AnonymBruker Skrevet 18. juli 2023 #1 Skrevet 18. juli 2023 Jeg er SÅ lei. SÅ jævelig LEI! Hvorfor kan man ikke bare få leve i fred på bygda? Jeg flyttet hit for 1,5 år siden fordi min kjære mann ville bo her (han er her fra). Jeg er still, rolig, plager ingen, holder meg for meg selv, likevel får jeg altså stygge blikk, prøver jeg å få venner eller bli kjent med lokalsamfunnet blir jeg ignorert. Jeg går en jævla kveldstur og får stygge blikk fra små fjortisser?! Hva i alle verden har jeg gjort for å fortjene det? Det eneste jeg ønsker å å leve mitt liv, er det for mye å be om? Jeg føler meg hatet her, det føles som at jeg har gjort noe grusomt og at jeg nå må straffes med å utestenges helt av det lokale samfunnet😢 Jeg kjenner at det bygges så grusomt mye hat i meg mot bygda og menneskene her. Det skremmer meg. Jeg er livredd for min psykiske helse, mannen nekter å høre på meg, så vil jeg flytte må jeg gjøre det alene, jeg så LEI😭 Er 32 år gammel, føler meg som en 79 åring, med sinnaproblemer og kvalmende hat som jeg frykter snart kommer til å renne ut. Jeg er jo ikke slem mot disse menneskene, men selve tankene mine skremmer meg i det siste. Jeg klarer ikke å holde det inn lengre - så jeg skriver her. Dette går utover min søvn, jobben min, matlyst, fysisk form - ALT. Hva gjør jeg? Psykolog? Skilsmisse? Anonymkode: a2f93...f4c 2 6
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2023 #3 Skrevet 18. juli 2023 Snok1 skrev (17 minutter siden): Flytt. Du vantrives. Jeg begynner å se veldig mørkt på å fortsette å bo her hvertfall😣 Samtidig så ser ikke min mann hvordan jeg har det, og jeg vet at jeg da må flytte alene, dette har han sakt sist vi diskuterte dette. Jeg blir så forvirret og sliten! Anonymkode: a2f93...f4c 1
Snok1 Skrevet 18. juli 2023 #4 Skrevet 18. juli 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Jeg begynner å se veldig mørkt på å fortsette å bo her hvertfall😣 Samtidig så ser ikke min mann hvordan jeg har det, og jeg vet at jeg da må flytte alene, dette har han sakt sist vi diskuterte dette. Jeg blir så forvirret og sliten! Anonymkode: a2f93...f4c Han driter i deg, på tide å deite i ham. 1 3 1
tøydokka Skrevet 18. juli 2023 #5 Skrevet 18. juli 2023 Du skriver du er stille og holder deg for deg selv, kanskje du rett og slett fremstår litt utilnærmelig? Du skriver at du får stygge blikk. Er du sikker på at det er stygge blikk, eller er det en mulighet for at de rett og slett bare ser på deg og så blir de blikkene stygge i ditt hode? Når man er på et litt mørkt sted psykisk er det lett å lese andre mennesker feil. Sier ikke at det er sånn, kanskje er alle menneskene i bygden "drittfolk som ikke vil ha noen ukjente der. Men for meg høres det litt usannsynlig ut at alle skal være sånn. Hva har du gjort for å prøve å få venner og bekjente i bygden? 21 3 6
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2023 #6 Skrevet 18. juli 2023 Hvor i alle dager bor du?! Anonymkode: cde86...dd2 7
Gjest Anonymus Notarius Skrevet 18. juli 2023 #7 Skrevet 18. juli 2023 Vet du at folk ikke liker deg, eller bare tror du det? At folk sender deg "stygge blikk" kan være noe du innbiller deg fordi du mistrives på stedet.
lillevill Skrevet 18. juli 2023 #8 Skrevet 18. juli 2023 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Jeg går en jævla kveldstur og får stygge blikk fra små fjortisser Fjortisser er jo barn. Hvordan er de voksne da? 2 1
Kokeplate Skrevet 18. juli 2023 #9 Skrevet 18. juli 2023 Stygge blikk er som oftest noe man innbiller seg.
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2023 #10 Skrevet 18. juli 2023 Ikke min erfaring med folk på bygdene heromkring i alle fall. Men jeg holder til på Nordvest-landet. Bor i by, men har hytte i en nærliggende bygd og opplever folk der som inkluderende og varme. Så lurer på hvor i landet ca dette utspiller seg? Bor du i Bykle? Anonymkode: 7742c...ea5 2
Svisle Skrevet 18. juli 2023 #11 Skrevet 18. juli 2023 Høres nesten mer ut om om dette er noe som foregår inne i ditt hode. Ordlyden din gjør ikke at du fremstår som en åpen og tilgjengelig person selv, så mulig at dine egne tanker og følelser sender ut mindre inviterende signaler til de du møter? 7 2
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2023 #12 Skrevet 18. juli 2023 Høres ut som en god gammeldags innavlsbygd, der alle er tremenninger eller enda nærmere i slekt. Da går snitt-IQ betydelig ned i løpet av noen generasjoner. Anonymkode: 88384...43a 2 3
Entern Skrevet 18. juli 2023 #13 Skrevet 18. juli 2023 Snok1 skrev (7 timer siden): Flytt. Du vantrives. Snok1 skrev (7 timer siden): Han driter i deg, på tide å deite i ham. Det Snok1 sa. 1
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2023 #14 Skrevet 18. juli 2023 tøydokka skrev (6 timer siden): Du skriver du er stille og holder deg for deg selv, kanskje du rett og slett fremstår litt utilnærmelig? Du skriver at du får stygge blikk. Er du sikker på at det er stygge blikk, eller er det en mulighet for at de rett og slett bare ser på deg og så blir de blikkene stygge i ditt hode? Når man er på et litt mørkt sted psykisk er det lett å lese andre mennesker feil. Sier ikke at det er sånn, kanskje er alle menneskene i bygden "drittfolk som ikke vil ha noen ukjente der. Men for meg høres det litt usannsynlig ut at alle skal være sånn. Hva har du gjort for å prøve å få venner og bekjente i bygden? Dette🙌🏻 Du må prøve å gjøre en innsats. Anonymkode: 36cc8...395 2 2
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2023 #15 Skrevet 18. juli 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Dette🙌🏻 Du må prøve å gjøre en innsats. Anonymkode: 36cc8...395 Ja! Bli med i det lokale koret eller liknende. Gi folk en sjanse til å bli kjent med deg ❤️ Anonymkode: b0f41...a5f 6 3
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2023 #16 Skrevet 18. juli 2023 Jøss, lurer på hvor dette er. Jeg har også flytta til bygda, og aldri opplevd noe av dette - herlig å ikke måtte forholde seg til andre mennesker syns jeg. Anonymkode: 8a5aa...def 2
Lovis Fenja Skrevet 18. juli 2023 #17 Skrevet 18. juli 2023 En jeg kjenner følte litt på det samme, de vurderte å flytte igjen, men så ble hun med i en lokal forening. Hun var fortsatt ikke overbevist, men plutselig løsnet det og nå stortrives hun. Fo noen uker siden hadde hun 40-årslag og denne lokale gjengen gjorde så stas på henne at vi gamle nære venninner nesten følte at vi ikke gjorde nok innsats. Det var bare så fint å se. Gi det en skikkelig mulighet før du gir deg! Hvis mannen din er derfra så må han jo kjenne noen som kan ta deg med på noe, hvis ikke må du gjøre det selv. 4 2 1
Bumoa Skrevet 18. juli 2023 #18 Skrevet 18. juli 2023 «Bygdefolk» er ikke en homogen grupper mennesker som alle oppfører seg likt. Dette fenomenet ser en i bystrøk også. Se på alle Facebook gruppene som heter « vi som bor i xxx».. rene gapestokkene.. Folk er nysgjerrige på det ukjente og gjør seg opp en mening om det passer inn i deres nabolag tipper jeg. 3 1
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2023 #19 Skrevet 18. juli 2023 Holder du deg for deg selv og trekker du deg unna så da lurer jeg på hvordan de skal bli kjent med deg. Du blir jo den rare, om du ikke snakker med folk Anonymkode: 93eb2...47f 4 1
Hippogriff Skrevet 18. juli 2023 #20 Skrevet 18. juli 2023 Her må mannen din ta ansvar og inkludere deg i sitt nettverk. 2 1 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå