AnonymBruker Skrevet 19. juli 2023 #1 Skrevet 19. juli 2023 Etter at jeg og samboer fikk barn for fire år siden er det mange ting jeg har lagt merke til som jeg tidligere aldri tenkte over. En av de tingene er hvor unnvikende og svake mange mødre er når barna deres oppfører seg ille. Et par eksempler: Gutt på 3-4 kaster en stein på mor. Treffer henne i bakhodet. Hennes reaksjon er kun å si at "slikt må du ikke gjøre. Mamma får vondt". Gutten ler og løper videre. Mor står og ser på. Gutt på 5 vil ikke spise middag. Sier han vil ha kjeks. Far sier at han får ikke kjeks. Mor sier at "han må jo spise noe" og gir han kjeks. Gutt på 4 lugger og dytter jente på lekepark. Jente gråter. Gutt ler. Mor til gutt kommer til og sier nærmest forsiktig at slikt må han ikke gjøre. Gutt slår seg vrang og forsøker å distrahere med å spørre om gutt vil ha is. Jeg kunne ha nevnt en rekke slike eksempler. Det er helt sykt hvordan enkelte mødre ser ut til å være vaksinerte mot å sette grenser for barna sine - som regel litt bøllete gutter. Noen som tror disse guttene blir å vokse opp til å bli flotte samfunnsborgere? Ikke jeg. Anonymkode: 916a0...fd1 5
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2023 #2 Skrevet 19. juli 2023 Kom gjerne med eksempler på hva du mener er korrekt fremgangsmåte. Anonymkode: f1f49...f36 6
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2023 #3 Skrevet 19. juli 2023 Hva vil du gjøre her da? Alle som sier at man må sette grenser, moren korrigerer jo oppførsel her. Hva gjør alle dere andre som opplever dette? Feks at barnet kaster stein? Anonymkode: febd2...75e 1
Gjest Lykkedykker Skrevet 19. juli 2023 #4 Skrevet 19. juli 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hva vil du gjøre her da? Alle som sier at man må sette grenser, moren korrigerer jo oppførsel her. Hva gjør alle dere andre som opplever dette? Feks at barnet kaster stein? Anonymkode: febd2...75e Så du ville gitt barnet is ved å utagere for dårlig oppførsel?
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2023 #5 Skrevet 19. juli 2023 Jeg er kanskje en enkel mann. Men hadde noen av mine to gutter gjort noe av det over hadde det vært rett hjem med en gang. Ikke faen om de skal få lov til å leke når de ikke kan oppføre seg. Alle gjør feil en gang, men ikke 2 ganger Anonymkode: 55aea...d78 9 1
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2023 #6 Skrevet 19. juli 2023 Synes mor gjør riktig. Hva tenker du hun skal gjøre? Rope og skrike til ingen sin? Anonymkode: f89c9...44d 3
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2023 #7 Skrevet 19. juli 2023 Jeg er mor til en 4-åring som kunne funnet på å kaste stein. I det tilfellet ville jeg sagt med en streng stemme at vi går hjem, og startet hjemturen til store protester. Etter det snakket om det. Anonymkode: 925d0...605 3
Gjest Lykkedykker Skrevet 19. juli 2023 #8 Skrevet 19. juli 2023 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Kom gjerne med eksempler på hva du mener er korrekt fremgangsmåte. Anonymkode: f1f49...f36 Eksempel 1: Sagt klart ifra med en litt streng stemme at slikt er strengt forbudt, og farlig. Gjerne med øyekontakt på kne foran ungen. Eksempel 2: Sagt det er lenge til kveldsmat, så hvis du ikke spiser noe middag så blir det lenge å måtte gå sulten Eksempel 3: Igjen, litt streng i stemmen, si at sånt ikke er lov. Hvis slår seg vrang, dratt hjem. Slikt ville jeg ha gjort da.
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2023 #9 Skrevet 19. juli 2023 Hva hadde du selv gjort i disse situasjonene? Og la meg gjette - du har selv en uskyldig liten prinsesse som aldri gjør noe galt..? Anonymkode: cbac0...4ea 2
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2023 #10 Skrevet 19. juli 2023 Guttene som er problemet ja, jentene sitter bare der og er søte og snille. Anonymkode: 46f3f...6d1 6
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2023 #11 Skrevet 19. juli 2023 Lykkedykker skrev (8 minutter siden): Så du ville gitt barnet is ved å utagere for dårlig oppførsel? Nei det hadde jeg ikke gjort. Men det gjorde jo ikke moren i eksempelet heller? Første eksempel. Anonymkode: febd2...75e
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2023 #12 Skrevet 19. juli 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Guttene som er problemet ja, jentene sitter bare der og er søte og snille. Anonymkode: 46f3f...6d1 Du skjønner vel at hun mener at det er foreldrene som er snillere med gutter. Derfor er de trøblete Anonymkode: 47631...972 2
Gjest Lykkedykker Skrevet 19. juli 2023 #13 Skrevet 19. juli 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Nei det hadde jeg ikke gjort. Men det gjorde jo ikke moren i eksempelet heller? Første eksempel. Anonymkode: febd2...75e Nei, beklager, leste ikke at det var første eksempelet du refererte til.
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2023 #14 Skrevet 19. juli 2023 Hva gjør fedrene til barna? Anonymkode: 81ee9...261 3 2
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2023 #15 Skrevet 19. juli 2023 6 minutter siden, Lykkedykker said: Eksempel 1: Sagt klart ifra med en litt streng stemme at slikt er strengt forbudt, og farlig. Gjerne med øyekontakt på kne foran ungen. Eksempel 2: Sagt det er lenge til kveldsmat, så hvis du ikke spiser noe middag så blir det lenge å måtte gå sulten Eksempel 3: Igjen, litt streng i stemmen, si at sånt ikke er lov. Hvis slår seg vrang, dratt hjem. Slikt ville jeg ha gjort da. ts Jeg er kvinne. Har en sønn på fem år, og ville ha reagert omtrent slik som denne mannen (!) svarer. Jeg er ikke overrasket over at en mann foreslår rimelige og fornuftige korrigeringer, mens kvinnene (?) i denne tråden fremstår som forvirrede og unnvikende høns. Anonymkode: 916a0...fd1 4 5
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2023 #16 Skrevet 19. juli 2023 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): ts Jeg er kvinne. Har en sønn på fem år, og ville ha reagert omtrent slik som denne mannen (!) svarer. Jeg er ikke overrasket over at en mann foreslår rimelige og fornuftige korrigeringer, mens kvinnene (?) i denne tråden fremstår som forvirrede og unnvikende høns. Anonymkode: 916a0...fd1 ?? Jeg er kvinne og jeg var enig med deg Anonymkode: 47631...972 3
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2023 #17 Skrevet 19. juli 2023 Herregud. At det går an å være kvinnehater og forkjemper for kjønnsnøytral oppdragelse på en og samme tid. Eller er dette enda en trolletråd Anonymkode: 47631...972 1
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2023 #18 Skrevet 19. juli 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Guttene som er problemet ja, jentene sitter bare der og er søte og snille. Anonymkode: 46f3f...6d1 Nja... jeg kjenner ei jente der foreldrene trodde hun hadde asperger. Eller kanskje de gjerne ville tro det...Alt ble unnskyldt, for hun forstod jo ingenting. Tro meg, hun forstod det meste, også hvordan hun skulle manipulere foreldrene sine. Hun ble et troll, og er sosiopat i dag. Hun er innesperret. Skal ikke si hva, slik at jeg peker ut hvem det er, men la oss si at det er var en kniv involvert. Psykiaterne sa at hun har fått lov til å oppføre seg uten konsekvenser, og dermed har hun blitt en fuckings psykopat. dvs sosiopat. Ikke født slik mao, men blitt slik. Ikke pga manglende forståelse, men pga manglende grenser. Jeg forstår at man skal vise forståelse og ha roen i møte med barn, og veilede. Men noen av dagens mødre tror jeg gjør barna en bjørnetjeneste. De må jo faktisk oppdra ungen også, og ikke bare vise forståelse. Det krever at du er fast og setter grenser. Manglende grensesetting er farlig. https://www.aftenposten.no/foreldreliv/i/q1bb9w/grensesetting-slik-kan-din-foreldrestil-paavirke-barna Kaster barnet en stein på noen (!) så er det en big deal. Den kan potensielt drepe noen med en stein, og da reagerer man momentant og strengt! Du duller ikke rundt som en idiot. Da burde du faktisk ikke ha barn. Anonymkode: 9531d...cea 1
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2023 #19 Skrevet 19. juli 2023 Den første syns jeg igrunn er innafor, ungen fikk beskjed og gjorde det ikke igjen til tross for en irriterende reaksjon med latter. MEN- jeg er mor til en gutt på 5, og må si at når vi er ute blant offentligheten velger jeg mine "kamper" med omhu. Det er ikke alt som er verdt å legge så mye i der og da, blant annet for å unngå pinlig utagering fremfor andre. Det betyr ikke at det ikke blir pratet om og reflektert over hjemme. Anonymkode: f64cb...3bf 2
Gjest Lykkedykker Skrevet 19. juli 2023 #20 Skrevet 19. juli 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Den første syns jeg igrunn er innafor, ungen fikk beskjed og gjorde det ikke igjen til tross for en irriterende reaksjon med latter. MEN- jeg er mor til en gutt på 5, og må si at når vi er ute blant offentligheten velger jeg mine "kamper" med omhu. Det er ikke alt som er verdt å legge så mye i der og da, blant annet for å unngå pinlig utagering fremfor andre. Det betyr ikke at det ikke blir pratet om og reflektert over hjemme. Anonymkode: f64cb...3bf Og her ligger vel litt av problemet. Vi har 2 barn, 4 og 6. Og jeg gir totalt blaffen i hva andre folk rundt meg måtte tro og mene. Ungene "utsettes" for min oppdragelse uavhengig av sted og tid.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå