Gå til innhold
Problemer med registrering ved bruk av windows mail (hotmail, live, outlook) ×

Anbefalte innlegg

Skrevet

Eg er på ventelisten som nummer 6, trur dokke eg kjem meg inn?

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Hei. Jeg står fortsatt på venteliste som nr 1. En kollega av meg var nr 3 og kom inn idag. Betyr det at suppleringsopptaket var idag? Jeg vet det står ca 29. juli på SO, og med tanke på at det er lørdag i morgen, betyr det at det er ferdig da? Noen andre som har fått svar idag?

Anonymkode: 4eded...942

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Hei. Jeg står fortsatt på venteliste som nr 1. En kollega av meg var nr 3 og kom inn idag. Betyr det at suppleringsopptaket var idag? Jeg vet det står ca 29. juli på SO, og med tanke på at det er lørdag i morgen, betyr det at det er ferdig da? Noen andre som har fått svar idag?

Lurer på det samme! 

Anonymkode: 430f2...fa1

AnonymBruker
Skrevet

Ser det er noen som har fått svar i dag fra en annen post. Og andre som ikke har fått svar. Det er vel svar innen 29/7? Det er også mulig å få svar selv på en lørdag. Håper du får svar i morgen!:) 

jeg venter selv på svar på opptak av master..

Anonymkode: 39c71...b96

AnonymBruker
Skrevet

Jeg stod som nr 3 på venteliste, men kom inn i dag 😊

Anonymkode: a5f5e...1db

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg stod som nr 3 på venteliste, men kom inn i dag 😊

Anonymkode: a5f5e...1db

Gratulerer! Hvilket studie og hvor?

AnonymBruker
Skrevet

Jeg som stod på 3 plass på Øk/adm, kom inn i dag 😀

Anonymkode: a0643...4c3

• Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hvilken skole?

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hvilken skole? Sto på 2. og kom ikke inn!!!

Anonymkode: efbab...740

Skrevet

Hadde fortengt hvor vanskelig det er å finne bolig 😳😵‍💫😬🙁 Noen som er kommet inn i Oslo som har tips?

AnonymBruker
Skrevet
Brukeranonym8 skrev (13 timer siden):

Hvilken skole?

Har ikke lyst til å bli gjenkjent 😅 men det var en bachelor i en stor by og ikke i Bergen

AnonymBruker
Skrevet

Jeg kom inn på førstevalget (yay), og fikk kvittering på at jeg takket ja. Men når kommer sms eller mail fra studiestedet?

Anonymkode: 8c466...355

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Lille Ballerina skrev (8 timer siden):

Hadde fortengt hvor vanskelig det er å finne bolig 😳😵‍💫😬🙁 Noen som er kommet inn i Oslo som har tips?

Nei. Bare å si opp plassen om ikke du finner noe til studiestarten da

Anonymkode: 88134...092

AnonymBruker
Skrevet

Jeg søkte i etterfyllingsopptaket, og hadde vesentlig høyere snitt enn det som var grensa på studiet jeg da søkte på.

Sjekket i går og da var svaret på søknaden «ikke kvalifisert».

Hvordan kan jeg ikke kvalifisere når jeg hadde et snitt på 63, og snittet på studiet var på 43? (Tallene er bare eksempeltall, men det var ca slik, så jeg trodde jeg da ihvertfall var kvalifisert?)

Anonymkode: 434f6...763

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Jeg søkte i etterfyllingsopptaket, og hadde vesentlig høyere snitt enn det som var grensa på studiet jeg da søkte på.

Sjekket i går og da var svaret på søknaden «ikke kvalifisert».

Hvordan kan jeg ikke kvalifisere når jeg hadde et snitt på 63, og snittet på studiet var på 43? (Tallene er bare eksempeltall, men det var ca slik, så jeg trodde jeg da ihvertfall var kvalifisert?)

Har du faga som kreves?  Feks realfag, eller en viss karakter oppnådd i et spesielt fag?

Anonymkode: b226a...093

• Liker 2
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Har du faga som kreves?  Feks realfag, eller en viss karakter oppnådd i et spesielt fag?

Anonymkode: b226a...093

Det krevdes ingen spesielle fag eller realfag for dette. Som sagt lå konkurransepoengene mine vesentlig høyere enn grensa på studiet. I tillegg er jeg tidligere utdannet innen samme retning, noe som også ligger dokumentert inne på Samordna Opptak. Jeg burde derfor altså logisk sett være mer enn kvalifisert nok, og må si jeg skjønner utrolig lite når jeg da får denne beskjeden.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det krevdes ingen spesielle fag eller realfag for dette. Som sagt lå konkurransepoengene mine vesentlig høyere enn grensa på studiet. I tillegg er jeg tidligere utdannet innen samme retning, noe som også ligger dokumentert inne på Samordna Opptak. Jeg burde derfor altså logisk sett være mer enn kvalifisert nok, og må si jeg skjønner utrolig lite når jeg da får denne beskjeden.

Faktisk så er de reelle tallene at i ordinær kvote så var «grensa» på studiet 43. Mine konkurransepoeng i ordinær kvote er 65. Og så kvalifiserer jeg altså ikke🧐

Anonymkode: f3f4a...738

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Faktisk så er de reelle tallene at i ordinær kvote så var «grensa» på studiet 43. Mine konkurransepoeng i ordinær kvote er 65. Og så kvalifiserer jeg altså ikke🧐

Rart. Send dem mail, eller ring, i morgen!

Anonymkode: def3b...732

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Veldig rart, må jo ha skjedd en feil et sted? Ring dem i morgen du!

Anonymkode: aa035...420

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Hvis det kommer opp at du ikke kvalifiserer, så er det ikke poengsummen din som er problemet, men et av kravene. Hvis det er et gens studie så er det rart du får den meldingen. 

kan du si hvilket studie det gjelder? 

Anonymkode: 1a8f1...9c6

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...