Gå til innhold

Motivasjonsflaske

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har fått en slik flaske i gave, da jeg er ikke så flink til å drikke vann, altså drikker når jeg er tørst. Og prøvde bare en dag med denne flaska, men måtte på do oftere enn jeg pleier, så jeg ga opp. Ikke liker jeg heller å drikke på kommando liksom. Og ikke er det så bra å drikke for mye vann heller. Men har hørt av folk som har slik flaske, at den motiverer dem til å drikke mer og at de føler seg mye bedre. 

Hva sier dere? Merker dere noe forskjell?

Anonymkode: 51211...b5a

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Motivasjonsdrikkeflaske,.... Utrolig hvor mye ræl folk kjøper😂😂😂😂  hvorfor skulle man trenge motivasjon for å drikke det man trenger, må da være ubehagelig nok å være kjempetørst.

Anonymkode: 76ed6...3dc

• Liker 13
AnonymBruker
Skrevet

Om du har en 2 litersflaske og drikker hele denne i tillegg til andre væsker ila en dag har du kanskje ikke behov for så mye drikke, nei. Men vann er selvsagt mye bedre enn juice, brus osv. Sier ikke at du drikker dette daglig men er lett å glemme alt man inntar av væske. Frukt og grønnsaker inneholder jo også mye vann.

Anonymkode: 95a5b...033

Skrevet

Nå måtte jeg google, dette har jeg aldri hørt om - og det var faktisk enda litt teitere enn det hørtes ut som... Mulig det funker for noen, for meg ville det ikke gjort det (sannsynligheten er større for at det hadde vekket den barnslige trassungen i med og virket mot sin hensikt). Jeg vet at man bør få i seg nok drikke og drikker når jeg er tørst; ferdigtrykte "heiarop" på en flaske vil ikke gjøre noen forskjell. Dessuten drikker jeg ikke av flaske annet enn på trening, hjemme har jeg glass.

• Liker 5
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes de 2L flaskene er praktiske fordi jeg glemmer å finne meg drikke. Hvis du er vant med å drikke for lite er det ikke så rart at du må en del på toalettet etter å ha økt vanninntaket. Du burde få i deg nok vann, spesielt nå om sommeren. 

Anonymkode: 5b6ab...75d

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Motivasjonsdrikkeflaske,.... Utrolig hvor mye ræl folk kjøper😂😂😂😂  hvorfor skulle man trenge motivasjon for å drikke det man trenger, må da være ubehagelig nok å være kjempetørst.

..fordi folk glemmer å drikke og man skal faktisk drikke før man blir tørst

Elsker min flaske jeg

Anonymkode: 404fb...5f0

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Elsker min flaske jeg

Det der er bare sprøyt. Hvordan skulle det gå med menneskeheten hvis dette stemte? 

https://www.aftenposten.no/viten/i/J1RO8/la-toersten-bestemme

Anonymkode: b1952...b33

• Liker 6
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Elsker min flaske jeg

Jeg går til springen og fyller et glass med vann med jevne mellomrom. Følger med urinen gjennom dagen at den er tilnærmet klar.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Det der er bare sprøyt. Hvordan skulle det gå med menneskeheten hvis dette stemte? 

https://www.aftenposten.no/viten/i/J1RO8/la-toersten-bestemme

"Bare sprøyt" også finner du en linke fra Aftenposten 2014. Hadde du bladd et hakk lenger ned hadde du funnet noe annet. Men du får gjøre akkurat som du vil 

AnonymBruker
Skrevet
Snok1 skrev (16 minutter siden):

Jeg går til springen og fyller et glass med vann med jevne mellomrom. Følger med urinen gjennom dagen at den er tilnærmet klar.

Så bra for deg da. Jeg har med min flaske på jobb og bruker den, fylles med vann og isbiter og jeg synes det er best

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Så bra for deg da. Jeg har med min flaske på jobb og bruker den, fylles med vann og isbiter og jeg synes det er best

Da fungerer det fint for deg. 👍🏻

• Liker 1
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Enig, det må være noe av det dummeste, snakk om keiserens nye klær 🤣🤣🤣

Endret av Fjugur
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (38 minutter siden):

Elsker min flaske jeg

Ja jeg glemmer å drikke og spise.  Føler ikle tørste eller sult, før jeg er langt over burde hatt i meg noe. På det meste kan det gå 3 dager uten noe

Anonymkode: 709e7...4e4

• Liker 2
Skrevet

Jeg trenger ikke en sånn flaske selv, men om den hjelper deg til å huske og drikke nok så hvorfor ikke? 
Vi har ulike behov og utfordringer.
Helt naturlig å tisse mer om en drikker mer, og ikke øker på ting som gir svette, væsken må jo ut på noe vis. Kanskje ikke styrte en del rett før du skal avgårde, eller til sengs, ellers skal vel de flaskene hjelpe så en drikker litt og litt i løpet av dagen, som jo er bra. Bruk flasken om det passer ditt behov rett og slett 😊👍🏻

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

"Bare sprøyt" også finner du en linke fra Aftenposten 2014. Hadde du bladd et hakk lenger ned hadde du funnet noe annet. Men du får gjøre akkurat som du vil 

https://www.health.harvard.edu/staying-healthy/how-much-water-should-you-drink

4-6  cups  eller ca 1-1.5 liter for en vanlig frisk person. Du vil ikke finne seriøs forskning som sier noe annet.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

https://www.health.harvard.edu/staying-healthy/how-much-water-should-you-drink

4-6  cups  eller ca 1-1.5 liter for en vanlig frisk person. Du vil ikke finne seriøs forskning som sier noe annet.

Jeg har heller aldri sagt at man skal drikke mer. Jeg sier man skal drikke jevnlig, og helst før man er tørst. Hvis du ser lenger opp her er det en som ikke føler tørste og som går 3 dager uten vann. Er det innafor, tenker du?

Nei, trodde ikke det

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg elsker min motivasjonsflaske! ☺️ Jeg er en av de som faktisk glemmer å drikke i løpet av dagen. Kan seriøst gå en hel dag og kun drikke ett glass vann. 
Nå fyller jeg flaska, og har den på bordet/ kontoret hele dagen. Da husker jeg å drikke. 
Måtte tisse masse i starten, men nå har kroppen blitt vant til det. 

Å glemme å drikke er faktisk ikke så unormalt som folk i denne tråden skal ha det til. Kjenner mange dette gjelder, og flere av dem har kjøpt sånn flaske og er kjempefornøyde. 

Anonymkode: 39c18...155

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg kan gå veldig lenge uten drikke. Jeg er aldri tørst. Jeg får i meg kanskje 1 liter væske gjennom dagen og det er bare fordi jeg må ha væske i kroppen.

Jeg kjøpte en slik flaske og den motiverer meg veldig til å drikke tom. Jeg gikk fra maks 1 liter til nærmere 3 liter daglig. Jeg føler meg ikke bedre på noen måte, men vet at jeg får i meg mye mer væske som et nødvendig.

Jeg har ofte litt saft i for å få en liten brekk på smaken.

Anonymkode: a7ba7...7d1

• Liker 2
Skrevet

Det er så teit….om du trenger ei motivasjonsflaske for å dekke dine grunnleggende behov så kan du bare legge deg ned å gi opp først som sist.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Elsker min flaske. Har 1l, som jeg fyller på i løpet av dagen. Så får i meg alt fra 1.5l-2l før jeg reiser fra jobb. 

Gikk fra å drikke bare Pepsi max, til å bare drikke det hjemme. 

Det med å løpe på do oftere, er gjenkjennelig. 

Anonymkode: 97794...ba2

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...