Gå til innhold

Timevis å vente i ladekø!

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ser alle anbefaler å kjøpe elbil nå, men er dere virkelig fornøyd med det kaoset som er når man skal kjøre litt lenger med elbilen? Det er timevis å vente i ladekø, ørten ulike apper man må installere for å kunne lade, er man så uheldig å ha en leaf har de fleste stasjoner kun et par chademo-ladere (som regel er de opptatt fordi noen lader ccs på den andre siden), man må vente minst 30 minutter på at bilen lades opp (kun til 80%, aldri fullt) og rekkevidden er fortsatt latterlig lav om man ikke kjøper bil til minst 300.000. 

Veinett og ladestasjoner er ikke klar for elbil-revolusjonen, er det bare jeg som legger merke til det? Elbilen gir fordeler til de rike, men de rike trenger ikke det. 

Anonymkode: 9367f...3b9

• Liker 6
  • Nyttig 3
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Elbil sin store styrke er hverdagsbruk hvor 99% av kjøringen foregår. Men når det er sagt så har jeg aldri hatt problemer på langtur med elbil de fem årene vi har hatt det. Ofte så tar det lenger tid å spise pølse og gå på do enn å lade.

Anonymkode: 993db...269

• Liker 23
AnonymBruker
Skrevet

Har en elbil med 220km rekkevidde og har uten problemer kjørt Oslo - Bergen, Trondheim og Stavanger. Aldri opplevd ladekø - jeg ser at det ofte er kø på Mer, Ionity, Circkle K ladere osv men det er ALDRI kø hos Tesla sine ladere når jeg har ladet der, som jeg alltid prøver å gjøre. Mye billigere er det også.

Har du Leaf med chademo har du skutt deg selv i foten.

Anonymkode: 27a5b...da1

• Liker 12
AnonymBruker
Skrevet

Ikke kø og ørten apper med Tesla...

Anonymkode: 8f0f2...6cf

• Liker 6
  • Hjerte 2
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Elbil sin store styrke er hverdagsbruk hvor 99% av kjøringen foregår. Men når det er sagt så har jeg aldri hatt problemer på langtur med elbil de fem årene vi har hatt det. Ofte så tar det lenger tid å spise pølse og gå på do enn å lade.

Anonymkode: 993db...269

Vel, når man kjører elbil i sommerferien og alle skal lade samtidig på samme sted tar det minst to timer. 

AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Har en elbil med 220km rekkevidde og har uten problemer kjørt Oslo - Bergen, Trondheim og Stavanger. Aldri opplevd ladekø - jeg ser at det ofte er kø på Mer, Ionity, Circkle K ladere osv men det er ALDRI kø hos Tesla sine ladere når jeg har ladet der, som jeg alltid prøver å gjøre. Mye billigere er det også.

Har du Leaf med chademo har du skutt deg selv i foten.

Du kjører også tesla ja?

AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Bekrefter det jeg sier om at elbil er bra for rike folk. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Vel, når man kjører elbil i sommerferien og alle skal lade samtidig på samme sted tar det minst to timer. 

Du kjører også tesla ja?

Kjører ikke Tesla, nei. 

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Kjører ikke Tesla, nei. 

Men en kan jo lade hos Tesla selv om en ikke har det, så lenge en har rett ladekontakt. Rimeligere på kwt er det også

Anonymkode: 23d9c...4fc

• Liker 14
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
3 hours ago, AnonymBruker said:

Du kjører også tesla ja?

Tesla er jo en av de rimeligste elbilene man kan kjøpe?

• Liker 14
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Jeg ser alle anbefaler å kjøpe elbil nå, men er dere virkelig fornøyd med det kaoset som er når man skal kjøre litt lenger med elbilen? Det er timevis å vente i ladekø, ørten ulike apper man må installere for å kunne lade, er man så uheldig å ha en leaf har de fleste stasjoner kun et par chademo-ladere (som regel er de opptatt fordi noen lader ccs på den andre siden), man må vente minst 30 minutter på at bilen lades opp (kun til 80%, aldri fullt) og rekkevidden er fortsatt latterlig lav om man ikke kjøper bil til minst 300.000. 

Veinett og ladestasjoner er ikke klar for elbil-revolusjonen, er det bare jeg som legger merke til det? Elbilen gir fordeler til de rike, men de rike trenger ikke det. 

Akkurat kjørt litt over 150 mil igjennom deler av Norge nå i fellesferien. I min nye EL-bil. 

Har ikke ventet et eneste sekund på å lade. Ikke antydning til noe som kan kalles kaos eller ladekøer. Ledig lader hver gang.

Ladet til 80% og kan da kjøre ca 40 mil med familie på 4 og fullpakket bil. Det er uansett mer en jeg orker/gidder å kjøre uten pause uansett, for ikke å snakke om unga.

Har ikke brukt app en eneste gang heller for å lade. Bruker bare brikke/chip som henger på bilnøkkelen til å starte/stoppe ladingen.

Scenario du beskriver gjenspeiler ikke virkeligheten. Jeg er storfornøyd med å endelig ha gått over til EL-bil og ta den med familien på bilferie nå i sommer.

Null kaos. Null kø. Null stress.

• Liker 11
  • Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet

Vi har aldri hatt problemer med å lade på langtur, hverken kø eller ladetid. Kombinerer lading med måltid og måltidet tar lengst tid.

Anonymkode: b9e0e...ec2

• Liker 3
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Har aldri måtte vente i ladekø mer enn halvtime, og har bare en app.

Ikke alle som har bil kjører på bilferie... Jeg har bil for å komme meg til og fra jobb, og andre steder i hverdagen.

Anonymkode: b870c...563

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Har hatt elbil i tre år, har aldri måtte stå i lade-kø. Nå har vi faktisk tesla og der sier bilen også ifra hvis den ladepunkt du velger er mye trafikk på, men selv da vi kjørte ditt allikevel, så var det ikke kø.. 

Dere som kjører bensinbil da, er ikke dere lei å måtte dra gjennom bensinstasjon titt og ofte? Det er jo mas.. Hele tiden liksom, aldri kan du lade bilen hjemme bare, nei må kjøre innom for å kjøpe bensin. Så mye bortkastet tid i hverdagen.

Anonymkode: 59c5b...d70

• Liker 3
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

Kjørte tur retur Spania i fjor med Tesla. Ingen ladekø.

Anonymkode: 99304...b26

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet

Glad jeg har Dieselbil så tar det meg 6 minutter og fylle tanken da er jeg inne og kjøper ostegrill i samme slengen :D 

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet
Maskinfører skrev (11 timer siden):

Glad jeg har Dieselbil så tar det meg 6 minutter og fylle tanken da er jeg inne og kjøper ostegrill i samme slengen :D 

Jeg får på ganske mange mil med samme tid med lading. Rekker en tur på toalettet mens bilen fyller seg selv, og så koble av lading og kjøre. 5-10 min pause når en kjører 50 mil er litt greit å innvilge seg uansett

Anonymkode: 23d9c...4fc

• Liker 4
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

ALDRI stått i kø uansett årstid eller land med vår.  vi lader jo når vi feks kjøper lunch eller må ha en dopause, som man vanligvis gjør på en ferietur. ellers i året lader vi hjemme på hjemmeladere.

Anonymkode: 413b2...d51

• Liker 4
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Det er timevis å vente i ladekø, ørten ulike apper man må installere for å kunne lade, er man så uheldig å ha en leaf har de fleste stasjoner kun et par chademo-ladere (som regel er de opptatt fordi noen lader ccs på den andre siden), man må vente minst 30 minutter på at bilen lades opp (kun til 80%, aldri fullt) og rekkevidden er fortsatt latterlig lav om man ikke kjøper bil til minst 300.000. 

Leaf er dårlig egnet til langturer, nettopp pga. CHAdeMO-kontakten (som stort sett kun brukes av Leaf nå, og en lite solgt Lexus). 

Alle vi andre lader på Tesla sine ladestasjoner, der det ofte er 40+ ladere på ett sted og prisen er halvparten av de andre leverandørene. Jeg har stått i kø én gang, en skjærtorsdag for 4-5 år siden. 9 biler foran meg i kø på Lillehammer, måtte vente 20 minutter. Ellers aldri, og jeg kjører 30.000km i året uten å pendle til jobben med bil. 

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Kjørte et par dager i Sverige og masse ladesteder med lite kø, fikk sjokk når jeg returnerte til Norge og hadde 5 timer hjem at det var ladekøer overalt.  Kun masse Teslaladerne som sto ubrukte overalt.  Vi har hatt elbil i 10 år. Har aldri kjørt langtur før nå, men i Norge er alt annet enn Teslaladere underdimensjonert. 

Anonymkode: 6bd87...f6a

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 timer siden):

I tillegg er ladingen gratis....for enkelte av oss iallfall 🤩

Love it.

Har flere somre kjørt sørover. Null kø og null utgift til drivstoff.

Er ikke rik, bare kjøpt en rimlig og fornuftig Tesla.

Anonymkode: b81db...685

• Nyttig 1
Skrevet

Ryddet for avsporinger. 

Christina82, mod

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...