Gå til innhold

Hvor kommer dere fra

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
Peanut skrev (37 minutter siden):

Vet ikke helt hva hjembyen min er. Er født i USA, bodde i Tyskland et sted, Trondheim, og tre steder i Oslo før Butter (samboer) og jeg flyttet til Skien. 
Ymse grunner til flyttingen; lei av bråk og diverse ufyselige møkkete troll av noen naboer _angry__by_royaba-d33gaue.gif.e20e04b3ccd08ca8b0d931c38971d033.gif

Har flyttet tre ganger pga bråk og ufyselige naboer. Enkelte skulle hatt ris 🤬

Anonymkode: 428c4...8b6

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Arendal, dessverre.

Anonymkode: da8f8...39c

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Vesterålen. Stortrives🤩

Anonymkode: 5a96e...d88

• Liker 4
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Fra Bærum og bor her

Anonymkode: 019f4...9e5

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Vokste opp i Sarpsborg og flyttet til Bergen så raskt som rå. Flyttet for studier, men byttet landsdel for å komme meg langt unna. Gjennom hele oppveksten ble jeg gjort oppmerksom på at jeg verken hørte til eller var velkommen av både barn og voksne fordi foreldrene mine hadde utdanning. Fpr de lokale betød det at vi trodde vi var så mye bedre enn alle andre. Det trodde vi selvsagt ikke.

Stortrives fortsatt i Bergen 17 år senere. Her får man være i fred og får lov å høre til.

Anonymkode: cf73b...6c1

• Liker 3
  • Hjerte 3
AnonymBruker
Skrevet

Født, oppvokst og bor fortsatt i Oslo. 

Anonymkode: 803d1...830

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Vokste opp i Sarpsborg og flyttet til Bergen så raskt som rå. Flyttet for studier, men byttet landsdel for å komme meg langt unna. Gjennom hele oppveksten ble jeg gjort oppmerksom på at jeg verken hørte til eller var velkommen av både barn og voksne fordi foreldrene mine hadde utdanning. Fpr de lokale betød det at vi trodde vi var så mye bedre enn alle andre. Det trodde vi selvsagt ikke.

Stortrives fortsatt i Bergen 17 år senere. Her får man være i fred og får lov å høre til.

Sarpsborg er nok Norges mest anti-intellektuelle by.

Anonymkode: 7e747...02e

• Liker 5
Skrevet

Er fra Bærum, men bodd forskjellige steder i oppveksten. Alltid kommet tilbake til Bærum, det har alltid vært "hjemme".

I 20-årene flyttet jeg til Drammen alene - jeg leide i Bærum, men ble altfor dyrt selv med full jobb, ville bo fint til en OK pris, og fant et lite hus jeg leide i Drammen, uten å "leie meg i hjel".

Så traff jeg min samboer og vi ville kjøpe hus, og da måtte vi ut av Drammen og inn i Vestfold for å finne noe skikkelig uten å låne oss ihjel (verken Drammen eller Bærum var aktuelle mtp pris). Så nå bor vi sentralt på landet i et hus og jeg elsker det - en halvtime å kjøre hjem til Bærum, og en time i en annen retning til svigers. Vi har virkelig funnet hjemmet vårt ❤️

• Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg kommer fra Trondheim, bor utenfor Oslo. Jeg flyttet i utgangspunktet pga. en jobb, og ble her hovedsaklig pga. kjærligheten. At jeg ikke forsøkte å dra med meg mannen til Trondheim for å komme nærmere familie og nettverk der, skyldes delvis at det ville blitt styr med nye jobber og slikt, delvis at vi trives godt og delvis været. Han kommer fra Vestlandet, men har ikke noe ønske om å flytte tilbake dit. Nå er flytting helt uaktuelt siden vi har barn som har nettverk og trives i nærmiljøet sitt. 

Anonymkode: 9315d...d43

• Liker 1
Skrevet

Vokste opp på Nesodden, men flyttet til Oslo. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg kommer fra Trondheim, flyttet til Oslo for å studere og flyttet tilbake da vi ventet vårt første barn🥰 stortrives her! Men skulle kanskje ønske jeg hadde bodd noen år utenlands før vi «grodde fast»😅 får prøve å reise mye når barna blir litt eldre🥰

Anonymkode: c25bc...2b5

AnonymBruker
Skrevet

Kommer fra Oslo, bor 40 min unna nå, på landet. Flyttet i år.

Valgte å flytte ut av byen (selv om jeg bodde i en av de ytre bydelene, så ikke mye trafikk), fordi det er slitsomt med mye folk overalt og støy. Har hunder, så det er mye bedre for dem å bo på landet enn i et tett boligstrøk med masse folk. 

Trives veldig godt med mer plass, mye større hus enn vi hadde hatt råd til i Oslo og stor hage. Ingen naboer, ingen skrikete barn overalt, og bedre standard på bolig.

Eneste negative er bilvei ved siden av huset og at det er lengre å pendle til jobb i Oslo. Men disse tingene var jeg jo fullt klar over da vi flytta, og det er verdt det.

Anonymkode: 0a408...03c

AnonymBruker
Skrevet

Er fra Trondheim, flyttet til Malvik ikke langt unna Trondheim nylig. 

Anonymkode: 8d676...2fc

AnonymBruker
Skrevet

Født og oppvokst i Oslo og bor her nå. Studerte dog andre steder for å se litt mer av landet. Tror alle har godt av det😊

Anonymkode: 6f2c8...7ad

AnonymBruker
Skrevet

Født i Indre Troms. Bodde 12 år i Oslo som ung voksen, pluss to år andre plasser i Norge. Flyttet hjem igjen da jeg var 32. Veldig fornøyd med valgene. Alle har godt av å flytte litt på seg.

Anonymkode: 4e3be...dfc

• Liker 1
Skrevet

Er opprinnelig fra Bergen. Bor nå i Kongsberg med samboer og hund. 

Flyttet opprinnelig til østlandet, for å bo sammen med exen. Når det forholdet tok slutt etter ca. 2 år, så trivdes jeg såpass godt her på østlandet, at jeg ble værende. Nå bor jeg østpå på 15 året. Er hjemme i Bergen hver sommer og annenhver jul. 

Jeg savner Bergen innimellom, men kommer aldri til å få samboer med på å flytte dit. 

• Liker 1
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Er fra utkanten av Trondheim og bor der nå også. Samme hus faktisk.

Anonymkode: 3e043...a12

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Oppvokst på Hadeland. 

Bor nå i Oslo. 

Jeg flyttet pga ræva sted. Mye mobbing. Så mitt snitt til å flytte, da jeg var ferdig utdannet. 

Anonymkode: 07a6c...64e

Jeg bodde et par år på Hadeland og trivdes der. Men det har kanskje med hvor på Hadeland man bor.... Jeg bodde ca. 2 år på Gran og trivdes ikke optimalt akkurat der. Men det kan like gjerne være det dårlige forholdet jeg var i 🤔 Så bodde jeg ca. 3 år på Jevnaker og der trivdes jeg veldig godt. 

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Det er godt å høre. Bergen er en veldig trivelig by, om man gir den, regnværet, bergensere og dialekten (som jeg vet mange ikke liker) en sjans 😄 Nytter ikke si at man ikke liker Bergen, om man ikke har vært der mer enn 1 time. For det gir ingen mening 😄

Håper du fortsatt koser deg med å bo i Bergen ❤️ Fineste byen i Norge, etter min mening. Men jeg er nok inhabil, siden jeg er født og oppvokst i Bergen. Jeg gjorde motsatt av deg, jeg flyttet til østlandet og har bodd her i ca 15 år 😄

Endret av Mardina
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, Mardina said:

Håper du fortsatt koser med å bo i Bergen ❤️ Fineste byen i Norge, etter min mening. Men jeg er nok inhabil, siden jeg er født og oppvokst i Bergen. Jeg gjorde motsatt av deg, jeg flyttet til østlandet og har bodd her i ca 15 år 😄

Ja Bergen har en helt spesiell plass i mitt hjerte i alle fall. Det hadde vært en sorg å måtte flytte herfra ❤️ Heldigvis er det jo bra steder på østlandet og, og det virker som du har funnet deg til rette der :)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg flyttet til Larvik for kjærligheten🥰 På grunn av mye flytting i barndommen har jeg aldri hatt et sted hvor jeg har følt meg hjemme, men det gjør jeg nå☺️

Anonymkode: bc842...7ab

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...