Topsi Skrevet 18. juli 2023 #1 Del Skrevet 18. juli 2023 Jeg bruker karbonadedeig og krydder, og de blir jo skikkelig harde og ikke gode. Hvis jeg blanderni f eks egg og litt melk, blir de mer saftige da? Eller må jeg ha mel og andre ting oppover? Er singel og ikke noen husmor på kjøkkenet akkurat.... Steker de gjerne i airfryer Tips mottas med takk 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mjalloh Skrevet 18. juli 2023 #2 Del Skrevet 18. juli 2023 kjøttdeig av kylling/kalkun, egg, panko, krydre de med det du liker, evt. ferske urter. Det kan godt være ganske bløte når du steker dem dersom du bruker Olivenolje i panne. Bare la de steke lenge nok på den ene siden før du snur dem så de ikke går i oppløsning. Bruker først varme 7 av 9 for å få stekeskorpe, og ned til 5/6 etterhvert så de ikke svir seg. Lager opp store porsjoner av dette og har de i fryseren til minstemann for anledninger hvor det serveres 'voksenmat' han ikke liker. Han elsker de, og de er faktisk gode 🥰 Har dessverre ingen erfaring med air fryer. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Topsi Skrevet 18. juli 2023 Forfatter #3 Del Skrevet 18. juli 2023 Mjalloh skrev (14 minutter siden): kjøttdeig av kylling/kalkun, egg, panko, krydre de med det du liker, evt. ferske urter. Det kan godt være ganske bløte når du steker dem dersom du bruker Olivenolje i panne. Bare la de steke lenge nok på den ene siden før du snur dem så de ikke går i oppløsning. Bruker først varme 7 av 9 for å få stekeskorpe, og ned til 5/6 etterhvert så de ikke svir seg. Lager opp store porsjoner av dette og har de i fryseren til minstemann for anledninger hvor det serveres 'voksenmat' han ikke liker. Han elsker de, og de er faktisk gode 🥰 Har dessverre ingen erfaring med air fryer. Hvor mye egg og panko bør jeg ha for 400g kjøtt farse? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mjalloh Skrevet 18. juli 2023 #4 Del Skrevet 18. juli 2023 2 minutter siden, Topsi said: Hvor mye egg og panko bør jeg ha for 400g kjøtt farse? 1 - 2 egg beroende på størrelse på eggene, og panko til det blir 'hold' i bollene akkurat nok til at de ikke flyter utover 😊 bruker ca 50g per 500g farse, men det kan justeres ettersom hvor bløte de er i utgangspunktet 😊 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Topsi Skrevet 18. juli 2023 Forfatter #5 Del Skrevet 18. juli 2023 Mjalloh skrev (Akkurat nå): 1 - 2 egg beroende på størrelse på eggene, og panko til det blir 'hold' i bollene akkurat nok til at de ikke flyter utover 😊 bruker ca 50g per 500g farse, men det kan justeres ettersom hvor bløte de er i utgangspunktet 😊 Tusen takk 💜 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Citpensacola Skrevet 21. juli 2023 #6 Del Skrevet 21. juli 2023 Smak sitter i fett, så du får ikke gode kjøttboller (eller burgere eller kjøttkaker) av så magert kjøtt som karbonadedeig. Brukt kjøttdeig eller enda bedre - kvern selv av høyrygg. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå