AnonymBruker Skrevet 15. juli 2023 #1 Skrevet 15. juli 2023 Hei! Samboer og jeg har nylig pusset opp og grunnet dette fått et mye høyere lån. Det er slik at jeg tjener mer enn han- og har derfor lagt mer i EK og har en høyere del av lånet som jeg betaler ned. Grunnet dette syns jeg vi skal skrive samboerkontrakt, slik at alt er offisielt og man klargjør at jeg da eier mer enn han (kan kjøpe seg inn når han får inntekt til det). Men samboer er ikke begeistret for dette, og mener det er tull: «det ordner seg uansett» mentalitet. Han eier 50% uten kontrakt og betaler 1/3 i lån. Og lagt inn 1/6 av EK. Jeg syns dette blir for dumt at vi ikke skriver kontrakt- da får jo han halvparten av alt om vi skulle gå fra hverandre..i tilegg eier jeg alt av inventar (Eide før jeg møttte han) det vil også ha papir på at følger meg. er jeg smålig som ønsker dette? Blir dårlig stemning hver gang jeg nevene kontrakt og at det må ordnes nå…hvem er urimelig? Jeg som ønsker kontrakt eller han som ikke vil skrive en. Han får meg til å føle meg grisk/eiesyk.. Anonymkode: 13631...37c 1
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2023 #2 Skrevet 15. juli 2023 Du er ikke smålig, samboeren din er korttenkt. Stå på ditt. Anonymkode: df387...bd6 8
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2023 #3 Skrevet 15. juli 2023 SELVFØLGELIG SKAL DU SKRIVE KONTRAKT PÅ DETTE!!! Anonymkode: 93929...500 6 1 2
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2023 #4 Skrevet 15. juli 2023 Eneste feilen dere har gjort er å ikke skrive kontrakt før dere begynte. Selvfølgelig skal dere skrive kontrakt. Dersom han har utført mer arbeid enn deg, eller arbeid av høyere verdi bør han få noe igjen for det. Anonymkode: 2fd29...61b 3 5
Tipaa Skrevet 15. juli 2023 #5 Skrevet 15. juli 2023 Er hva som står tinglyst som gjelder som eierbrøk. Endre dette også eventuelt 1
Veggdyret Skrevet 15. juli 2023 #6 Skrevet 15. juli 2023 Selvfølgelig vil han ikke skrive kontrakt på at han skal få dårligere vilkår enn han har i dag? Det er ikke så rart at han tenker "dumper hun meg så fortjener hun at jeg stikker av med en god del av pengene hennes"... 4
Mt3 Skrevet 15. juli 2023 #7 Skrevet 15. juli 2023 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Du er ikke smålig, samboeren din er korttenkt. Stå på ditt. Anonymkode: df387...bd6 Hvordan er han korttenkt? Han tjener jo mer på å ikke signere, han står jo som eier på 50% mens han kun har lagt inn 1/6 av egenkapitalen og betjener 1/3 av lånet. Vil heller si det er TS som har vært korttenkt som ikke har fått ordnet kontrakten før den store oppussingen. Nå har hun jo forhåpentligvis fortsatt gode bevis for at størsteparten av egenkapitalen kom fra hennes konto og at også mesteparten av lånet betales fra hennes konto, og møblene er jo fra før de ble samboere så hun vil jo uansett få med mest ut om det blir slutt. Men det kan jo ta litt tid om han da plutselig vil være vrang. 3
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2023 #8 Skrevet 15. juli 2023 Kontrakt er et must for samboere. Det er ikke smålig å forlange det. Vil tro de fleste er så opplyste om dette i dag at de skriver dersom de kjøper sammen. Ved leie er det kanskje ikke så farlig Anonymkode: 5fe24...3df 1
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2023 #9 Skrevet 15. juli 2023 Kontakt med samboer var null verdt da vi skilte lag. Anonymkode: d2384...086
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2023 #10 Skrevet 15. juli 2023 Skriv kontrakt!!! Det burde allerede ha blitt gjort. Og eierbrøk bør da virkelig endres..?? Anonymkode: 54b23...83d
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå