AnonymBruker Skrevet 25. august 2023 #21 Skrevet 25. august 2023 Daisy_B skrev (21 timer siden): Det tyder på at de har gått i den klassiske fella der de har leid ut eller på annen måte tatt i bruk nybygget sitt. Da må man betale dokumentavgift for boligen også - ikke bare tomta, og det er derfor omkostningene har økt. Husene ble ferdigstilt på verst tenkelige tidspunkt. Alle vet at det er full stopp i nybyggmarkedet nå. Det at de ikke har kjørt forhåndssalg på dem kan tyde på et kapitalsterkt selskap, så det kan hende det blir vanskelig å få dem ned i pris. Hvis 9 er din max uansett, er det bare å prøve seg. Mye tyder på at det blir vanskelig å få dem ned noe særlig, så akkurat her tror jeg det har liten hensikt å starte på typ 8,2 (som jeg kanskje ville gjort under andre omstendigheter). Argumenter kort, men godt. Og få tydelig fram at dette er deres beste bud. Sett lang frist, feks fra i morgen til tirsdag. La dem få tid til å justere ned forventningene, samtidig som det gir et tydelig signal at ingen andre kommer på banen selv om det er god tid til å gjøre det. Lykke til! Takk for gode innspill , spesielt dette med lang frist 👏🏼 Bare for å korrigere litt starten av innlegget ditt; det er ikke leid ut. For å oppsummere fra start så har utbyggere (stort firma med god likviditet) revet et gammelt hus og nypppført to nybygg. Ingen av boligene er solgt. Boligsalget har til nå vært ført av en salgskonsulent i utbyggerfirmaet. Nå har de gått over til å bruke er meglerfirma, evt noe annet som har skjedd i kulissene. Det er igjen som bor der. Omkostningene har økt fra 95.000kr til 248.000kr Visning neste uke så jeg er spent på om det blir noe salg. Hvis ikke legger vi inn støtet. TS Anonymkode: ca049...ec0
Daisy_B Skrevet 25. august 2023 #22 Skrevet 25. august 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Takk for gode innspill , spesielt dette med lang frist 👏🏼 Bare for å korrigere litt starten av innlegget ditt; det er ikke leid ut. For å oppsummere fra start så har utbyggere (stort firma med god likviditet) revet et gammelt hus og nypppført to nybygg. Ingen av boligene er solgt. Boligsalget har til nå vært ført av en salgskonsulent i utbyggerfirmaet. Nå har de gått over til å bruke er meglerfirma, evt noe annet som har skjedd i kulissene. Det er igjen som bor der. Omkostningene har økt fra 95.000kr til 248.000kr Visning neste uke så jeg er spent på om det blir noe salg. Hvis ikke legger vi inn støtet. TS Anonymkode: ca049...ec0 Ut fra summene du nevner her høres det jo veldig ut som at 248.000,- er vanlig dokumentavgift (2,5% av kjøpesum). Hvis huset ikke har vært tatt i bruk, så skal man kun betale dokumentavgift tilsvarende 2,5% av markedsverdien på tomta. Så enten har de nok tatt det i bruk på en eller annen måte (feks visningsbolig), eller så kan det være en tastefeil fra meglers side ☺️ https://nef.no/fagstoff/dokumentavgift-salg-nybygg/ Spennende med ny visning! Hvis du er virkelig iskald, er det lurt å vente en stund etter visningen. La dem kjenne på at det ikke kom noe bud nå heller. Håper det ordner seg 1
AnonymBruker Skrevet 26. august 2023 #23 Skrevet 26. august 2023 Mange som takker nei til bud under takst først som senere ender opp med å selge for langt under. Anonymkode: 1df98...ea1
AnonymBruker Skrevet 26. august 2023 #24 Skrevet 26. august 2023 Vanskelig å uttale seg når du ikke nevner prisantydning. Om det faktisk er noe som kan kalles skambud, så er det eventuelt prosent under prisantydning det må sees på. Man kan også snu på det og si det er en skampris på boligen når de ikke får solgt. Jeg fikk boligen min 15% under prisantydning, men jeg vil da påstå at boligen var feilpriset i utgangspunktet. Det er bare å se an om det kommer inn andre bud. Man taper ingenting på å legge seg godt under prisantydning. Anonymkode: 1fb5c...a2b
AnonymBruker Skrevet 26. august 2023 #25 Skrevet 26. august 2023 Legg inn det budet du ønsker, du har ingenting å tape på det. Anonymkode: cc724...ad6 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå