Gå til innhold

Kløe nedentil-- trenger hjelp!

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg trenger litt råd her! Håper noen kan hjelpe.

På onsdag fikk jeg en enorm kløe i underlivet. Jeg har hatt soppinfeksjon før og symptomene var akkurat lik. Jeg tok først en sånn 1 gangs behandling med canesten, men syntes ikke det hjalp noe så i går tok jeg enda en kur. (det skal visst være ok å ta to etter hverandre) Jeg klør enda. Vet at jeg sikkert er litt vel utålmodig her, men sist jeg hadde det forsvant symptomene bare etter noen timer etter kuren. Men saken er at jeg skal reise på ferie på mandag til utlandet! Så jeg er helt desperat etter å bli frisk. Hva om det ikke er sopp jeg har.. men noe annet? Jeg har ikke noe kjønnsykdom for jeg er i et fast forhold gjennom flere år. Greit, man vet jo aldri om den andre er trofast 100 % men jeg er ganske sikker på det ja!

Men det finnes jo mye annet man kan få av betennelser og slikt nedentil..?

Kan legge til at jeg fikk dette 1 dag etter at vi hadde hatt sex 3 ganger på en kveld og siste gangen var jeg egentlig ganske tørr i skjeden og det begynte å gjøre vondt.. Så jeg vil tro jeg har fått en irritasjon nedentil. Og irritasjonen har vel ført til sopp.. trodde jeg da.

Det jeg lurte på.. jeg er desperat etter å komme meg til en lege..så jeg kan få vite 100% hva som feiler meg. Jeg vil ikke reise vekk på mandag med en enorm kløe i underlivet. Men som alle vet så er det lørdag idag. og legen er stengt.

Tror dere jeg får komme til hos legevakt siden jeg skal reise på mandag? Vet jo at dette ikke er noe akutt og farlig (tror jeg da) så jeg lurer jo litt på om jeg kommer til. Hva skal jeg gjøre`?

Hjelp!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Brukte du kremen til Canesten i ca. 7 uke også?

Ville oppsøkt lege om jeg var deg...

Gjest Gjest_trådstarter_*
Skrevet

Tror ikke du leste innlegget mitt godt nok. Jeg fikk dette på onsdag.. så det sier seg selv at jeg ikke har brukt kremmen i 7 uker. Men uansett takk for svar.

Har smurt meg 3-4 ganger daglig med krem siden onsdag og har tatt 2 stikk piller.

Jeg får vel bare være tålmodig.. jeg blir nok frisk til mandag. Men er jeg ikke bedre i morgen så ringer jeg legevakten. :grine:

Skrevet

Spørs om hun ikke mente 7 dager, eller en uke ;)

Skrevet

Ja det kan godt være.. men uansett er det ikke gått 7 dager siden onsdag. Jeg vet jeg er utålmodig.. men er litt krise siden jeg drar på mandag som sagt.

Skrevet
:ler: Teite meg, mente 7 dager. Pillen og kremen skal ihvertfall visstnok gi umiddelbare resultater, så om du forsatt har kløen, ville jeg tenkt på å oppsøke lege. Har du itillegg lagt merke til forandringer i utfloden, så er dette et ekstra poeng for å oppsøke lege. Er ikke alltid sopp du har, men siden du sier du kjente igjen symptomene, virker jo alt dette her pussig...
Skrevet

Takk for svar igjen... Ja jeg syns også det er rart at kløen ikke gir seg. Men står på canesten sin hjemmeside at det kan ta 3 dager. Så jeg ser det ann til i morgen, er jeg ikke bedre da så ringer jeg legevakt. Håper de tar meg seriøst og at jeg får komme til med en gang siden jeg skal reise.

Skrevet

Jeg hadde ringt legevakten. Canesten pleier hjelpe med en gang. Om den ikke tar all kløen med engang, hjelper den iallefall litt. Hadde ikke orket gått med slik kløe ett minutt mer en jeg måtte. Og folk er iallefall her på legevakten for forstuede tomler så da kan man vel dra med et underliv som klør.

Skrevet (endret)

Klør du like mye som du gjorde den første dagen? Det er ikke noe som kan ha fremkalt det?

Endret av Freckles
Skrevet

Jeg klør intenst om morgenen, blir litt bedre utover dagen og kvelden. Men er jeg borti, feks når jeg tørker meg etter å ha vært på do så begynner det å klø igjen. Jeg tror grunnen til at jeg fikk det var at vi hadde sex så mye på en kveld og siste gangen så var jeg ikke særlig våt lenger og det ble kanskje litt for mye friksjon eller hva de kaller det. Merket jeg ble ganske øm nedentil.

Ja du har rett du som sier at legevakten er der for forstuede tomler så da kan vel jeg få slippe til også. Tar kontakt med dem i morgen. :)

Har også hørt om en pille som man spiser som heter Diflucan. Denne skal visst hjelpe med en gang..

Ja vi får se hva de sier på legekontoret.

Skrevet

Lykke til! Bedre å bli sjekka, så slipper du å være bekymra. :)

Skrevet

hadde tatt å ringt til legevakta å hørt med de jeg

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...