AnonymBruker Skrevet 13. august 2024 #41 Skrevet 13. august 2024 AnonymBruker skrev (På 12.8.2024 den 22.29): Jeg har kjøpt to ganger fra jordbærpikene, og blitt skuffet begge gangene. Det har vært påsmurte rundstykker som tydeligvis ble smurt for mange timer siden, da de er tørre og seige. Bakervarer som ikke frister noe særlig, ser ikke bra ut. Alt er pakket inn i slik plastfolie som lukter skikkelig plast, den synes jeg er så ekkel 😅 aldri fått noen av de fine kakestykkene de har i disken, eller noe lunsj- eller middagsmat. Anonymkode: 00c67...a22 På bakeriet jeg henter fra, havner det nå og da noen lekre kakestykker. Og smoothie også, faktisk😅 Anonymkode: a5c22...b60
Rucula Skrevet 13. august 2024 #42 Skrevet 13. august 2024 Har prøvd det 3-4 ganger på forskjellige steder. 1 cafe, 1 bakeri, meny og spar Alle gangene har jeg endt opp med tørre, uspislige, kjipe bakevarer. Og en gang fikk jeg en pakke vegan bacon 😔 1
AnonymBruker Skrevet 14. august 2024 #43 Skrevet 14. august 2024 On 8/12/2024 at 6:30 PM, Wenda said: En kompis av meg bor i nærheten av et par hoteller som tilbyr TGTG og han er strålende fornøyd. Bestiller fra de nesten hver eneste dag. Men det er helt sikkert stor forskjell på byen, hotellet og hva de har den aktuelle dagen. I tillegg til om det er turistsesong eller ikke Men hva er det man konkret får? Er det bare eggerøre, et brød og noen stykker med skivet skinke og ost (som er det jeg tenker at er en del av frokostbuffeten)? 16 hours ago, Arkana said: Ja, det er nettopp det som er greia. Man må vite hva man får. Konseptet handler ikke om å få alt det butikken/spisestedet selger, bare billigere. Det er restene som er igjen på slutten av dagen. Mat som allerede er laget, men som ikke ble solgt og som ikke kan selges igjen dagen etter fordi folk da vil ha nysmurt mat. Så i stedet for å kaste tilbyr de maten billig. Kaker holder fint flere dager så det er ikke rart at de ikke selger dette på TGTG, i alle fall ikke hver dag. Hvis man ønsker varm mat er det nok et sikrere kort å satse på dagligvarebutikker (mener også å huske at enkelte steder kan du spesifikt velge en varmmatdisk-pose). Meny og Coop Mega har Varmmat. Får ofte mye (oftest ganger for mye, noe jeg ikke skal klage på), mat til 5-10x verdien. Blir bare en liten lunch eller frokost før jeg henter Varmmat 22 på kvelden, for det er så mye, så det blir god verdi syns jeg. Anonymkode: 63b6f...411 2
AnonymBruker Skrevet 14. august 2024 #44 Skrevet 14. august 2024 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Men hva er det man konkret får? Er det bare eggerøre, et brød og noen stykker med skivet skinke og ost (som er det jeg tenker at er en del av frokostbuffeten)? Anonymkode: 63b6f...411 Det kommer jo an på hva det aktuelle stedet har den aktuelle dagen. Han har fått alt fra brød og masse pålegg, til frukt, croissanter, varmmat osv Anonymkode: 52662...c3b 1
AnonymBruker Skrevet 14. august 2024 #45 Skrevet 14. august 2024 Jeg har jobbet på et lokalt bakeri i mange år, et tips hvis man ønsker seg kakestykker er å hente på lørdag. Med mindre bakeriet har åpent på søndag og derfor sparer på restene så pleide hvertfall vi å kvitte oss med alt i disken når vi stengte på lørdager. Anonymkode: 2dfad...601 4 3
AnonymBruker Skrevet 15. august 2024 #46 Skrevet 15. august 2024 Hentet på Meny (Greverud) forrige uke. Fikk fem poser ferdigvasket salat, som gikk ut samme dag. Og en pakke Fjordland. Anonymkode: 84672...988
Seff Skrevet 15. august 2024 #47 Skrevet 15. august 2024 Man kan jo gjøre litt research og sjekke vurderingene i appen før man bestiller. Hvis et sted har dårlige anmeldelser, er det vel lite trolig at man blir veldig fornøyd. 2
AnonymBruker Skrevet 16. august 2024 #48 Skrevet 16. august 2024 Jeg digger konseptet, fordi jeg ofte får prøvd produkter/retter jeg ikke ville prøvd ellers. Synes det er spennende å sjekke ut lokale tilbud om jeg er på reise for eksempel. I hjembyen min har jeg noen faste favoritter, som er typisk bakerier og kaféer. På bakeriene har vi i familien av og til fått nye favorittbrød etter at vi har fått smaken på noe nytt via TGTG. Er som regel påsmurt eller dagsferske varer vi har fått. Kommentar til fine kaker i disken: dette har vi også fått av og til når det sikkert nærmer seg utløpsdato på disse. Samt smoothie! Skuffelser: fikk 2 liter melk som gikk ut på dato samme dag fra en bensinstasjon, men dette var da de var helt nye i gamet. Har også merket at enkelte steder som har vært rause med innholdet har blitt mer kjipe på hvor mye de legger i posene. Da blir man fort litt skuffet. Hotellfrokoster: får som regel eggerøre, kokt egg, bacon, tomatbønner, brød og evt wienerbrød i disse. Litt kjedelig, men greit til lunsj. Anonymkode: a074e...578 3
AnonymBruker Skrevet 13. august #49 Skrevet 13. august Kjøpt to poser varmmat på meny for 49 kr hver. Fikk 2 typer farse/karbonade, 5 stk per Pose. Altså 10 små farse/Karbonader for 98 kr. Veldig skuffende. De var tørre og litt for harde på utsiden.. Sendte evaluering i appen om at jeg ikke var fornøyd med verken innhold, kvalitet eller mengde. Anonymkode: 3fbfa...095
AnonymBruker Skrevet 14. august #50 Skrevet 14. august AnonymBruker skrev (På 13.8.2024 den 21.14): Har kjøpt fra meny og fikk mat med «siste forbruksdag» samme dag. Det er jo sein henting, så da sto jeg der kl 23 og stekte pølser da, for å slippe å kaste dem. Det synes jeg er for dårlig. Kan ikke selge mat som må spises innen en time. Anonymkode: fbb14...d82 Du må jo ikke spise dem før siste forbruksdag. Det er ikke slik at de blir akutt sure 00:00. Kan det spises i dag, kan det også spises imorgen. Anonymkode: e2994...11f 2
AnonymBruker Skrevet 14. august #51 Skrevet 14. august Jeg har kjøpt forundringsposer gjennom TGTG i mange år, og må nok si at jeg synes det har blitt mindre og kjedeligere innhold i posene etterhvert. Det er sjeldnere at man får kjempemasse digg, slik man ofte kunne få for 5-6 år siden. I går kjøpte jeg fra et sted jeg ikke har prøvd før; en kafé som tilbyr henting av TGTG gjennom hele åpningstida, fra 8 til 20. Jeg var der litt etter kl 16, og det jeg fikk var to påsmurte rundstykker. Riktignok ganske store og doble, men likevel. Jeg fikk i alle fall ikke for MER enn de lovede 147 kronene den posen skulle være verdt. Og dette stedet hadde høy poengsum i appen. Det er ganske mange som kvier seg for å gi negative anmeldelser når man med åpne øyne har kjøpt en forundringspose og vet at man uansett har betalt mindre enn opprinnelig kjøpspris. Anonymkode: fc6a8...d67
AnonymBruker Skrevet 14. august #52 Skrevet 14. august Føler det tryggeste er bakeri. Der vet man sånn noenlunde hva man kan forvente. Prøvde en bensinstasjon en gang med forundringspose og kom ut med 17 flasker iste uten smak. En limited edition utgave som ikke solgte bra i det hele tatt for noen år siden. En kiosk her pleide ha gode påsmurte, men sist jeg var der virket det som om de kjente enkelte av kundene og bevisst sorterte ut. Disken lå full i "godbiter", inkludert flere typer kyllingsmørbrød, karbonadesmørbrød, pizzahorn og små burgere. Jeg kom ut med to tørre baguetter med 1/2 ostesneie og 1/2 skinkebit i hver. De var delt opp sånn at det så ut som det lå godt med pålegg inni. To små boller med gul krem inni og en rosinbolle. Hun pakket så pose til ham bak meg i køen og tok da utelukkende fra alle godsakene. Aldri igjen. Men sist vi fikk fra bakeri var det to store, gode grovbrød, en pose med 4 forskjellige småbrød (horn, frokostbrød etc), 4 store solboller, en hel wienerstang og 2 stykker napoleonskake 🥳 Aldri sett på makan. Hentet fra samme i går og fikk også da to gode brød, et maisrundstykke, en pose med 4 tebrød og to store skoleboller. Anonymkode: 0f870...fac 2 2
AnonymBruker Skrevet 14. august #53 Skrevet 14. august Det kan være lurt å se vurderingen stedet har fått i appen, de beste kan være vanskelige å få tak i, mens de som aldri er utsolgt er ofte dårlig. Anonymkode: 18679...4dc 3
AnonymBruker Skrevet 14. august #54 Skrevet 14. august Jeg fikk en gang 3 rekesmørbrød og et rundstykke med egg og laks kastet ned i papirposen sammen med en vaffel med brunost og et stykke kremkake. Ingen innpakning, kun maten. 🤢 Ellers begynner jeg å bli såpass lei av funkygine sitt brød, berlinerboller med bringebær, bitende søte jordbærdonuts og pekanstenger at jeg har slutta å kjøpe fra matbutikker. Får en sjelden gang en pakke råtne druer eller vegetarpølser, men that's it. Har enda ikke fått noe jeg egentlig trenger eller vil ha. Anonymkode: 84ab7...952
AnonymBruker Skrevet 14. august #55 Skrevet 14. august Tilbudet har blitt såpass dårlig at jeg har kuttet det helt ut. Det gjelder over hele linja, uansett butikk. Anonymkode: fb7ba...428 2
AnonymBruker Skrevet 14. august #56 Skrevet 14. august AnonymBruker skrev (På 14.7.2023 den 22.20): Jeg hentet i kveld. Circle K - 6 sjokoladeboller og en mini pizza (nok til 1/2 person) Skuffet! Anonymkode: 1e095...641 Jeg har gitt opp Circle K her i byen etter å ha fått lite og dårlig innhold i posen. Hadde jeg fått 6 sjokoladeboller og en minipizza hadde jeg jublet, for de er ikke så spandable her i byen. De første gangene jeg hentet der var det helt greit, da fikk jeg ofte et par påsmurte baguetter og en liten ting til. Noen ganger fikk jeg velge en pose boller eller 2-3 boller e.l. fra hylla. Det var innafor verdien de lover, og det var ting jeg godt kunne spise. Men så sluttet den ene ansatte og nye kom til, og da endret ting seg veldig. Det ble færre ting oppi posen og dårligere kvalitet. På det verste fikk jeg én påsmurt baguett. That's it. Den gangen ga jeg beskjed via appen og fikk pengene tilbake. Appen lover varer tilsvarende 117 kr i verdi, og da synes jeg ikke én baguett er innafor. Jeg prøvde et par ganger til etterpå og fikk ene gangen to baguetter (tørre med kjøleskapssmak), og den andre gangen Fikk jeg en knusktørr baguett med oppskårne karbonader i (så skikkelig uappetittelig ut) ,og to små poser med sukkerfri koffeingodteri som de ikke hadde fått solgt på salg en gang. Etter det har jeg gitt opp. Jeg har veldig god erfaring med bakeriet og en lokal kafé. Bakeriet pleier å gi godt over lovet verdi, og masse god brødmat og søtbakst. Jeg har fått både grovbrød og loff, salat, påsmurte baguetter, og noen få ganger har jeg fått kakestykker og cupcakes også i posen. Kafeen pleier å gi tre ting, ofte en påsmurt baguett/landgang + to sveler, vafler eller andre påsmurte rundstykker. Både bakeriet og kafeen gir god verdi, men bakeriet er i særklasse når det kommer til mengde. Jeg tenker at så lenge man får nok til at det tilsvarer verdien som er lovet i appen, og maten er spiselig, så gir man god tilbakemelding. At man er skuffet over innholdet fordi man ikke liker den typen mat er ikke noe man kan klage på til TGTG. Det er jo ingen garanti for at man får noe man har lyst på. Anonymkode: 6bc60...454
Frøya3 Skrevet 14. august #57 Skrevet 14. august For et par uker siden kjøpte jeg frokostbuffet gjennom TGTG på Thon hotell. Pleier alltid å være mye godt. Det var det nå også, men så ikke mye godt ut. Alt var pakket sammen i en liten boks, så det ble en smørje. Fikk tre stekte egg lagt oppå hverandre, en omelett oppå der, tomatbønner helt over. 3 småpølser, stekte poteter og et kokt egg. Masse mat, men så ikke helt delikat ut. Godt smakte det da.
AnonymBruker Skrevet 14. august #58 Skrevet 14. august AnonymBruker skrev (7 timer siden): Du må jo ikke spise dem før siste forbruksdag. Det er ikke slik at de blir akutt sure 00:00. Kan det spises i dag, kan det også spises imorgen. Anonymkode: e2994...11f Jo det er som Gremlings😂 Anonymkode: c710b...0f9
saltakatten Skrevet 14. august #59 Skrevet 14. august (endret) Baker Hansen her om dagen : 1 stk steinhardt grovbrød, et halvt rundstykke med skivet egg og agurk/grønt, en tørr musli bolle og en ok rosin bolle Endret 14. august av saltakatten Skrivefeil
AnonymBruker Skrevet 14. august #60 Skrevet 14. august Prix-butikk på et lite sted vi kjørte forbi i sommer: Et steinhardt brød, en pakke emv baguetter som var utgått på dato og mugne, et horn innpakket i plast med inntørket ost og svett salami, en pakke druer som var råtten og mugnet og helt i oppløsning, en gjenknytt plastpose med to råtne tomater som fløt i posen… 🤢 Alt var merket med 40% nedsatt pris, så her hadde de puttet det de ikke fikk solgt fra dato-hylla ved stengetid… Ble så satt ut at jeg gikk inn igjen og sa at søpla får dere værsågod kaste selv, ikke la folk betale 49 kr for å gjøre jobben for dere… Hun ropte noe etter meg som jeg ikke gadd å høre etter. De fikk en stjerne for å si det slik. Gadd ikke be om refusjon. Anonymkode: a54fb...a94 2 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå