AnonymBruker Skrevet 15. juli 2023 #1 Del Skrevet 15. juli 2023 Vi har en nesten 1 år gammel gutt, som fortsatt sover i sprinkelseng inne på vårt rom. Vi hadde tenkt å vente litt til med å flytte gutten inn på sitt eget rom, men plutselig endret jobbsituasjonen til min mann seg drastisk. Det betyr at fra november til slutten av juni neste år, kommer vi til å ha en nok så stressende periode, der han jobber veldig mange timer og kveld, og jeg jobber 100% på dagtid. Vi begynte derfor å vurdere å flytte babyen på eget rom allerede nå i august-oktober, men jeg føler meg ikke klar. Når flyttet dere babyen inn på eget rom? Er det mulig å gjøre dette mens man er inne i en krevende arbeidshverdag, eller går det greit? Er det lettere å flytte babyen nå eller når han er litt eldre? Vi har ingen venner som har barn ennå, og foreldrene våre gjorde dette for snart 30 år siden, så de følte seg litt rustne og lite oppdatert. Anonymkode: ff38e...4a0 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bolla2 Skrevet 15. juli 2023 #2 Del Skrevet 15. juli 2023 Vi flyttet ungene på egne rom når de var litt over 1 år, gikk veldig greit for begge. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2023 #3 Del Skrevet 15. juli 2023 Vår lille flyttet på eget rom da han var 7 mnd. Han ble så forstyrret av meg og nattamming da vi samsov at far skar igjennom og sa vi måtte gjøre noe for alles søvn. Pappaen tok kveldsstell og natt konsekvent, allerede dag 2 sov baby mye bedre! Etter et par uker hadde han gått fra å våkne annenhver time til å sove hele natten!! Jeg sliter fremdeles med å sovne uten babyen min inntil meg, men merker at både jeg og baby er mye mer blide og opplagt på dagtid ❤️ Anonymkode: 8ccab...cea 2 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2023 #4 Del Skrevet 15. juli 2023 Så tidlig som mulig. Anonymkode: e31ee...a71 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2023 #5 Del Skrevet 15. juli 2023 4,5 mnd 8 mnd 8 mnd, og hun skal bo hos oss leeeenge Anonymkode: ab3e6...438 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2023 #6 Del Skrevet 15. juli 2023 Flyttet han for to uker siden. Har gått kjempefint. Han er 14 mnd. Anonymkode: 70a8d...c7f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2023 #7 Del Skrevet 15. juli 2023 Fikk eget rom da han var 10 måneder. Jeg begynte på jobb og han begynte i barnehage da han var 11 måneder, så vi ønsket å gjøre han trygg på eget rom før det + han våknet av hver minste lyd vi lagde. Han ble raskt trygg på eget rom og sov mye (mye!) bedre. Vi byttet på å sove på madrass på gulvet inne hos han i litt under to uker, det fungerte godt for oss. Anonymkode: 83aa8...bb0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lorieen Skrevet 15. juli 2023 #8 Del Skrevet 15. juli 2023 Mine flyttet på eget rom da de var henholdsvis: 5 år (bodde trangt og hadde kun ett soverom fram til da) 8 mnd 8 mnd (flyttet inn til broren på 2 år) 21 mnd Minsten er 19 mnd og skal snart flytte inn til sin storebror på 3,5. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2023 #9 Del Skrevet 15. juli 2023 Eldste var 6 år, og andremann var 3 år da de flyttet inn på eget rom. Null problem med eget rom. Tredjemann på halvannet år sover fortsatt med oss voksne. Vi samsover. Anonymkode: 78a5a...9d7 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2023 #10 Del Skrevet 15. juli 2023 Samsover enda. 2,5 år❤️ Anonymkode: 45765...249 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2023 #11 Del Skrevet 16. juli 2023 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Eldste var 6 år, og andremann var 3 år da de flyttet inn på eget rom. Null problem med eget rom. Tredjemann på halvannet år sover fortsatt med oss voksne. Vi samsover. Anonymkode: 78a5a...9d7 Anonymkode: 1fcff...c50 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2023 #12 Del Skrevet 16. juli 2023 Ved 7 mnd her. Da skulle jeg tilbake på jobb, så kunne ikke samsove og våkne hver 3. timer lenger. Mannen min tok over nettene, og hun sov da gjennom natta umiddelbart. Anonymkode: ef148...b1a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2023 #13 Del Skrevet 16. juli 2023 9 mnd. Han har alltid sovet i egen sprinkelseng, men vi så alle ble mer uthvilt når han flytta på eget rom. Anonymkode: 4e9d4...711 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2023 #14 Del Skrevet 16. juli 2023 7 mnd (2 dager siden 😅 ) Da kunne vi ikke bruke bedsiden lenger og vi har ikke plass til sprinkelseng på rommet vårt. I natt sov hun hele natta uten å våkne 🤗 Anonymkode: 27fb6...57a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2023 #15 Del Skrevet 16. juli 2023 1 år og 2 måneder Vi samsover fortsatt jeg bor med bare ett soverom og har ikke fått til å få han til å sove i sin egen seng enda og er fordi jeg sover i senga vedsiden av og han da vil ha kos. Men heldigvis for han jobber jeg ikke og synes det er koseligt. Anonymkode: c9a78...52a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2023 #16 Del Skrevet 16. juli 2023 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Anonymkode: 1fcff...c50 På Jeg dååååner!😂 Anonymkode: c9a78...52a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2023 #17 Del Skrevet 16. juli 2023 6mnd, gikk strålende, han sov endelig natten gjennom da han ble flyttet. Anonymkode: 40fee...9df 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2023 #18 Del Skrevet 16. juli 2023 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Vi har en nesten 1 år gammel gutt, som fortsatt sover i sprinkelseng inne på vårt rom. Vi hadde tenkt å vente litt til med å flytte gutten inn på sitt eget rom, men plutselig endret jobbsituasjonen til min mann seg drastisk. Det betyr at fra november til slutten av juni neste år, kommer vi til å ha en nok så stressende periode, der han jobber veldig mange timer og kveld, og jeg jobber 100% på dagtid. Vi begynte derfor å vurdere å flytte babyen på eget rom allerede nå i august-oktober, men jeg føler meg ikke klar. Når flyttet dere babyen inn på eget rom? Er det mulig å gjøre dette mens man er inne i en krevende arbeidshverdag, eller går det greit? Er det lettere å flytte babyen nå eller når han er litt eldre? Vi har ingen venner som har barn ennå, og foreldrene våre gjorde dette for snart 30 år siden, så de følte seg litt rustne og lite oppdatert. Anonymkode: ff38e...4a0 Ene fikk eget rom fra litt før ett år, den andre ca 7mnd. Men begge sov da natten igjennom. Og rommet var så jeg nesten så sengen fra vårt rom. Dvs rommet og dørene sto så tett at det nermest var samme rom. Anonymkode: a1b56...6b8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mt3 Skrevet 16. juli 2023 #19 Del Skrevet 16. juli 2023 Når barnet er 1år gammelt så kan det godt sove på eget rom. Grunnen til at vi flyttet barnet på eget rom tidligere enn 1år var at jeg våknet av hver en liten bevegelse barnet gjorde og hvert et lite kny som kom. Om dere ikke forstyrres av barnet, og barnets søvn heller ikke forstyrres av at dere står opp tidlig eller kommer seint i seng så kan dere jo bare fortsette slik som nå frem til du vil prøve å flytte barnet. En vil aldri føle seg klar til å flytte barnet inn på eget rom om det ikke forstyrrer din egen søvn, så ikke vent på den følelsen. Men det er helt klart ikke lurt å flytte barnet midt i den mest hektiske jobbperioden, for i den tiden trenger dere jo alle mest mulig god søvn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2023 #20 Del Skrevet 16. juli 2023 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Vår lille flyttet på eget rom da han var 7 mnd. Han ble så forstyrret av meg og nattamming da vi samsov at far skar igjennom og sa vi måtte gjøre noe for alles søvn. Pappaen tok kveldsstell og natt konsekvent, allerede dag 2 sov baby mye bedre! Etter et par uker hadde han gått fra å våkne annenhver time til å sove hele natten!! Jeg sliter fremdeles med å sovne uten babyen min inntil meg, men merker at både jeg og baby er mye mer blide og opplagt på dagtid ❤️ Anonymkode: 8ccab...cea Mange som tenker samsoving er det beste. Men som i ditt tilfelle så er det jo ikke det. Jeg kjenner flere som kjører på med samsoving. Men ingen sover om natten, de våkner flere ganger igjennom natten. Ungene er slitne, de voksne er slitne. Den ene ungen går i 3 klasse. Har eget rom. Men våkner jo minst 5 ganger om natta fortsatt. Flyttet å eget rom i alder 3 år. Men da var liksom vanen om oppvåkning på natt så stor at det er umulig å snu. Her fikk barna eget rom før ett år. Og de har alltid sovet godt på natten. Vi har fått sovet og har ikke vært trøtte slitne foreldre. Da har det vært pga andre ting. Og mine har hatt god døgnrytme, hele veien. Bortsett fra noen korte overgangs perioder. Eller sykdom. Samsoving blir liksom fremstilt som det eneste rette og det barnet trenger mest. Jeg tenker at det en familie trenger mest er gode soverutiner. Og vekker man hverandre mange ganger på natten, så er ko ikke samsoving det beste for dem. Selvfølgelig må man jo det når det er mye amming døgnet rundt. Anonymkode: a1b56...6b8 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå