AnonymBruker Skrevet 23. juli 2023 #61 Skrevet 23. juli 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Koser meg med 19 grader sol, skyer og regn også jeg. Ikke lenge til det er -10 og glatt overalt. Ikke glem det! Anonymkode: f82f2...3c6 ja, ille nå og verre skal det bli! Anonymkode: 15658...647 1
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2023 #62 Skrevet 23. juli 2023 Jeg dro på ferie i går, da regnet det sidelengs hjemme. Meldt regn hele uken. Men nå er det 2 uker med stålenende sol og 30 grader på rivieraen. som skal nytes! Jeg fatter ikke folk som kjøper svindyre sommerhus i Norge. Sommerene regner svært ofte bort! Anonymkode: 91a4d...a4d 4
Jegern Puahate Skrevet 23. juli 2023 #63 Skrevet 23. juli 2023 Behagelig temperatur, lange dager, ikke noe ekkel svettevarme, salig blanding av sol og skyer. Med andre ord er det helt perfekt vær. kunne gjerne vært sånn hele året for min del. 4 2
Mardina Skrevet 24. juli 2023 #64 Skrevet 24. juli 2023 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Jeg har regntøy, men fortrekker å være inne når det er vått ute. Hater å bli vår. Fint for deg at du elsker å gå tur i regnvær. Personlig elsker jeg å gå tur i tørt solskinn. Og halve KG hater varme, så er det varmt nok får man kanskje fred da også. Regner med du ikke klager over tørkeperioder eller hetebølger heller, siden man ikke skal klage over været som man ikke får gjort noe med? Litt (mye) regnvær skader mange. Det er miserabelt, avlinger råtner, man blir kald og syk og deprimert, det er bare helt grusomt. Ja, vi er forskjellige. Jeg vil heller ha ukesvis med hetebølge. Anonymkode: 15658...647 Så knallsol og 30 grader i 3 mnd i strekk er det beste ? Det synes du er helt supert?Det er jo kjempebra for avlinger i hvert fall 🙄(Det var ironi, hvis du ikke skjønte det 😄). Noen blir visst aldri fornøyd med været... 😄 Jeg klager så og si aldri på været, nettopp p.g.a at man ikke får gjort noe med det uansett 😄 Du burde prøve det du også, så lærer du kanskje å sette mer pris på det været vi har 😊
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2023 #66 Skrevet 24. juli 2023 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Koser meg med 19 grader sol, skyer og regn også jeg. Ikke lenge til det er -10 og glatt overalt. Ikke glem det! Anonymkode: f82f2...3c6 Det går for akkurat det samme. Innevær er innevær. Anonymkode: eaa18...8a8 1
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2023 #67 Skrevet 24. juli 2023 Mardina skrev (33 minutter siden): Så knallsol og 30 grader i 3 mnd i strekk er det beste ? Det synes du er helt supert?Det er jo kjempebra for avlinger i hvert fall 🙄(Det var ironi, hvis du ikke skjønte det 😄). Noen blir visst aldri fornøyd med været... 😄 Jeg klager så og si aldri på været, nettopp p.g.a at man ikke får gjort noe med det uansett 😄 Du burde prøve det du også, så lærer du kanskje å sette mer pris på det været vi har 😊 Jeg blir deprimert. Lite jeg får gjort med. Trenger sol og varme for å overleve vinteren. Regn hele juli foruten 2 dager har gjort meg deprimert og jeg sliter voldsomt med å komme meg ut av senga. Anonymkode: eaa18...8a8 3 2
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2023 #68 Skrevet 24. juli 2023 Gruer meg til å komme på jobb igjen av EN grunn ; da er alle mistilfreds med været og syns at jeg er gal fordi jeg liker regn og kjølig vær! Jeg kan med hånda på hjertet si at jeg har ikke hatt en dårlig ferie selv om det har vært regn, jeg har vært på mange turer og hvis det var turer som krevde opphold så har jeg utnytta oppholdsdagene til deg. Jeg hadde ikke hatt en bedre ferie med sol og varme, det er drittvær for meg. Anonymkode: e99e9...200
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2023 #69 Skrevet 24. juli 2023 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Koser meg med 19 grader sol, skyer og regn også jeg. Ikke lenge til det er -10 og glatt overalt. Ikke glem det! Anonymkode: f82f2...3c6 Men nettopp derfor er det mange av oss som trenger en ordentlig sommer. Vi trenger en god dose sol og varme, for å komme oss gjennom de tilsynelatende endeløse månedene med -10. Jeg reiser på ferie i høst, hvor jeg regner med stort sett bare skikkelig sommervær og gode temperaturer, men det er bare 12 dager, og fortsatt ikke nok for å komme gjennom vinteren. Derfor har jeg satt uttak av ferie i sommer på vent, i håp om at vi skal få litt ordentlig vær igjen. I 15 grader og regn kan jeg liker gjerne være på jobb, og blir det ikke bedre i dette værmessige u-landet, så kan jeg heller reise bort enda en gang i løpet av høst/vinter, for å få nok sol og varme. Vi som påvirkes negativt av dårlig vær later ikke som for å gjøre oss interessante, vi sliter faktisk. Vi gruer oss allerede til høsten og vinteren, for vi vet at det kommer til å bli mye verre når vi ikke har fått nok sommervær å lade opp i. Vi ønsker oss reiser til mer humant klima på blå resept, for det påvirker oss veldig i hverdagen. Det er ikke bare å be oss slutte å klage, eller kjøpe regntøy og gå tur i uværet, vi kommer fortsatt ikke til å synes at drittvær er lettere å takle. Anonymkode: 583cd...b57 1 1
