Gå til innhold

Hus og nysgjerrighet

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvis du hadde noen venner men er av ren natur nysgjerrig på huset innvendig, og du hadde fått nøkkelen deres til å vanne blomster mens de er på ferie, hadde du hatt lyst til å se hvordan det er inne? Eller hadde du vært skeptisk til å ta en titt? Kanskje har de satt opp kamera eller bevegelses sensor, eller noe, feks? Hadde du turt?

Anonymkode: e04be...01b

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg kunne tatt en lett housetour, dvs at jeg bare hadde åpnet dører til ulike rom og kikket inn. Ikke gått rundt og glant nøye på alt.

Anonymkode: 48362...c64

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Alle vennene jeg har vært hos har gitt meg "the tour".

Men ellers - nja kanskje. Jeg hadde ikke rotet gjennom skuffer, men jeg hadde kanskje åpnet dører og sett.

Anonymkode: 71349...392

AnonymBruker
Skrevet

Så det er ikke unormal oppførsel lissom?

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tenker at jeg neppe hadde fått nøkkelen til huset deres hvis jeg ikke allerede var kjent med hvordan det så ut inne hos dem... 

Men nei, jeg ville ikke gått rundt mer i huset enn det som var nødvendig for å utføre "oppdraget" mitt. 

Har selv kameraovervåkning av huset, og får varsel på mobilen når det er aktivitet på de ulike kameraene samt at det lagres videoklipp i tillegg til at jeg kan se direktevideo 😉

Anonymkode: 11150...230

• Liker 14
  • Nyttig 3
Skrevet

Ville ikke gjort noe mer enn å vanne de blomstene jeg kom for å vanne. 

• Liker 14
Skrevet

Jeg hadde ikke turt og sett rundt. Jeg er paranoid for at det er skjult kamera rundt omkring:fnise:

• Liker 2
Skrevet

Jeg hadde vannet blomstene og ikke noe mer. Såpass respekt har jeg for andre og det å snoke rundt er respektløst.

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Hadde bare sendt en melding og spurt.

Anonymkode: 3e68c...d9d

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er nysgjerrig som bare rakkern, men går kun de plasser som er nødvendig for å vanne planter/mate katta/sjekke at stekeovnen var avslått eller hva nå oppdraget mitt var.

Anonymkode: 58360...459

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Jeg kunne tatt en lett housetour, dvs at jeg bare hadde åpnet dører til ulike rom og kikket inn. Ikke gått rundt og glant nøye på alt.

Anonymkode: 48362...c64

Herlighet, skaff deg oppdragelse!

AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Så det er ikke unormal oppførsel lissom?

Jo, det er unormal oppførsel og svært frekt!

Anonymkode: 91c88...8fd

• Liker 4
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

Hadde nok sjekker litt på soverommet i klesskapet og kanskje på badet 

Anonymkode: 1cd18...a68

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har nøkkel til mange hus/leiligheter, fordi jeg passer flere katter. 
Jeg går kun der jeg må. 
Benytter meg av toalett om jeg må, og tar meg ett glass vann om jeg er tørst, ellers forholder jeg meg til kattene. 
Åpner verken dører eller skap/skuffer om det ikke er en nødvendighet. 

Anonymkode: dd746...5fe

• Liker 12
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Jeg har nøkkel til mange hus/leiligheter, fordi jeg passer flere katter. 
Jeg går kun der jeg må. 
Benytter meg av toalett om jeg må, og tar meg ett glass vann om jeg er tørst, ellers forholder jeg meg til kattene. 
Åpner verken dører eller skap/skuffer om det ikke er en nødvendighet. 

Anonymkode: dd746...5fe

Liker din moral

• Liker 1
Skrevet

Denne tråden minner meg om hvorfor jeg er veldig påpasselig med hvem jeg slipper inn i mitt hjem når jeg ikke er der.

For å svare på HI. Nei, jeg snoker ikke når jeg har fått tilgang til noens hjem for å hjelpe dem med noe. Da gjør jeg de tingene de har bedt meg om. Dersom jeg skal ta meg mer til rette så spør jeg. Hvis jeg kjenner dem godt nok til at de ber meg passe hjemmet mens de er borte så har jeg nok vært der før.

• Liker 2
Skrevet

Jeg gjør kun det jeg skal og ingenting utover det. Å rote i andres privatliv er en uting.  :fy: 

En gang skulle jeg passe hus/hage/ta inn post etc. for ei venninne...og ble kjørt dit en gang av ei tilfeldig "venninne" som tilfeldigvis dukket opp. Jeg ba henne vente i bilen i ti minutter; men den som hadde gått inn i gangen og sjekket badet, åpnet skuffer og skap...det var henne. Jeg ble veldig irritert og dro henne med ut litt brennkvikt. Hun kjørte meg aldri mer. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg gjør det jeg skal gjøre der jeg skal gjøre det + at jeg lytter etter uvanlige lyder, og snuser etter brent lukt.
Hvis jeg hører vannsus sjekker jeg for lekkasjer hvis jeg vet at vannet ikke er skrudd av (kaster et raskt blikk inn på kjøkken, bad, og der berederen står), og hvis jeg kjenner brent lukt prøver jeg å finne kilden til lukten. 
Grunnen til at jeg lytter og lukter er tidligere opplevelser med nettopp disse to tingene - lekkasje og ulmebrann i det elektriske anlegget i hus jeg har passet.

Dette vet så klart huseier at jeg gjør!

Anonymkode: 1b2c6...ec9

• Liker 2
  • Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hadde nok sjekker litt på soverommet i klesskapet og kanskje på badet 

Hvorfor? Hva leter du etter, og hva behøver du denne eventuelle informasjonen du tilegner deg, til?

Anonymkode: d175f...b1e

• Liker 3
Skrevet

Jeg hadde kun gjort det jeg skulle. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Hvorfor? Hva leter du etter, og hva behøver du denne eventuelle informasjonen du tilegner deg, til?

Anonymkode: d175f...b1e

Kanskje det er noe snusk der

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...