Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Rundt ett år på begge to. Det har vært en glidende overgang fra samsoving/bedside crib når de var bittesmå, til sprinkelseng på vårt rom/samsoving deler av natta, til sprinkelseng på eget rom. Minste flyttet inn til storesøster (vi har bare to soverom). 

Begge får fremdeles komme opp i senga til oss om de våkner om natta og ønsker det (nå er de to og fem). 

Anonymkode: 9d9c4...5ad

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Første flyttet på eget rom da hun var ca 4,5 måneder.

Hun sov godt om natten i sprinkelseng på rommet vårt, men jeg fikk aldri annet enn lett søvn, og våknet av hver minste lyd. Eller mangelen på lyd…

Vi var på en hyttetur da hun var 3,5 måned gammel, og da var det ikke plass til reiseseng inne hos oss, så hun sov på et annet rom. Det var første gang jeg sov ordentlig. Da fikk jeg veldig lyst til å flytte henne da vi kom hjem, men så fikk vi covid hele gjengen, så det tok litt tid før jeg klarte å slutte å følge slavisk med på pusten hennes😅

Vi har en på 4,5 måned nå, og rommet hennes ser ut som en bod, så hun sover nok hos oss litt til. Kjenner ingen hast der da jeg slapper bedre av denne gangen, men tipper hun blir flyttet rundt 6 måneder.

Anonymkode: d33f1...824

AnonymBruker
Skrevet

Fra dag 1. Har fått eget barnerom allerede før den ble født.

Anonymkode: a5194...7c2

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Fra dag 1. Har fått eget barnerom allerede før den ble født.

Det er anbefalt å ha barnet på samme rom som foreldrene (enten samsoving, bedsidecrib eller egen seng) frem til 6 måneder grunnet økt risiko for krybbedød om barnet sover på eget rom fra nyfødt.

Anonymkode: 0ebe2...5b7

• Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Det er anbefalt å ha barnet på samme rom som foreldrene (enten samsoving, bedsidecrib eller egen seng) frem til 6 måneder grunnet økt risiko for krybbedød om barnet sover på eget rom fra nyfødt.

Anonymkode: 0ebe2...5b7

Vi bruker babyphone, så dette går bra. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Vi bruker babyphone, så dette går bra. 

Men den sender vel bare lyd til dere og ikke begge veier?

Anonymkode: 6dbc6...eb1

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Men den sender vel bare lyd til dere og ikke begge veier?

Det er riktig, nettopp det er jo vitsen med babyphone. Hører nå ungen er våkner/ skriker og har selv nok privatliv. Skjønner ikke helikopter foreldrene som sover i samme rom med barn helt til de er 2-3 år gammel. Forholdet til samboeren må jo sovne helt.

AnonymBruker
Skrevet

2,5år og samsover ❤️

Anonymkode: df26c...efa

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Det er riktig, nettopp det er jo vitsen med babyphone. Hører nå ungen er våkner/ skriker og har selv nok privatliv. Skjønner ikke helikopter foreldrene som sover i samme rom med barn helt til de er 2-3 år gammel. Forholdet til samboeren må jo sovne helt.

Babyphone er nyttig for å høre når baby gråter, men mtp krybbedød gjør den ingenting. Å dele rom reduserer risikoen nettopp fordi babyen blir litt forstyrret og dermed reduserer sjansen for lange pustestopp. Når barnet har mer modent pustemønster er ikke det så viktig lenger, derfor er anbefalingen i Norge minst seks måneder og feks i UK ett år. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Ungene våre ble lagt på eget rom da vi kom fra klinikken.

Anonymkode: 60963...136

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...