Gå til innhold

Hvorfor har ikke tusenfryd ølservering??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det ulovlig?

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor skal de? En fornøyelsespark har jo som målgruppe barn og unge, da blir det blodharry med ølservering. I tillegg så jobber det ett stort antall skoleungdommer der, og da disse er under 18 så kan de ikke servere.

Skulle de hatt skjenkeløyve måtte de ha ansatt folk kun for det, noe som ville ha medført en høyere inngangspris.

Anonymkode: 8d395...357

• Liker 9
Skrevet

De hadde i fjor, er du sikker på de ikke har i år?

AnonymBruker
Skrevet

Det er ikke noe ulovlig i det, men det innebærer en hel del krav til serveringsstedene både i rutiner, ansatte, kontroller og oppsyn med personsikkerhet som Tusenfryd antagelig ikke synes er verdt det. Tviler på at oppsiden er så stor.

Anonymkode: bb783...5ce

• Liker 3
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker said:

Hvorfor skal de? En fornøyelsespark har jo som målgruppe barn og unge, da blir det blodharry med ølservering. I tillegg så jobber det ett stort antall skoleungdommer der, og da disse er under 18 så kan de ikke servere.

Skulle de hatt skjenkeløyve måtte de ha ansatt folk kun for det, noe som ville ha medført en høyere inngangspris.

Anonymkode: 8d395...357

Det burde være lov for meg å slappe litt av når jeg er på fornøyelsespark med kidsa. Du har helt klart ikke møtt mine barn. De er rabiate

• Liker 3
  • Nyttig 2
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker said:

Det er ikke noe ulovlig i det, men det innebærer en hel del krav til serveringsstedene både i rutiner, ansatte, kontroller og oppsyn med personsikkerhet som Tusenfryd antagelig ikke synes er verdt det. Tviler på at oppsiden er så stor.

Jeg var på Prater i Wien i år. Der var det god stemning og alkoholservering 

AnonymBruker
Skrevet
matto og frank skrev (1 minutt siden):

Jeg var på Prater i Wien i år. Der var det god stemning og alkoholservering 

Helt sikkert, og for meg er det helt okay om Tusenfryd har ølservering, altså. Jeg mente bare å si at jeg antar Tusenfryd selv har vurdert at det ikke lønner seg for dem pga. alt som følger med av forpliktelser (og ev. dårlig PR pga. folk som ikke er enige med deg og meg i at det er helt ok). Det er ikke noe ulovlig i det.

AnonymBruker
Skrevet

Fordi da kan de ikke ha tenåringer som jobber med servering.

Anonymkode: 1c6fd...e5e

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Fordi harry bygdenordmenn på tur til Oslo ikke kan oppføre seg når alkoholen kommer på bordet.

Anonymkode: 1a2bc...621

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet

Hovedargumentet er antakelig en kombinasjon av beliggenheten (de fleste kjører dit) og at det ikke er kultur for alkoholservering i slike parker i Norge. Spisestedene der er også av såpass elendig kaliber at folk ikke drar dit primært for å spise, slik det er andre steder der fornøyelsesparken ligger i en by.

Kan ikke si jeg husker det har vært særlig mye øl å se i utenlandske parker som ligger utenfor bykjernene heller. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Rosa Sitron skrev (1 time siden):

De hadde i fjor, er du sikker på de ikke har i år?

På tusenfryd ? Det har de da aldri hatt. Da må noe  ha tatt medbragt.

Anonymkode: dd576...2a3

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror dette henger mest med at det er unge mennesker (under 18 år) som jobber der. 

Anonymkode: 35d16...eac

AnonymBruker
Skrevet
matto og frank skrev (1 time siden):

Det burde være lov for meg å slappe litt av når jeg er på fornøyelsespark med kidsa. Du har helt klart ikke møtt mine barn. De er rabiate

Rabiate barn og foreldre som liker å drikke? Håper det ikke har en sammenheng..

Anonymkode: bc649...bf1

• Hjerte 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg personlig synes det er rart at tusenfryd ikke har det, disneyparkene klarer det jo?

Men nåvel :)

Anonymkode: 35d16...eac

• Liker 3
Skrevet

Er det ulovlig?

kanskje fordi det er en aktivitet park for barn som ikke trenger og se fulle folk 🙄

• Liker 2
Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker said:

😂 må bumpe denne

• Liker 1
Skrevet
1 hour ago, matto og frank said:

Er det ulovlig?

Tivoli er bedre. De har forstått at både barn og voksne må kose seg 😎

AnonymBruker
Skrevet

Om du må drikke øl for å slappe av når du er med unga, så skjønner jeg jo litt av hvorfor du har rabiate unger 😊

Anonymkode: 8279e...b7b

• Liker 4
Skrevet
9 minutter siden, Rosa Sløyfe said:

kanskje fordi det er en aktivitet park for barn som ikke trenger og se fulle folk 🙄

Må ikke bli drita fordi du drikker én øl... Drikker du deg dritings hver gang du drikker, eller??

• Liker 4
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker said:

Om du må drikke øl for å slappe av når du er med unga, så skjønner jeg jo litt av hvorfor du har rabiate unger 😊

Anonymkode: 8279e...b7b

25 minutter siden, AnonymBruker said:

Det er jo ikke vår feil at de er rabiate.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...