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2023 #70 Skrevet 24. juli 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Men nettopp derfor er det mange av oss som trenger en ordentlig sommer. Vi trenger en god dose sol og varme, for å komme oss gjennom de tilsynelatende endeløse månedene med -10. Jeg reiser på ferie i høst, hvor jeg regner med stort sett bare skikkelig sommervær og gode temperaturer, men det er bare 12 dager, og fortsatt ikke nok for å komme gjennom vinteren. Derfor har jeg satt uttak av ferie i sommer på vent, i håp om at vi skal få litt ordentlig vær igjen. I 15 grader og regn kan jeg liker gjerne være på jobb, og blir det ikke bedre i dette værmessige u-landet, så kan jeg heller reise bort enda en gang i løpet av høst/vinter, for å få nok sol og varme. Vi som påvirkes negativt av dårlig vær later ikke som for å gjøre oss interessante, vi sliter faktisk. Vi gruer oss allerede til høsten og vinteren, for vi vet at det kommer til å bli mye verre når vi ikke har fått nok sommervær å lade opp i. Vi ønsker oss reiser til mer humant klima på blå resept, for det påvirker oss veldig i hverdagen. Det er ikke bare å be oss slutte å klage, eller kjøpe regntøy og gå tur i uværet, vi kommer fortsatt ikke til å synes at drittvær er lettere å takle. Anonymkode: 583cd...b57 man kan gjøre mye ved å endre holdning og innstilling til ting. Været kan du ikke forandre, men du kan forandre deg selv. Anonymkode: e99e9...200 2
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2023 #71 Skrevet 24. juli 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): man kan gjøre mye ved å endre holdning og innstilling til ting. Været kan du ikke forandre, men du kan forandre deg selv. Anonymkode: e99e9...200 Tror du virkelig det er så lett? Da hadde jeg vel gjort det. Eneste jeg kan gjøre er å ikke bli liggende. Men det går til et punkt der man ikke lengre kommer seg opp. Jeg har både psykriater og psykolog pga bipolaritet. Været er faktisk en av årsakene til at jeg går ned i en depresjon, behandlere sier de gjerne skulle gitt meg sydentur på blå resept. Jeg er nå godt voksen og har prøvd det meste. Anonymkode: eaa18...8a8 2 1
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2023 #72 Skrevet 24. juli 2023 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): man kan gjøre mye ved å endre holdning og innstilling til ting. Været kan du ikke forandre, men du kan forandre deg selv. Anonymkode: e99e9...200 Om jeg hadde fått betalt bare et par øre hver gang noen sa dette til meg, så hadde jeg vært millionær nå. Snakk om å ikke ha peiling. Tror du ikke jeg hadde gjort noe med problemet, om det var så forbanna enkelt som å bare skjerpe seg? Og om det skulle være en så enkel løsning på problemet, hvorfor fikk ikke de som sutret over sol og varme i juni beskjed om det samme? Det må gå begge veier eller, det er vel ikke bare vi som misliker høstvær i juli som må skjerpe oss? Anonymkode: 583cd...b57 1 1
Mardina Skrevet 24. juli 2023 #73 Skrevet 24. juli 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg blir deprimert. Lite jeg får gjort med. Trenger sol og varme for å overleve vinteren. Regn hele juli foruten 2 dager har gjort meg deprimert og jeg sliter voldsomt med å komme meg ut av senga. Anonymkode: eaa18...8a8 Sommeren er jo langt fra over da 😊
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2023 #74 Skrevet 25. juli 2023 AnonymBruker skrev (På 20.7.2023 den 10.52): Denne sommeren har vært ren katastrofe. Det er så mye vind at det føles mye kaldere enn hva det er, drittvær med regn. Har ikke kunnet bade en eneste gang og studiestart er rett rundt hjørnet. Blir mindre av det når studiene starter. Ingen sommer i sommertidene Anonymkode: 84e45...96d I Trøndelag har vel dette væet en helt vanlig sommer. Regn , men også finr vær. Egentlig en av de bedre sommerene . Er dere fra Trøndelag dere som skriver? Anonymkode: 3fa7f...006
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2023 #75 Skrevet 25. juli 2023 AnonymBruker skrev (På 24.7.2023 den 10.03): Om jeg hadde fått betalt bare et par øre hver gang noen sa dette til meg, så hadde jeg vært millionær nå. Snakk om å ikke ha peiling. Tror du ikke jeg hadde gjort noe med problemet, om det var så forbanna enkelt som å bare skjerpe seg? Og om det skulle være en så enkel løsning på problemet, hvorfor fikk ikke de som sutret over sol og varme i juni beskjed om det samme? Det må gå begge veier eller, er vel ikke bare vi som misliker høstvær i juli som må skjerpe oss? Anonymkode: 583cd...b57 Jeg har ikke sagt et ord om å skjerpe seg jeg! Endre holdning ved hjelp av fagfolk er selvsagt det jeg snakker om. Man blir ikke en totalt annen men man får hjelp til å endre såpass at det blir enklere. Og det går om man vil. Jeg har selv gjort det. Mange ting man kan endre i hodet og gjøre anderledes for at det skal blil enklere. Anonymkode: e99e9...200
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2023 #76 Skrevet 25. juli 2023 AnonymBruker skrev (38 minutter siden): Jeg har ikke sagt et ord om å skjerpe seg jeg! Endre holdning ved hjelp av fagfolk er selvsagt det jeg snakker om. Man blir ikke en totalt annen men man får hjelp til å endre såpass at det blir enklere. Og det går om man vil. Jeg har selv gjort det. Mange ting man kan endre i hodet og gjøre anderledes for at det skal blil enklere. Anonymkode: e99e9...200 Går til fagfolk. Nei, jeg kan ikke endre værsyken. Mye annet er endret og jeg får god hjelp. Men ikke mot værsyken, der er det at de vil gi blå resept som kommer inn. Anonymkode: eaa18...8a8 2
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2023 #77 Skrevet 25. juli 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): I Trøndelag har vel dette væet en helt vanlig sommer. Regn , men også finr vær. Egentlig en av de bedre sommerene . Er dere fra Trøndelag dere som skriver? Anonymkode: 3fa7f...006 Sommeren i Trøndelag har vært fantastisk i år! I fjor hadde vi den verste sommeren på 40 år, så vi fortjente bedre vær enn østlandet nå. Anonymkode: 1d85f...90f
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2023 #78 Skrevet 25. juli 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg har ikke sagt et ord om å skjerpe seg jeg! Endre holdning ved hjelp av fagfolk er selvsagt det jeg snakker om. Man blir ikke en totalt annen men man får hjelp til å endre såpass at det blir enklere. Og det går om man vil. Jeg har selv gjort det. Mange ting man kan endre i hodet og gjøre anderledes for at det skal blil enklere. Anonymkode: e99e9...200 Men hva får deg til å tro at det ikke er prøvd? Hadde det vært en mirakelkur der ute, så hadde jeg jo reklamert for det i denne tråden. Noen av oss er bare skrudd sammen sånn av ytre faktorer, som være i mitt tilfelle, påvirker oss mer enn vi skulle ønske. Jeg har slitt meg gjennom vinteren med null energi og typisk "winter blues" hele livet, og det blir bare verre og verre for hvert år som går. Om det har sammenheng med at somrene i gjennomsnitt er dårligere nå enn da jeg vokste opp, eller om det dreier seg om noe helt annet vet jeg ikke, men jeg vet at en god sommer med mye sol og varme, gjør selv den tristeste, kaldeste og mest snørike vinteren lettere å komme gjennom. Siste vinter var for meg et sant mareritt, hvor jeg enkelte kvelder bare satt alene i sofaen og gråt fordi jeg ikke forsto hvordan jeg skulle komme meg igjennom. Jeg er pr. nå veldig redd det ikke blir det minste bedre med vinteren som kommer. Det eneste som kan redde det er at august viser seg fra sin aller beste side, og kjører en reprise på juni. Anonymkode: 583cd...b57 1
Linazer Skrevet 25. juli 2023 #79 Skrevet 25. juli 2023 Man blir veldig vant til det været som normalt sett er der man bor. Jeg bor i Nord Norge. Hvis vi har 14 pluss og sol så er vi kjempefornøyde. Da løper ungene rundt i shorts og vi koser oss på altan. Med dårlig sommervær her nord så snakker vi om 7 pluss, nordavind og regn. Så vi har nok lett for å synes at "østlendingene" syter når det kun er 18 grader og overskyet. Vi hadde en rævva mai og juni. Drittkaldt var det. Men så kom juli og det skulle ikke mer til enn et par dager med sol før vi proklamerte at at sommeren 2023 har vært flott 😄 1 1
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2023 #80 Skrevet 25. juli 2023 Slutt å klag. Bortskjemte nordmenn Anonymkode: ee1b3...519 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå