AnonymBruker Skrevet 22. juli 2023 #41 Skrevet 22. juli 2023 Trøndere1 skrev (På 20.7.2023 den 0.18): Man kan ikke flytte til eller bo i ei bygd uten å være født der eller ha masse slekt der. Sånn er det bare. Bare tull. Vet om mange som kommer fra hvorsomhelst uten å ha noen tilknytning og blir en del av bygda. Begge parter må tilpasse seg så går det så bra at Anonymkode: 6c7c9...789 2 1
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2023 #42 Skrevet 22. juli 2023 Hm.. har mannen din rykte fra en fortid du ikke vet om? Anonymkode: 0b363...860 1
MyMichelle Skrevet 22. juli 2023 #43 Skrevet 22. juli 2023 Kanskje de skjønner at du hater dem. Da vil de ta avstand fra deg. De kan oppfatte deg som snobbete. Er du pratsom og åpen, vil folk akseptere deg. Om du skiller deg veldig ut angående klær og sminke, kan de nok være reserverte til å begynne med. Det er et samspill mellom mennesker, begge må gi av seg selv, og ikke fordømme fremmede. Slik jeg ser det har du to alternativer: Vis vennlighet, si «Hei» og vær åpen. Eller flytt. Hilsen ei som er oppvokst på bygda. 3
MyMichelle Skrevet 22. juli 2023 #44 Skrevet 22. juli 2023 AdonisFFM skrev (På 18.7.2023 den 23.23): Jeg ELSKER å bo i Nord. Og ikke så rart at "byfolk", tja, iallfall mange urbane søringer ikke akkurat passer inn. Men mye har nok sammenheng med at byfolk ofte er mer falske, ikke med vilje, men en lærer seg kanskje å leve mer slik i byer hvor ingen kjenner hverandre og ingen bryr seg om noen. At «byfolk» er falske stemmer da ikke. Man kan ikke generalisere slik. Det er en fordom at de er falske og «finere» enn andre. Man må bare forsøke å bli kjent med hverandre. Min erfaring er at mennesker sørfra er blitt godt mottatt. Men de har selv gjort en innsats for å komme inn i miljøet. 1
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2023 #45 Skrevet 22. juli 2023 Kjempesynd at du har det slik, men ærlig talt, bygdefolk flest oppfører seg faktisk ikke slik. Slutt å spre fordommer. Anonymkode: f272d...c97 1 2
Perelandra Skrevet 23. juli 2023 #46 Skrevet 23. juli 2023 Tråden er ryddet for brukerdebatt, latterliggjøring og nedsettende innhold Perelandra, mod.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå