Gå til innhold

For liten til å være blomsterpike?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei! Vi gifter oss snart og vurderer å ha min datter som brudepike. Utfordringen er at hun bare er 16 mnd 😅 Hun kan gå, og tanken er at hun evt ledsages av en voksen ned kirkegulvet. Er det noen som har erfaring med å ha et så lite barn som brudepike? Hvordan har det fungert?

Hvis det først fungerer tror jeg det blir veldig fint 🥰🥰

Anonymkode: 89930...5fd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så koselig 🥰 Jeg har ingen erfaring å bidra med, men tenkte litt på om ikke det hadde vært en mulighet at den som følger henne kunne båret henne ned kirkegulvet hvis hun ikke vil gå selv den dagen? Det er jo veldig koselig at hun får være en del av det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare å prøve, tenker jeg. 🥰 Ha en person som barnet er trygg på til å følge. 

Min datter skulle egentlig være blomsterpike i vårt bryllup ved 18 måneder, leid av fetteren sin som er fire år eldre. Gikk veldig fint sammen da vi øvde, men da kirka var fullsatt og det var mye musikk fra innmarsj ble hun redd og ville ikke. Ble båret av tante til mamma og pappa og satt på hofta mi under seremonien. Jeg synes det ble veldig fint og koselig selv om det ikke gikk akkurat som vi hadde tenkt. 

Anonymkode: 556d8...eed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bovina sancta skrev (1 time siden):

Så koselig 🥰 Jeg har ingen erfaring å bidra med, men tenkte litt på om ikke det hadde vært en mulighet at den som følger henne kunne båret henne ned kirkegulvet hvis hun ikke vil gå selv den dagen? Det er jo veldig koselig at hun får være en del av det.

Ja, det er er godt forslag 😊

Anonymkode: 89930...5fd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Bare å prøve, tenker jeg. 🥰 Ha en person som barnet er trygg på til å følge. 

Min datter skulle egentlig være blomsterpike i vårt bryllup ved 18 måneder, leid av fetteren sin som er fire år eldre. Gikk veldig fint sammen da vi øvde, men da kirka var fullsatt og det var mye musikk fra innmarsj ble hun redd og ville ikke. Ble båret av tante til mamma og pappa og satt på hofta mi under seremonien. Jeg synes det ble veldig fint og koselig selv om det ikke gikk akkurat som vi hadde tenkt. 

Anonymkode: 556d8...eed

Så koselig 🥰 Høres jo ut som det ble veldig fint selv om det ikke gikk akkurat som dere hadde tenkt. Vi har også lurt litt på hvordan det blir å ha henne der under hele seremonien. Vi er ikke redd for at hun blir redd eller gråter, den største utfordringen blir nok heller at hun er ekstremt aktiv og skravler/«roper» konstant 😅 Gikk det greit for deres del at hun satt med dere under hele seremonien? 

Anonymkode: 89930...5fd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eneste erfaring jeg har med veldig liten blomsterpike er at hun ble overveldet og gråt og hylte nedover hele midtgangen. Var søtt allikevel da, alle forstår jo at det er mye å forholde seg til for en så liten en og tror bruden var veldig fornøyd med å ha hatt med datteren i vielsen. 

Anonymkode: be238...6d3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Niesen min var brudepike på den alderen. Hun vimset ned midtgangen med en eldre ved siden av som prøvde å få hu med seg😂 litt kaotisk, men veldig søtt. Så det kommer an på hva du ønsker - et stramt bryllup hvor alt går som planlagt eller et bryllup med mulighet for noen sjarmerende distraksjoner (og potensielt gråt, det kan være overveldende med lyd og masse folk)

Anonymkode: a625b...5bf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Niesen min var brudepike på den alderen. Hun vimset ned midtgangen med en eldre ved siden av som prøvde å få hu med seg😂 litt kaotisk, men veldig søtt. Så det kommer an på hva du ønsker - et stramt bryllup hvor alt går som planlagt eller et bryllup med mulighet for noen sjarmerende distraksjoner (og potensielt gråt, det kan være overveldende med lyd og masse folk)

Anonymkode: a625b...5bf

Så herlig 🥰 Heller et avslappet bryllup med rom for noen «sjarmerende distraksjoner» enn et stivt bryllup der alt går etter planen ☺️

Anonymkode: 89930...5fd

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en veldig fin tanke, så lenge du er forberedt på at det nødvendigvis ikke blir sånn som du har tenkt. Venninnen min gjorde det med en på 17 måneder. Endte med at hun selv måtte bære henne opp kirkegulvet selv, Barnet ville bare til mamma når hun så henne stå lengre bak😅 Det var likevel veldig koselig altså❤️

Endret av Wilma89
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...