Gå til innhold

Et barn som aldri ber om noe....

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Til nå har jeg/vi kjøpt endel ting uten at barnet spør først.

Det blir typisk julegave/bursdagsgave eller at jeg tenker behovet er der utenom det. 

Vårt barnet enebarn. 

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Vi har også 4 barn, og vår yngste er også slik som din gutt. Hun spør ikke om noe som helst, ikke engang etter is på en varm dag. Vi fant ut hva det kom av. Hun har ikke trengt å spørre etter noe hele sitt liv, da hennes 3 søsken har spurt om ting og hun har derfor automatisk også fått. Hun "kan" rett og slett ikke spørre, for hun er ikke vant til å måtte gjøre det. Vi erfarte at hun hadde lyst på både det ene og det andre når vi spurte henne, men hun spurte ikke om disse tingene av eget initiativ. 

Hun har alltid virket fornøyd til tross for dette, utrolig nok.

Så jeg tror det kan dreie seg om det å være yngste barn i familien, å være den som alltid har fått når søsken har spurt og som rett og slett ikke har lært seg hvordan spørre selv. Det høres litt merkelig ut, men for vår datter er dette realiteten.

Anonymkode: 8f479...881

Her er du nok inne på noe, som yngste blir man fort stående i «køen» og blir vant med det. 

Anonymkode: 6d2fe...737

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Han er forsiktig, opptatt av å følge regler osv.  Men han er ikke en som nødvendigvis følger flokken. Han kan feks si ifra til vennene sine om han synes de tar dumme valg,  ikke er greie mot andre. Han er minst av fire søsken, de andre er en del eldre og alltid greie med han. Han er ikke så opptatt av å vinne, være sterkest, størst . Noen av vennene hans har et enormt konkurranseinstinkt og da trekker han bare på skuldrene og lar de holde på. 

Vi har en helt ok økonomi, så det er ikke der det ligger, at han er redd for å spørre pga det.

Jeg og faren har vært gift i over 20 år og pappan er en fin, lugn mann som er glad i å leke med han og være sammen med han.

Synes det er så rart.

Anonymkode: 766c7...b0d

Har også en på snart 18 år som aldri spør om noe. Han har jobbet siden har var 14 og sparer til ting han vil ha. 
Tar jeg han med i butikken og spør om han vil ha sko, klær div. Så sier han bare nei, jeg har det jeg har. 
Vipser han tusen kr her og der og sier han skal kjøpe seg nye sko, men han sparer de bare. 
men lappen på moped betalte vi og også bil lappen. Men han er forsiktig med å spør. Alltid vært det. 
Vår yngste spør om noe hele tiden. 
men de får likt, han på snart 18 får penger når minsten på 15 får ting. 
Han er rett og slett happy med det han har. Sier fra hvis han må ha nye sokker eller boksere 

Anonymkode: 97172...41f

AnonymBruker
Skrevet

Samboeren min spurte aldri om noe, fordi han hadde søsken som ble sjalu når han fikk oppmerksomhet eller ting. Dette fikk aldri foreldrene hans med seg. Jeg spurte ikke, fordi foreldrene mine klagde over stram økonomi (tross gode inntekter) og kranglet om hvem som skulle betale (de var skilt). Foreldrene mine har så vidt jeg vet heller ikke tatt dette innover seg, så jeg har yngre søsken som får samme behandling. Jeg ville spurt ungen, men ikke regnet med å få et ærlig svar. Så ville jeg gitt alle barna like mye i lommepenger. 

Anonymkode: e3f91...eb7

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Vi har og en gutt som er sånn. Jeg tror det er fordi at det allikevel alltid drypper på han og. Og at han i en stor søskenflokk ofte har det han trenger av leker og utstyr. Nå prøver jeg å lære han å ta litt plass. Det er ikke enkelt, men noe han må øve på. 

Anonymkode: 93874...c18

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...