AnonymBruker Skrevet 15. juli 2023 #1 Skrevet 15. juli 2023 Tenkte egentlig ikke kjøpe søskenvogn, men nå som trassalderen er i sin beste sendetid så kan jeg se for meg at levering og henting i barnehage kan gi sine utfordringer. Baby er ikke veldig glad i vogn så tur/retur burde gå raskt og effektivt, noe en treåring ikke er. Det er greit på dager med opphold og grei temp til å kunne bruke tid/ta opp baby ved behov, men her vi bor er det for det meste dårlig vær. Ja man må ta kampene som oppstår osv, det er ikke dèt jeg trenger råd om. Jeg bare vet så godt med meg selv at det å levere i bhg med dårlig stemning eller begynne ettermiddagen med dårlig stemning gjør så mye med meg, at hvis det er denne kampen jeg kan lette litt på så er jeg villig til å gjøre det da det er en million andre trassrunder og stressende stunder å ta tak i. Noen tips til andre løsninger enn søskenvogn? (Utenom å ta den kampen, fordi jeg vet at det ikke er snakk om en periode men sikkert helt til neste sommer når ungen kan sykle/sparke igjen). eventuelt tips til hvilken vogn? Anonymkode: 92144...7ce
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2023 #2 Skrevet 15. juli 2023 Ta med bæretøy så du kan ta babyen på magen og treåringen i vogna. Det har jeg gjort flere ganger. Eventuelt bæretøy til treåringen. Søskenbrett kan også fungere fint, men du må da overbevise treåringen om å stå i ro. Vi slet en periode med føtter overalt, da måtte vi droppe det. Treåring på sykkel, det er vår treåring sin favoritt. Når babyen er over 6mnd kan sykkelvogn, eventuelt en joggevogn (flere typer kan være begge deler) være et alternativ. Begge våre elsker det. Anonymkode: 13997...0dc 2 1
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2023 #3 Skrevet 15. juli 2023 Søskenvogn er tungt å drasse med, særlig når man har en 3-åring oppi. Dyrt er det også. Vi har søskenbrett hos vår 3-åring og det funker fint. Selv om det av og til er utfordringer knyttet til den såkalte selvstendighetsalderen så ser jeg ikke for meg at det å tvinge henne opp i en vogn hadde vært en løsning heller. Om du likevel synes det er utfordrende å få levert så ville jeg heller tatt med sittedelen på vogna til barnehagen med 3-åring oppi og baby i sjal/sele. Det er mye lettere og billigere for din del. Anonymkode: 9a7be...66f 1
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2023 #4 Skrevet 15. juli 2023 Takk for smarte løsninger! bæretøy på baby og mulighet for å ha 3 åringen i vogna tror jeg at vi går for. Anonymkode: 92144...7ce 1
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2023 #5 Skrevet 15. juli 2023 Vi bruker bæresele eller søskenbrett, 2 år mellom våre Anonymkode: efbc8...f6a
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå