så klarer jeg ikke lese bøker, derfor blir det feil uansett hva jeg svarer på spørsmål som omhandler det. Men uansett så er jeg langt over normalen. Anonymkode: 27387...1ec 1
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2023 #25 Skrevet 20. juli 2023 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Hvor i alle dager bor du..? Er to års ventetid normalen? Jeg har bodd flere steder i landet, både i Trøndelag og på Østlandet. Men de gangene jeg har blitt henvist til DPS, har jeg ikke måttet ventet lenger enn 2 mnd. Både små og store byer. Da jeg skulle bli utredet for autisme, tok det meg litt over en måned og komme inn på DPS. Ble utredet for autisme både av psykolog, psykiater og spesialpedagog. Det var i Trondheim. Hadde intervju og spørreskjemaer med psykologen på DPS. 2 mnders ventetid for kartleggingstester hos psykiater på DPS. Psykologen henviste meg til en privat spesialpedagog, det var 4 mnd ventetid der. Jeg hadde ikke autisme, men en utviklingsforstyrrelse. Er utad ganske velfungerende og ressurssterk. Har tatt en bachelorgrad, men er ikke i jobb p.d.d. Anonymkode: 081a7...538 Jeg bor i Bergen. Med mindre de er redd for akutt selvmord/vold, er ventetiden rundt 2 år for å få hjelp i det offentlige her. Anonymkode: 314ce...95f
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2023 #26 Skrevet 20. juli 2023 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Autisme heter det. Anonymkode: af708...437 Asperger er en egen diagnose, som faller inn under autisme-spekterdiagnosen. I noen land har de gått vekk fra asperger som egen diagnose og gir bare den generelle diagnosen ASD. I Norge gir man fremdeles asperger som en egen diagnose. Anonymkode: 314ce...95f 2
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2023 #27 Skrevet 20. juli 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Jeg bor i Bergen. Med mindre de er redd for akutt selvmord/vold, er ventetiden rundt 2 år for å få hjelp i det offentlige her. Anonymkode: 314ce...95f Det er det samme her i grunn, derfor er jeg forutinntatt i min søken om utredning, og undersøker private muligheter. Jeg betaler gledelig 10 - 12 000 kr for å slippe å vente flere år. Anonymkode: 27387...1ec 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå