AnonymBruker Skrevet 14. juli 2023 #21 Skrevet 14. juli 2023 Jeg hadde betalt hva det koster for å komme meg hjem. Man har det ikke bra uansett når man får helseplager i varmen, du får ingen glede av oppholdet. Ingen vits å kaste bort dager på slik. Anonymkode: b7ca5...99a 3
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2023 #22 Skrevet 14. juli 2023 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Nå ja. Prøv for 2-3 uker siden, du. Det var pluss 30 flere uker i strekk. Anonymkode: 8b192...4eb Ja, som jeg skrev , juni var fin den. (Jeg prøvde den, skjønner du). Men man vet aldri når det er over, det kan vare to dager eller tre uker. Og nå er det over, og vi kommer hjem til kald norsk sommer igjen -Derfor er det også lett å holde ut en (ekte) hetebølge noen uker som det er her sør i Europa nå. Verre for de som bor her fast, og må på jobb, syntes jeg. (Selv om de har lagt ned forbud om arbeid på dagtid, det betyr bare at de må jobbe på natten isteden) Anonymkode: ecfc7...6ca
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2023 #23 Skrevet 14. juli 2023 Forstår at det er heftig varme når man ikke er vant til det ja. Jeg bor i Spania permanent, uten a/c, med 1 vifte. Passer på å drikke mye, holder meg mye innendørs, og forsøker å søke etter skygge om jeg må ut i solen på dagtid. Har basseng, men bruker det aldri. Har blitt veldig akklimatisert til klimaet her, så det plager meg ikke veldig. Vinterne er derimot helt forbanna jævlige! 😄 Anonymkode: e98d4...607 1
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2023 #24 Skrevet 14. juli 2023 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Jeg hadde betalt hva det koster for å komme meg hjem. Man har det ikke bra uansett når man får helseplager i varmen, du får ingen glede av oppholdet. Ingen vits å kaste bort dager på slik. Anonymkode: b7ca5...99a Enig. Hva slags «ferie» er det når man bare sliter? Anonymkode: 8b192...4eb 3
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2023 #25 Skrevet 14. juli 2023 Jeg sitter også nede i varmen. Er ikke så ekstrem varme her, men ligger rundt 28 til 35 grader. Jeg drikker mye vann, vann med Farris, og har elektrolytter brustabletter som jeg løser opp i vann. Drikker mye av dem og jeg takler varmen bra. Spiser ellers chips med salt. Salte nøtter osv (jeg sliter ellers med lavt blodtrykk, men har gått veldig bra frem til nå). Anonymkode: 776cf...67c
Gjest Peanut Skrevet 14. juli 2023 #26 Skrevet 14. juli 2023 Jeg var i Cordoba med 43 varmegrader. Hadde ikke drukket så mye så havnet på sykehus med heteslag Fordi dagen ble ødeglatt dro Butter og jeg tilbake dagen etter. Da hadde jeg med meg 5L sportsdrikker (Gatorade og en annen variant) og juice. «Pimpet» dette hele tiden. Da gikk det greit. Hadde også hatt på hodet og en liten elvifte og en «vaporizer» (alle kjøpt på ALEHOP): Uunnværlig ^^,
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2023 #27 Skrevet 14. juli 2023 Gud, stakkars folk! Det høres ut som et mareritt. Jeg takler ikke varme over 30 grader. Jeg drar aldri på ferie i juli eller august. Jeg tar alltid ferie i juni. Vi hadde 25 grader øst i Europa, og det holdt lenge for meg. Nå er det 18 grader, lettskyet her og litt regn her i Norge hos meg. Helt flott Anonymkode: 346a0...512 1
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2023 #28 Skrevet 14. juli 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Er på besøk i et land med ca 40 grader i skyggen. D er meldt samme vær så lenge jeg skal være her. Man bør holde seg inne. I går var pulsen høy, jeg hadde hodepine, litt svimmel, generelt uvel og varm. Litt høyt undertrykk. Passa på å drikke masse, var ikke like flink dagen før. Var til lege, fikk intravenøst natriumklorid. Vet ikke om d hjalp stort. D var ikke så intens varme da jeg var ferdig der. Pulsen ble litt lavere. Men i dag er d pån igjen. Uvel, varm, litt hodepine.. Hvordan takle varmen på best måte? Har egentlig lyst til å se på flybilletter for å reise hjem, men det er dyrt. Har også et barn å evt. ta med da. Anonymkode: 514ff...40a Reis hjem Anonymkode: 0bedf...211 3
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2023 #29 Skrevet 14. juli 2023 Legg deg i badekaret med kaldt vann. Evt ta et kaldt fotbad. Kald dusj. Isbiter i alt du drikker. Anonymkode: 185ae...d5b
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2023 #30 Skrevet 14. juli 2023 Jeg bodde i sydligere strøk under hetebølge, og taklet det greit pga kosthold. Jeg spiste nesten ikke varmmat, og hydrerte/kjølte ned kroppen med hjemmelagde smoothies laget av frosne bær/frukt flere ganger om dagen. Lett mat til lunsj/middag. Aldri kaffe eller alkohol (eller melk for min del). Kalde omslag du kan legge på kroppen, jeg syns det fungerer veldig bra å legge på magen. Bevege seg lite, og fokusere på pusten for å roe ned systemet. Det er lett å ty til potetgull osv for å få i seg salt, og salt er viktig. Men farris naturell, stangselleri etc, er bedre alternativ. Anonymkode: 56d2d...622
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2023 #31 Skrevet 14. juli 2023 Er redd for heteslag. Er i et land med dårlig helsesystem. Folk dør som fluer her for ting som egentlig ikke er farlig. Så at jeg får god hjelp om noe skulle skje nå.. tror jeg ikke. Høy puls noen ganger i dag, hele kveld. vondt i hodet, uvel, litt svimmel i ny og ne. Det tar noen dager å få heteslag? Om jeg i morgen får til å avkjøle meg mer, drikke masse vann.. kan jeg allikevel få heteslag? Anonymkode: 514ff...40a
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2023 #32 Skrevet 14. juli 2023 AnonymBruker skrev (12 timer siden): I forhold til 45C og sol, så er dette kaldt ja… Og jeg syntes alltid norske sommere er kalde. Var litt deilig i juni i år, men 16-18C og regn er kjølig. Nettene blir kalde, og selv om det bikker 20C på dagen og solgløtt blir det aldri «varmt» som ellers i Europa. Har over 40 norske sommere bak meg, og syntes aldri sommeren er «sommer» mer en ca fire uker. -Men mulig du syntes det er godt og varmt, det skal ikke jeg legge meg opp i. Anonymkode: ecfc7...6ca Heller dette, enn der ts er som oppfordres av helsemyndighetene til å holde seg inne. I mine to uker frem. Grøss I Telemark i dag var vi på stranden, nydelig vær. I morgen er det regn og gratis strøm, så da skal det vaskes og ordnes hjemme. Barna skal være ute i badebukse når det pøser ned, bli «ordentlig» kalde, før de skal inn i badekaret og kose seg med deilig, varmt vann! Gleder meg til i morgen kjenner jeg. Tviler på at ts ser like mye frem til morgendagen med høy puls og diverse diverse Anonymkode: ea26b...df7 1
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2023 #33 Skrevet 14. juli 2023 Og dette betaler folk over 40 000 kr for?!😳 Har folk glemt hetebølgen i fjor og de fakta at det svært ofte er hetebølger i sydlige strøk i juli/aug? Ts nå er jo din situasjon litt annerledes siden du er invitert ned hos noen du kjenner. Da har du sikkert spart en del penger også på å slippe hotell og spise ute. Jeg tror likevel jeg ville vurdert hjemreise om jeg var deg. Har du sykeforsikring i reiseforsikringen din? For om det er så gale at du må inn på sykehuset for å få intravenøs væske bør det vel kanskje være god nok grunn til å få penger igjen eller flybillett tilbake? Jeg ville ihvertfall sjekket det ut. Ellers har du fått mange gode råd her ser jeg om nok væske og salt. Mitt tips utenom rikelig med væske er egg med salt på. Det er med og balanserer elektrolyttene. Anonymkode: d42df...6ea 1
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2023 #34 Skrevet 14. juli 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Og dette betaler folk over 40 000 kr for?!😳 Har folk glemt hetebølgen i fjor og de fakta at det svært ofte er hetebølger i sydlige strøk i juli/aug? Ts nå er jo din situasjon litt annerledes siden du er invitert ned hos noen du kjenner. Da har du sikkert spart en del penger også på å slippe hotell og spise ute. Jeg tror likevel jeg ville vurdert hjemreise om jeg var deg. Har du sykeforsikring i reiseforsikringen din? For om det er så gale at du må inn på sykehuset for å få intravenøs væske bør det vel kanskje være god nok grunn til å få penger igjen eller flybillett tilbake? Jeg ville ihvertfall sjekket det ut. Ellers har du fått mange gode råd her ser jeg om nok væske og salt. Mitt tips utenom rikelig med væske er egg med salt på. Det er med og balanserer elektrolyttene. Anonymkode: d42df...6ea Men, som du selv skriver, hetebølge er ikke uvanlig i juli i syden lengre. Men, håper forsikringen kan bidra med noe. Stakkars ts Anonymkode: ea26b...df7
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2023 #36 Skrevet 14. juli 2023 Tante og onkel til samboer dro hjem fra Spania i dag fordi de er eldre og har lidd i en bolig uten AC i en uke. De har ikke orket sightseeing, de har ikke orket å dra til stranden, de har ligget flat med vifte og klut på pannen. Og de har brukt over 50.000 på turen m/ombooking og fly hjem. Er du syk eller gammel - dra hjem. Det er ikke verdt det. I hetebølgen i fjor i Sør-Europa døde et hundretalls mennesker. Hvorfor tror folk at det er lurt å feriere rundt Middelhavet på sommeren sånn situasjonen er nå? Anonymkode: c756b...014 2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå