AnonymBruker Skrevet 19. juli 2023 #1 Del Skrevet 19. juli 2023 Hei! Har en stilling som opprinnelig var 100%, men arbeidsgiver har kun mulighet til å tilby 50%. Er veldig usikker på hvordan jeg skal organisere timene. Har tenkt på kortere dager man-ons eller ons-fre, da det ofte skjer noe sosialt i lunsjen på fredager. Eller 2 dager en uke, så 3 dager neste uka. Hvordan ville du organisert det? Tenker sistenevnte ville vært mest praktisk for å organisere med annen jobb, men usikker på om jeg har kapasitet til det samt om jeg får en annen jobb. Anonymkode: 125f1...035 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2023 #2 Del Skrevet 19. juli 2023 hvor lenge har du hatt 100% kanskje du har KRAV på å ha fortsatt 100%? hvis ikke, jeg har fri hver onsdag og jobber redusert de andre dagene, men kan generere plusstid slik at jeg får avspassering ved behov. Jeg kunne ikke vært på jobb bare 2 dager en uke, det hadde blitt for lang tid i mellom for meg og mine oppgaver Anonymkode: af9fe...07d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bombasi Skrevet 19. juli 2023 #3 Del Skrevet 19. juli 2023 Jeg ville gått for 09.00 - 15.15 mandag, tirsdag og torsdag hver uke. Er faktisk en drømmetilværelse. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2023 #4 Del Skrevet 19. juli 2023 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): hvor lenge har du hatt 100% kanskje du har KRAV på å ha fortsatt 100%? hvis ikke, jeg har fri hver onsdag og jobber redusert de andre dagene, men kan generere plusstid slik at jeg får avspassering ved behov. Jeg kunne ikke vært på jobb bare 2 dager en uke, det hadde blitt for lang tid i mellom for meg og mine oppgaver Anonymkode: af9fe...07d 1 år, så tror dessverre ikke jeg har krav. Har bare midlertidig kontrakt som forlenges og forlenges. Takk for svar Anonymkode: 125f1...035 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2023 #5 Del Skrevet 19. juli 2023 Jeg ville jobbet 2 lange dager mandag og tirsdag og så tatt helg. Anonymkode: 6cb77...ef4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2023 #6 Del Skrevet 19. juli 2023 2 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg ville jobbet 2 lange dager mandag og tirsdag og så tatt helg. Anonymkode: 6cb77...ef4 Tror jeg også hadde gått for det, færrest mulig arbeidsdager. Enten det, eller veksle mellom to- og tredagersuker. Absolutt siste alternativ ville vært fem halve dager, det hadde føltes som full jobb for halv lønn. Anonymkode: 206ce...5d4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Katten89 Skrevet 19. juli 2023 #7 Del Skrevet 19. juli 2023 Ikke ta kortere dager! ta to og tre- dagersuker annenhver uke. Idiotisk å ha flere oppmøter på jobb en man må. Får mer ut av å jobbe hele dagen når man først jobber. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2023 #8 Del Skrevet 19. juli 2023 Ville jobbet hele dager. 2 dager i uke 1 og 3. 3 dager i uke 2 og 4. Anonymkode: 8ac3c...240 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2023 #9 Del Skrevet 19. juli 2023 Katten89 skrev (1 time siden): Ikke ta kortere dager! ta to og tre- dagersuker annenhver uke. Idiotisk å ha flere oppmøter på jobb en man må. Får mer ut av å jobbe hele dagen når man først jobber. Dette. Du sparer tid på å gjøre deg klar hver dag og pendling👍 Anonymkode: 03134...b8c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2023 #10 Del Skrevet 19. juli 2023 Har ikke arbeidsgiver sagt noe om ønsker? Anonymkode: 818e8...a47 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ti10 Skrevet 19. juli 2023 #11 Del Skrevet 19. juli 2023 Jeg tror jeg ville ha hatt så fulle dager som mulig hos denne arbeidsgiveren for å frigjøre tid for en potensiell annen arbeidsgiver de andre dagene, altså to dager den ene uka og tre den neste. Så ville jeg nok også ha sett meg om etter ny heltidsjobb. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2023 #12 Del Skrevet 19. juli 2023 Jeg jobber 50% med tre korte dager hver uke. For meg er det helsemessige grunner til det, da jeg har fatigue som gjør at fulle arbeidsdager kan bli litt for mye. Jeg liker denne løsningen fordi jeg får litt ekstra ut av ettermiddagene på denne måten, og det gjør det mulig for meg å jobbe inn litt slik at jeg kan avspasere en dag innimellom. Hadde jeg vært frisk og jobbet en 50% stilling ville jeg likevel gjort det annerledes og jobbet enten 2 og 3 fulle dager per uke eller en uke på og en uke av. Faktisk kan denne løsningen kombineres, ved at man f.eks jobber torsdag og fredag den ene uka og mandag - onsdag uka etter. Anonymkode: 1015d...7da 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Million Skrevet 19. juli 2023 #13 Del Skrevet 19. juli 2023 (endret) Hvis det koster deg noe å reise til jobb, altså i drivstoffutgifter, månedskort, bompenger etc, så ville jeg jobbet fulle dager slik; to faste ukedager en uke, tre faste ukedager neste uke, så to dager igjen, og deretter tre dager osv. Da er du fulle dager på jobb og får "utbytte" for reiseutgiftene dine. Du betaler for å reise til jobb kun to eller tre dager, i stedet for å tjene det samme i lønn (50%) ved å jobbe halve dager hver dag og ha reiseutgifter for 5 dager, for eksempel. Altså; lønnen er den samme, du jobber 50%, men har forskjellige utgifter til reise til jobb. Du kan jo legge det opp sånn at du alltid jobber fredager, så du får med deg det sosiale i lunsjen som du nevnte. Endret 19. juli 2023 av Million Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2023 #14 Del Skrevet 19. juli 2023 Jeg ville definitivt tatt fulle dager. Hvis du har reiseutgifter, er det idiotisk å reise til jobb fem dager pr uke på halv lønn. Får du velge dette selv? Arbeidsgiver pleier å styre slikt. Men du får vel dagpenger når du mister 50%jobb? Anonymkode: 18822...b6d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2023 #15 Del Skrevet 19. juli 2023 Jeg jobber annenhver 2 og 3-dagersuker. Det fungerer fint 😊 Anonymkode: 8cc50...497 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2023 #16 Del Skrevet 19. juli 2023 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Jeg ville jobbet 2 lange dager mandag og tirsdag og så tatt helg. Anonymkode: 6cb77...ef4 Arbeidsgiver lar meg ikke gjøre det Anonymkode: 125f1...035 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2023 #17 Del Skrevet 19. juli 2023 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Har ikke arbeidsgiver sagt noe om ønsker? Anonymkode: 818e8...a47 Nei. Har ikke noe å si når jeg er der, men må velge spesifikk tid, får ikke komme og gå som jeg vil Anonymkode: 125f1...035 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2023 #18 Del Skrevet 19. juli 2023 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Jeg ville definitivt tatt fulle dager. Hvis du har reiseutgifter, er det idiotisk å reise til jobb fem dager pr uke på halv lønn. Får du velge dette selv? Arbeidsgiver pleier å styre slikt. Men du får vel dagpenger når du mister 50%jobb? Anonymkode: 18822...b6d Tar ti min å sykle til jobb😊 mulig jeg har rett til det, men nav mente jeg heller skulle ha sykepenger, men så mente de jeg plutselig ikke hadde rett på det heller fordi jeg hadde ferie akkurat da jeg gikk over på «ny» kontrakt (dvs 50). Ikke hørt mer, får høre med de snart igjen… Anonymkode: 125f1...035 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå