Gjest Gjesta Skrevet 15. januar 2006 #1 Skrevet 15. januar 2006 Jeg vil gjerne ha tips til mat som setter igang magen. Anyone?
Gjest Gjesta Skrevet 15. januar 2006 #3 Skrevet 15. januar 2006 Jo takk, men det er jo ikke godt............
Gjest gjesta Skrevet 15. januar 2006 #4 Skrevet 15. januar 2006 Svisker er snadder det. Kli-brød, masse vann, biola (regulerer magen), mosjon og sort kaffe da? Høres det bedre ut? Er det et akutt problem, eller sånn over tid - problem?
aline Skrevet 15. januar 2006 #5 Skrevet 15. januar 2006 fiberrik, og de er faktisk ikke værst på smak heller.
Gjest Gjesta Skrevet 15. januar 2006 #6 Skrevet 15. januar 2006 Det har vel vart de siste femten årene tror jeg...... Jeg drikker ikke kaffe, men drikker masse vann. Hjelper ingenting. Spiser grovt brød og driver med dansing..... Jeg vil ha noe jeg kan ha lagret som jeg kan gå og spise av hvis du skjønner......
Gjest Gjesta Skrevet 15. januar 2006 #7 Skrevet 15. januar 2006 fiberrik, og de er faktisk ikke værst på smak heller. ← Hva er det da? Jeg har ikke så god erfaring med fiber.....
aline Skrevet 15. januar 2006 #8 Skrevet 15. januar 2006 det er sånne små fiberknekkebrød. de setter ihvertfall igang magen på meg.
Gjest gjesta Skrevet 15. januar 2006 #9 Skrevet 15. januar 2006 Du kan jo stikke innom apoteket eller helsekosten å høre om de har noe som kan hjelpe. Hvis ikke noe annet hjelper nevneverdig altså.. Sviskekompott da? Liker du ikke det heller? *gir seg ikke*
Gjest Gjesta Skrevet 15. januar 2006 #10 Skrevet 15. januar 2006 *griner på nesen* Nei jeg liker ikke svisker pronto.................. Men jeg har ikke lyst til å gå på apoteket, har du ikke sett George da...? Nei, jeg vil ha noe som kan ligge i (kjøle) skapet som jeg bare kan gå og spise av. Uten at jeg må drikke masse vann til eller noe...... Druer fex. Det skal jo funke. Men ikke på meg dessverre..........
Gjest gjesta Skrevet 15. januar 2006 #11 Skrevet 15. januar 2006 Men jeg har ikke lyst til å gå på apoteket, har du ikke sett George da...? ← Jo! Enig! Ikke gå på apoteket. Druer funker ikke på meg heller. Det som funker aller best er en sterk kopp kaffe om morgenen.
Gjest Gjesta Skrevet 15. januar 2006 #13 Skrevet 15. januar 2006 Linfrø har jeg også prøvd, det hjelper heller ikke........ *sukk*
Gjest Dalwhinnie Skrevet 15. januar 2006 #14 Skrevet 15. januar 2006 Kjøp en boks psyllium husk på helsekosten og bruk det 1-2 ganger om dgen. Det er et plantepulver som du blander i vann og drikker fort. Det tar nemlig opp 40 ganger sin egen vekt i vann, og danner dermed en gele i tarmen som hjelper til å transportere og rense opp i gammelt grums som sitteri tarmveggene. Men drikk det med en gang du har rørt ut pulveret, ellers stivner det til gele i glasset. Det er lite lekkert.
Gjest Gjesta Skrevet 15. januar 2006 #15 Skrevet 15. januar 2006 Å fysj det hørtes skikkelig ekkelt ut......... *skrive ned navn* Så du påstår at det hjelper da.....?
Gjest piaf Skrevet 15. januar 2006 #16 Skrevet 15. januar 2006 Problemet med mye fiber er at du må drikke enorme mengder vann for at det skal fungere etter hensikten - hvis ikke, kan det bare gjøre problemet verre. Linfrøvann er et "snillere" alternativ (og blir litt annerledes enn å spise linfrøene), litt i samme gate som psyllium: Legg 1 ss linfrø i et glass vann over natten, rør rundt og sil fra frøene, drikk vannet. Særlig velsmakende er det ikke, da. Ellers kan eple også være verdt å forsøke, eller oransje melon (type cantaloupe).
Sarabi Skrevet 15. januar 2006 #17 Skrevet 15. januar 2006 Jeg spiste All Bran til frokost hver dag en lang periode, og jeg var på do flere ganger i løpet av en dag. Ellers setter vel sterk mat noe som fungerer godt.
Gjest Dalwhinnie Skrevet 15. januar 2006 #18 Skrevet 15. januar 2006 Å fysj det hørtes skikkelig ekkelt ut......... *skrive ned navn* Så du påstår at det hjelper da.....? ← Det høres eklere ut enn det er, smaken er faktisk helt grei, og ja, det hjelper.
Gjest Gjesta Skrevet 15. januar 2006 #19 Skrevet 15. januar 2006 Må man drikke masse vann da også? Jeg orker ikke mer vann enn jeg allerede heller i meg nemlig........
Gjest Dalwhinnie Skrevet 15. januar 2006 #20 Skrevet 15. januar 2006 Må man drikke masse vann da også? Jeg orker ikke mer vann enn jeg allerede heller i meg nemlig........ ← Du bør drikke et glass vann rett før eller etter dette. Ellers gjelder det jo med all fiber at den trenger vann for å fungere skikkelig, men hvis du drikker mye vann allerede, så er det ikke sikkert at du trenger å drikke mer enn det. Hvor mye vann drikker du per dag?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå