Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Noen som jobber som kunderådgiver hos optiker, apotek eller lignende og kan si hva dere har i årslønn ? 

Jobber som sykepleier nå, og trenger noe nytt før jeg er fullstendig utslitt men har ikke råd til å gå mye ned i lønn.....

Anonymkode: 09500...57f

AnonymBruker
Skrevet

Du vil hverken motta spl lønn i apotek eller optiker som medarbeider. Er selv spl og fikk tilbud om lønn 75 k under tariff på apotek. Forståelig at de ikke vil betale farmasøytlønn til noen som ikke kan ta kontroll av resept .

Anonymkode: b1749...1a2

AnonymBruker
Skrevet

Kommer an på ansiennitet. Optikerkjedene følger som oftest tariff. Så da spørs det hvilket lønnstrinn du havner på. 

Jeg hadde tjent ca 450' som salgsmedarbeider og så kommer UB og bonuser i tillegg (men er butikksjef, så ligger høyere i lønn)

Anonymkode: 5e46c...5e0

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Noen som jobber som kunderådgiver hos optiker, apotek eller lignende og kan si hva dere har i årslønn ? 

Jobber som sykepleier nå, og trenger noe nytt før jeg er fullstendig utslitt men har ikke råd til å gå mye ned i lønn.....

Anonymkode: 09500...57f

Som sykepleier kan du selfølgelig ikke gå over til kunderådgiver hos optiker, apotek eller butikkjobber om du ikke kan gå ned i lønn. Du kan jo evt prøve å få feks en kodejobb inn helse. Kjenner noen som har det og de forhandlet seg til at ikke gikk ned i lønn, tror faktisk noen av de gikk litt opp lønn. 

Anonymkode: 7daae...138

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Som sykepleier kan du selfølgelig ikke gå over til kunderådgiver hos optiker, apotek eller butikkjobber om du ikke kan gå ned i lønn. Du kan jo evt prøve å få feks en kodejobb inn helse. Kjenner noen som har det og de forhandlet seg til at ikke gikk ned i lønn, tror faktisk noen av de gikk litt opp lønn. 

Jeg er ikke ts, men ble nysgjerrig på hva en kodejobb er? Hva gjør man da?

Anonymkode: 21ea7...29b

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg er ikke ts, men ble nysgjerrig på hva en kodejobb er? Hva gjør man da?

Anonymkode: 21ea7...29b

Kodejobb da ser du gjennom  journaler og legger inn koder på pasienter som legene har glemt. De går ikke gjennom alle, men en del.  Det har noe med hvor mye sykehuset får betalt av staten for hver pasient.  Feks så kan en pasient ligge inne med feks pneumoni og hjertesvikt, legene har kanskje lagt inn koder for dette. Så kan gjerne pasienten ha feks kols i tillegg som den får noe behandling for, men som legene har glemt å legge inn kode for. Jeg er ikke superflink på det område siden jeg ikke driver med det selv så sikkert dårlig til å forklare . Mener de koderene pleier å dra inn noen ekstra millioner hvert år. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...