Gå til innhold

Damer - Skriver dere dette på datingapp?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Chattet med en jente på en datingapp. Hun spurte hva jeg hadde planlagt. Jeg foreslo minigolf, eller kaffe og tur. Fikk tilbake sitat "kaffe og tur? En ekte mann spanderer middag første date". Hvem tror disse damene at de er? Her lyste alle røde flagg. Er det en egen greie å fly rundt og spise og drikke gratis? 

Jeg foreslår for alle menn her å ta en dame med på kaffe og tur. Da har du minimalt investert og du kan faktisk merke om hun er interessert i deg for hvem du er snarere enn lommeboken din. 

Hun hadde i profilen sin "søker en gentleman". Hun skrev at jeg visste hva jeg gikk til ved å sveipe på henne. Forklarte tilbake for henne at en gentleman kan holde døren for henne og være hyggelig. Det er ikke synonymt med å betale for alt. Da var det plutselig jeg som var "offensive". 

Hun sa det var typisk norsk og derfor norske gutter hadde et dårlig rykte. Da sa jeg hun får finne en utenlandsk. 

Dette var kort oppsummert vår gode samtale. 

Ikke vær som henne, men dra på date for personen og ikke lommeboka. 

Anonymkode: 02ad7...0ec

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Bra du fant ut tidlig hvordan hun var da. Her er det bare å sweipe videre.. 

Anonymkode: 40152...7e2

• Liker 5
Skrevet

Middag på første date er uaktuelt 🥴 Før man har møttes for å lodde stemningen? Det kan bli langtekkelig og kleint. Da er din plan mye bedre, og mer lavterskel.

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Hadde likt mini golf, mye morsommere med aktivitet. Føler det er lettere å bli kjennt da

Anonymkode: 80632...889

• Liker 2
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tar ikke menn som ikke inviterer på middag seriøst. Men jeg forventer ikke at de skal betale selvom jeg syns det er et pluss. 

Anonymkode: 6dc9c...a1a

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
Lucia. skrev (2 minutter siden):

Middag på første date er uaktuelt 🥴 Før man har møttes for å lodde stemningen? Det kan bli langtekkelig og kleint. Da er din plan mye bedre, og mer lavterskel.

Til kontrast var jeg på date med en filippinsk jente idag. Hun var takknemlig da jeg spanderte en fanta på henne. Spurte tilogmed om hun skulle vippse tilbake. Det er forskjell på folk. 

• Liker 1
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hadde likt mini golf, mye morsommere med aktivitet. Føler det er lettere å bli kjennt da

Enig, jeg liker å ha aktivitet som en date. 

• Liker 3
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Til kontrast var jeg på date med en filippinsk jente idag. Hun var takknemlig da jeg spanderte en fanta på henne. Spurte tilogmed om hun skulle vippse tilbake. Det er forskjell på folk. 

Det fins en balanse for alt, så det er dumt å være så dømmende. Jeg vippser tilbake for bensin og parkering om mannen må kjøre for å møte meg, men forventer allikevel middagsdate om han er seriøs. Middag handler ikke om pengene eller spandering men mer det å skape en romantisk stemning med rom for dypere samtaler, noe som er umulig over et slag golf. Morsomme ting kan man gjøre når man kjenner hverandre bedre men hensikten med dating er å bli kjent i dybden 

Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker said:

Chattet med en jente på en datingapp. Hun spurte hva jeg hadde planlagt. Jeg foreslo minigolf, eller kaffe og tur. Fikk tilbake sitat "kaffe og tur? En ekte mann spanderer middag første date". Hvem tror disse damene at de er? Her lyste alle røde flagg. Er det en egen greie å fly rundt og spise og drikke gratis? 

Jeg foreslår for alle menn her å ta en dame med på kaffe og tur. Da har du minimalt investert og du kan faktisk merke om hun er interessert i deg for hvem du er snarere enn lommeboken din. 

Hun hadde i profilen sin "søker en gentleman". Hun skrev at jeg visste hva jeg gikk til ved å sveipe på henne. Forklarte tilbake for henne at en gentleman kan holde døren for henne og være hyggelig. Det er ikke synonymt med å betale for alt. Da var det plutselig jeg som var "offensive". 

Hun sa det var typisk norsk og derfor norske gutter hadde et dårlig rykte. Da sa jeg hun får finne en utenlandsk. 

Dette var kort oppsummert vår gode samtale. 

Ikke vær som henne, men dra på date for personen og ikke lommeboka. 

Feministisk hjernevasket sosialist.
Entitled, spoiled little bitch! 
Vesten er ei dau, råtten hore nå! 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tar ikke menn som ikke inviterer på middag seriøst. Men jeg forventer ikke at de skal betale selvom jeg syns det er et pluss. 

Så obligatorisk middag på første date? Jeg synes middag er veldig hyggelig jeg, men kjedelig hvis det blir klein stemning og krangling om regninga. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det fins en balanse for alt, så det er dumt å være så dømmende. Jeg vippser tilbake for bensin og parkering om mannen må kjøre for å møte meg, men forventer allikevel middagsdate om han er seriøs. Middag handler ikke om pengene eller spandering men mer det å skape en romantisk stemning med rom for dypere samtaler, noe som er umulig over et slag golf. Morsomme ting kan man gjøre når man kjenner hverandre bedre men hensikten med dating er å bli kjent i dybden 

Jeg leser det du skriver selvom jeg nødvendigvis ikke er enig med deg. 

Middagdate kan du ta som en andre, eller tredjedate når du vet hva du går til. Det er kjedelig å bli låst til et bord om det er kræsj, og du må holde ut med en påtvunget, anstrengt samtale og betale for mat når du ikke føler daten er verdt det. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor kan man ikke bli kjennt over mini golf? Man har da munnen tilgjengelig, har man ikke? 

Føler å det er lett å kjenne om det er naturlig å flørte, erte hverandre litt, heie, erge seg over vanskelige baner sammen, le, finne ut hvor lett daten blir sint 😅 Kanskje ta på hverandre, den klassike "ånei trenger hjelp"

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror du vet selv at dette ikke er normalen.

Foretrekker selv kun tur på første date. Går daten fint kan man alltids gå innom en cafe.

Anonymkode: c7a49...4a3

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Jeg tror du vet selv at dette ikke er normalen.

Foretrekker selv kun tur på første date. Går daten fint kan man alltids gå innom en cafe.

Anonymkode: c7a49...4a3

Jeg vet godt at dette ikke er normalen, men nysgjerrig på hvor stor utstrekning dette har. 

Det er allerede et par kvinner her som er tydelige på at de ikke tar menn seriøst om de ikke inviterer til middag. 

AnonymBruker
Skrevet

Glad jeg ikke er singel, for jeg hadde aldri taklet å bli bedt på middag på første date.. Å sitte rett over en fremmed og spise er bare ubehagelig synes jeg..

Vi er alle forskjellige da. Noen menn elsker å vise frem at de har penger og noen kvinner forventer det også. Da kan jo de få treffe hverandre, og så kan du sveipe videre til du finner ei som vil sitte på en benk og ta en kaffe :) Det er garantert like mange av begge deler.

Anonymkode: 9e03a...c77

• Liker 1
Skrevet

Nei, dette er ikke normalen, slik jeg opplever det.

På første date med min samboer gikk vi en lang tur som utviklet seg til noe mer. Vi spiste en bedre middag uten at det var planlagt, hvor vi betalte hvert vårt måltid, gikk på kino (og betalte hver for oss), gikk mer tur og spilte brettspill hjemme hos ham. 

Det var en herlig date, hvor ting utviklet seg organisk. :)

• Liker 1
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det er allerede et par kvinner her som er tydelige på at de ikke tar menn seriøst om de ikke inviterer til middag. 

Det kan du takke andre menn for som behandler dating og matcher som gjenstander for sex. De som er seriøse må steppe opp og vise det ellers tenker man at de er som alle andre på tinder 

• Liker 2
  • Nyttig 3
Skrevet

Har alltid hatt enten turdate eller cafédate som første date. Jeg foretrekker cafébesøk på første date, da jeg har erfart at gåtur kan være kleint dersom kjemien ikke stemmer. Da blir man gående sammen en stund. På café er det mer lavterskel å dra hver til sitt. Jeg har alltid tilbudt meg å betale for kaffen min selv på café eller tilbyr å vippse når mannen er rask til å betale. Har hittil ikke møtt noen mann på date som har tatt i mot tilbudet om at jeg betaler for kaffe og bakevare selv, men i mine øyne er det selvsagt helt greit for meg å betale for meg selv på date. Jeg har aldri forventet å bli spandert på. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Det kan du takke andre menn for som behandler dating og matcher som gjenstander for sex. De som er seriøse må steppe opp og vise det ellers tenker man at de er som alle andre på tinder 

Så om de kjøper en pizza til deg kan de bruke deg for sex? Hva kalles det når en betaler for en slik tjeneste? 

Synd at seriøsiteten skal måles i antall kroner en skal bruke. 

Synes uansett middag på første date er en dårlig investering når 9/10 ikke går videre til en annen date. Men om du har råd til den livsstilen og ikke bryr deg om dårlige investeringer, kjør på! 

Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Bra du fant ut tidlig hvordan hun var da. Her er det bare å sweipe videre.. 

Anonymkode: 40152...7e2

Absolutt

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...